• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Se še spomnite, kako je bilo lani na SOF-u?

Še preden »spakiramo« na 27. Slovenski oglaševalski festival, si osvežimo spomin z utripom lanskega. 26. SOF je bil med 6. in 7. aprilom 2017 v portoroškem hotelu Kempinski Palace. Agencija leta je postala Grey Ljubljana, naziv oglaševalec leta je pripadel Zavarovalnici Triglav. Najuspešnejša blagovna znamka je bila Laško. Kreativna direktorica leta je po točkovanju Marketing magazina postala Petra Krulc, oglaševalska osebnost leta pa Pavel Vrabec.

Nazadovanje »klasičnih« medijev

V tekmo za nagrade 26. SOF-a se je podalo 396 prijavljenih del v trinajstih kategorijah. Ocenjevala jih je žirija v sestavi Gal Erbežnik (predsednik žirije), Gregor Ahman, Miha Bevc, Vasilije Ćorluka, Matija Kocbek, Tine Lugarič, Katja Petrin Dornik, Matej Praprotnik in Peter Šepetavc. Za Erbežnika je bil vrstni red agencij presenečenje. Opazil je izjemen napredek v novodobnih kreativnih rešitvah, medtem ko so »klasične« skupine, kot sta film in tisk, celo nazadovale. »Kot da so najbolj nadarjeni prepoznali, kaj je perspektivno, z ohranjanjem kakovosti v klasičnih medijih pa se ne ukvarja nihče,« je po festivalu za MM povedal Erbežnik.

Agencija Grey je prekinila Pristopovo štiriletno vladavino. Prejela je tri velike, pet zlatih in štiri srebrne nagrade, nagrajena pa je bila tudi s posebnim priznanjem za najboljšo avtorsko glasbo. Poleg nagrad za agencijo, oglaševalca in blagovno znamko leta so na svečani podelitvi podelili tudi nagrado za oglaševalsko osebnost leta. Kot smo že pisali, je naziv pripadel Pavlu Vrabcu, generalnemu direktorju medijske družbe Pro Plus. Na tekmovanju mladih kreativcev sta zmagala Gregor Vuk in Boštjan Laznik.

Velike nagrade so po kategorijah prejele naslednje akcije:

  • celostne komunikacijske akcije: »Štartaj Slovenija«, ki jo je za Spar Slovenija ustvarila agencija Formitas BBDO;
  • digitalne komunikacijske akcije: »Lahkonočnice«, delo  agencije Grey Ljubljana za (takratni) Si.mobil;
  • inovativne rešitve: »2. januar«, rešitev agencije Pristop za podjetje Infokart;
  • oznamčene ali ustvarjene vsebine: »Triglav«, ki so jo zasnovali v agenciji Taktik za Geodetsko upravo Republike Slovenije;
  • neposredno komuniciranje: »Cancer Bra«, akcija, ki jo je za Palmers Textil AG ustvarila agencija Grey Ljubljana;
  • digitalno komuniciranje: »Triglav Drajv«, delo agencije Grey za  Zavarovalnico Triglav;
  • film: serija del »Laško Dvoboj«, ki jo je za Pivovarno Laško Union ustvarila agencija Luna\TBWA;
  • tiskani oglasi in plakati: serija del za festival 23. Zlati boben, ki jo je za Paideia Events zasnovala agencija Luna\TBWA;
  • radijsko komuniciranje: »Pivska napoved«, radijski oglas agencije Luna\TBWA za Pivovarno Laško Union;
  • oblikovanje: »Kocbek«, delo oblikovalskega studia VBG za Oljarno Kocbek;
  • ambientalno oglaševanje: velika nagrada ni bila podeljena;
  • družbeno dobro: »Ne čakaj, postani darovalec«, dobrodelna akcija, ki jo je za Zavod Republike Slovenije za presaditve organov in tkiv Slovenija-transplant ustvarila agencija AV Studio v sodelovanju z agencijo IPPR.

Na 26. SOF-u so podelili tudi posebne nagrade. Priznanje za najboljšo režijo avdiovizualnega oglasa je prejela Luna\TBWA, za režijo zvočnega oglasa pa Javni zavod Kinodvor. Priznanje za najboljšo fotografijo v oglaševanju je prejela agencija Bright Visuals, za najboljšo ilustracijo pa Hana Stupica. Agencija Grey je prejela priznanje za najboljšo avtorsko glasbo. Priznanje za najboljše tekstopisje je prejela agencija Luna\TBWA.