• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Cannes Lions 2019: Med zmagovalnimi tudi Nikejev oglas s Colinom Kaepernickom

Sinoči so na mednarodnem festivalu kreativnosti Cannes Lions podelili prve leve, med drugim za tiskane oglase, zunanje oglaševanje in oblikovanje. Provokativni oglas z igralcem ameriškega nogometa Colinom Kaepernickom, ki ga je za Nike ustvarila agencija Wieden+Kennedy iz Portlanda, je dobil veliko nagrado za zunanje oglaševanje.

John Patroulis, globalni glavni kreativni direktor v agenciji Grey, ki je predsedoval žiriji za zunanje oglaševanje, je njeno odločitev pojasnil takole: »Številna dela, prijavljena v tej kategoriji, so inovativna in resnično nekaj novega. Toda vedno znova smo se vračali k tej kampanji (ta nosi naslov »Nike Dream Crazy/Colin Kaepernick, op. p.), ko smo razmišljali o absolutno najboljšem delu. Nič ni doraslo tej izjemno močni podobi v tem trenutku, tako z vidika kulture kot tudi družbe na splošno.«

V kategoriji zunanjega oglaševanja se je za kanske leve sicer potegovalo 2389 del iz 66-ih držav, nagrade pa jih je je dobilo 65; poleg velike nagrade so podelili še 10 zlatih, 20 srebrnih in 34 bronastih levov.

Najboljše tiskano delo: prazen libanonski časopis

Veliko nagrado v kategoriji tiskanih oglasov in založništva je prejela dubajska agencija Impact BBDO, ki je za vodilni libanonski dnevnik An-Nahar zasnovala »prazno številko«, časopis brez vsebine, kot obliko protesta zaradi politične situacije v Libanonu. »Zelo nas veseli, da lahko podelimo veliko nagrado delu, ki slavi kreativnost in novinarstvo. V zadnjih nekaj dneh smo lahko videli nekatere odlične kampanje, ki dokazujejo, da časopisi in revije potrebujejo našo kreativnost za ozaveščanje o pomenu svobode tiska. Velika nagrada za prazen bel papirja je dokaz, da lahko odlična idea pomaga k večji demokraciji,« je zmagovalno idejo pospremil Olivier Altmann, direktor in glavni krativni direktor v francoski agenciji Altmann + Pacreu, ki je vodil žirijo v kategoriji tiskanih oglasov in založništva. V njej se je za leve sicer potegovalo 1252 del iz 62-ih držav, podelili pa so 32 levov – poleg velikega še 6 zlatih, 7 srebrnih in 18 bronastih.

Po oblikovni plati najboljša Googlova »Kreatibilnost«

Velikega leva za oblikovanje je prejel Googlov kreativni laboratorij, in sicer za delo »Kreatibilnost« (»Creatability«), ki preučuje, kako lahko kreativna orodja (risanje, ustvarjanje glasbe in podobno) postanejo dostopnejša z uporabo spleta in tehnologije umetne inteligence. V tej kategoriji se je za nagrade potegovalo 1469 prijavljenih del iz 65-ih držav, nagrajenih pa jih je bilo 47. Poleg velike nagrade so podelili še 6 zlatih, 16 srebrnih in 24 bronastih levov.

Moč kreativnosti in dobro počutje

Sinoči so v Cannesu podelili še nagrade v tekmovalnih kategorijah s področja zdravstva in dobrega počutja in tej tematiki je bila namenjena tudi večina predavanj prvega dne festivala. V njih so mednarodni govorci izpostavljali moč kreativnosti v oznamčenih komunikacijah, da resnično spreminja življenja ljudi po vsem svetu.