• Facebook
  • Twitter
  • RSS

24. SMK: Vzvodov za rast je veliko, le izkoristititi jih je treba

Prvi dan 24. Slovenske marketinške konference so se predavatelji osredotočali predvsem na različne vzvode rasti podjetja. Predavatelji so govorili o različnih strategijah rasti, obvladovanju podatkov in primerih razmišljanja »izven škatle«, ki pa so kljub navidezno manjši norosti dosegli izvrstne podjetniške uspehe.

»Marketing ni šport oglednikov, ampak ekipni šport«

Hendrik Steckhan, vlagatelj in svetovalec, ki je svojo kariero gradil v podjetju Coca-Cola,je samooklicani »odvisnik od rasti«. V sarkazma polnem predavanju je podal priporočila, ki vam ne bodo (ponavljamo, ne bodo) pomagala pri rasti. Če na svoje priložnosti gledate preozko, vam zagotovo ne bo uspelo. Ključno je najti relevantne trge oziroma oziroma »ribarite tam, kjer so ribe«. Če poskušate osmisliti želje vaših kupcev, ste izgubili. Raje jim – v slogu znanstvenikov – prisluhnite, intuicijo pa do zadostne količine podatkov pustite v ozadju. Ne iščete meja svojih zmožnosti? Prav, potem zagotovo ne boste kot Netflix, ki je začel s prodajo DVD-jev, zdaj pa so ... no, saj veste, kaj. Iz neuspehov se najboljši učijo, ne tako zelo dobrim pa niso mar. Tudi če vas tekmeci ne zanimajo ali jih celo podcenjujete, ste »opleli«. In končno, koga briga trajnostni razvoj? Šalo na stran, rast je maraton in ne šprint. Maraton pa terja več kot le fizično pripravo.

Percepcijo določajo digitalni prvaki

Jaka Levstek (D.Labs) je podal svoj pogled na odmik marketinga od svoje »klasične vloge. Še tako »tehnološkim« (in po mnenju nečloveškim) podjetjem marketing daje človeško noto. »Kaj nam bo pralni stroj z zaslonom na dotik, če ne opere oblek?« je bilo eno od vprašanj občinstvu. Z njim je nakazal velike spremembe med kupci (ja, vsega smo krivi milenijci). Mlajši kupci tako na primer ne iščejo pralnega stroja, oni bi »le« oprano perilo. Iščejo smisel in izkušnjo (in jasno, dostavo opranega perila na dom). Izkušnja uporabnika je po Levstkovih ugotovitvah tudi ena od glavnih valut v marketingu. Primer: Vodafone in WhatsApp sta povsem različni podjetji, a marketinško rešujeta isti izziv. In še en nasvet, ki ne bo všeč »ziherašem«: marketing mora eksperimentirati. Tudi zato se vedno več podjetij  ne zateka k agencijam po pomoč, ampak ustanavljajo interne »laboratorije«.

»Digitalni direktor ni nekdo, ki razume družbena omrežja«

Digitalna transformacija je po besedah Aleksandra Bijelića, vodje digitalnega oddelka pri MK Group, evolucija in ne revolucija. »Številni zelo zmotno mislijo, da bo podjetje doživelo digitalno »razodetje« z enim samim projektom. Napaka!« meni. Po njegovih izkušnjah obstajajo različni okviri, ki pomagajo podjetju na poti k dobri digitalni preobrazbi, a vsako podjetje jih dojema in predvsem izvaja drugače. »Temeljna skrivnost za uspeh digitalne preobrazbe je, da se moramo najprej osredotočiti na ljudi, sledi proces prilagajanja in šele na koncu je tehnološki vidik,« je še povedal Bijelić.