• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Prihodnost je pametna in povezljiva

Na prvem letošnjem srečanju Društva za marketing Slovenije so imeli obiskovalci priložnost spoznati dva (marketinška) trenda za leto 2019, ki se bosta nedvomno »zavlekla« tudi v leto 2020 ali celo pozneje v prihodnost. To so pametni ekosistem oziroma povezljivost več naprav preko ene platforme in klepetalni boti.

Kako daleč, kako pametno?

Kot je povedal Vladimir Nardin, vodja digitalnega marketinga v skupini Gorenje, je izguba mobilnega telefona ena od večjih nezgod, ki se vam lahko zgodi na Kitajskem. Kot smo na primer že pisali v članku o aplikaciji WeChat, v tej državi velik del vsakdanjih opravil (da ne rečemo življenja) poteka preko telefona in je zagotovo ena od smernic našega življenja v bližnji prihodnosti. Ne pozabimo, da so Kitajci »preskočili« revolucijo s prenosnimi računalniki in takoj prešli na pametne telefone. Govorimo seveda o povezljivosti več pametnih naprav preko ene platforme oziroma aplikacije. In kot je Gorenje skupaj z matičnim podjetjem Hisense pokazalo na nedavnem tehnološkem sejmu CES v ZDA, je potencial Hisensejevega pametnega doma in Gorenjeve pametne kuhinje v eni platformi ogromen. »Vsak aparat ima številne funkcije. Z analizo lahko vidimo, da nekatere teh funkcij niso nikoli uporabljene ali pa vidimo, da se bodo kmalu pokvarile. Prav v tem vidimo priložnost,« je povedal Nardin. Pri tem izpostavlja predvsem tri izzive za prihodnost, in sicer optimizacijo povezljivosti različnih naprav (dodano vrednost predstavljata uporabniška izkušnja in večja povezanost večih platform), zvočno upravljanje in razvoj pogovornih vmesnikov.

Tisti, ki niso nikoli na dopustu ali »bolniški«

Prispevek Jureta Dolerja, ustanovitelja in direktorja podjetja Klepetalni robot, je bil nekakšno logično nadaljevanja Nardinovega. Njegovi predpostavki sta jasni, in sicer da se uporaba virtualnih pomočnikov in pametnih naprav povečuje, pri čemer Amazonova Alexa »zmore« že okrog 70 tisoč veščin (pomislimo še enkrat, 70 tisoč!), prav tako pa je uporaba klepetalnih aplikacij že prehitela uporabo družbenih omrežij. Osredotočil se je na klepetalne bote kot eno izmed rešitev podjetij pri neposredni komunukaciji (»ena na ena«) s svojimi uporabniki.

Med drugim omogočajo precejšnjo aplikativnost, takojšnji doseg in večjo vključenost ter takojšnjo povratno informacijo, na voljo pa so praktično kadar koli. Za nameček gre na področju razvoja klepetalnih botov še za nenasičeno okolje – za zdaj. A pri razvoju ne pozabite, da je v središču uporabnik (ne pogovarjate se s samim seboj), brez vlaganj v vsebino in tehnologijo botov pač ne boste spravili k »pameti«. Rezultatov posledično ne bo, razjarjenih uporabnikov pa si ne želi nihče.