• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Marketinški pospeški 4x4

Društvo za marketing Slovenije je včeraj organiziralo zadnje letošnje mesečno srečanje, ki je bilo nekakšna priprava na vstop v leto 2018. Svoje pospeške (knjige, spoznanja in ideje) za prihodnost so predstavili Špela Žorž (Grey Ljubljana), Rok Stritar (Oksip), Andraž Zorko (Valicon) in Sašo Palčič (Madwise).

Ne čakajte na maj

Andraž Zorko, ustanovitelj in partner v družbi Valicon, je naprej priporočal »bonus« pospešek, in sicer mandarine. Bliža se decembrsko rajanje, običajno z veliko alkohola. Četudi jeste mandarine v velikih količinah, so še vedno zdrave. Šalo na stran, kot prvo je omenil prihajajočo uredbo GDPR. Čeprav številnim krati spanec, jo sam vidi kot priložnost. »Ne čakajte na maj,« je svetoval udeležencem. Poleg tega je prepričan, da je treba zamenjati paradigmo oglaševanja. Digitalni kanali niso vprašanje časa, digitalno je resničnost. Čeprav »prerez« oglaševalskega kolača (še) ne kaže na to. Tretjič, še preden se podamo na odkrivanje resničnih vplivnežev, moramo odkriti vplivneža v sebi. Kot četrto pa priporoča v branje knjigo Rolfa Dobellija Umetnost jasnih misli. Za nestrpne: priznajte napake in jih takoj pozabite.»Jasna misel je, da veš, kdaj je konec,« je zaključil Zorko. In ne pozabite ne mandarine.

Kaj je pa vaša zvezda Severnica?

Sašo Palčič je vodja zadovoljstva zaposlenih (ang. chief happiness officer, CHO) v digitalni agenciji Madwise. Sam meni, da bi se v marketingu morali znebiti kampanjskih pristopov. Marketing bi po njegovem mnenju moral delovati kot pipa s tekočo vodo in bolj sistematično. Kampanje so preživete, tako kot nam tudi vode ni treba več prenašati z vedri. Drugič, načrtujte naslednji poslovni korak. Težava ni, če vam uspe. Težava bo, če vam ne bo. Kot tretje vsakemu podjetju svetuje, da je tudi medijska družba. Z ustvarjanjem kakovostnih vsebin svojim kupcem olajšate nakup. In četrtič, definirajte vašo zvezdo Severnico metrike (The North Star Metric ali NSM). Merite uspešnost na tistem področju, kjer vaše podjetje dodaja največ vrednosti (pri Facebooku je na primer najbolj pomembno število dnevnih uporabnikov). Tako boste vedeli, ali ste na pravi poti. V branje svetuje knjigo Garyja Vaynerchuka Jab Jab Jab Right Hook.

Ne bodi priden. Bodi pameten!

»Vse, kar delamo, mora ustvarjati vrednost za kupca. Vse, kar ne ustvarja vrednosti za kupca, je odpadek,« je svoje predavanje začel Rok Stritar, ustanovitelj Oksipa. In udeležencem priporočil v branje knjigo Brucea Williamsa in Natalie J. Sayer Vitko podjtništvo za telebane (Lean for Dummies). Kot drugo svetuje optimizacijo delovnih procesov z metodo 3-2-1. Ena predstavlja delo, ki ga lahko opravlja vsak. Za delo pod številko dve potrebuješ izobrazbo. Delo tri pa vključuje kreativnost, odgovornost in organizacijo. »Ne bodi priden, ampak bodi pameten. V Sloveniji je vrednota delati, ne pa biti pameten,« je zbrane nasmejal Stritar. Čim manj »enk« torej. Kot tretje je pomembno razumevanje vprašanja, še preden začnemo iskati rešitve zanj. In četrtič, najprej in predvsem je treba razumeti sebe. »Ključna omejitev ste vi sami. Če je v glavi neka blokada, je treba pač delati na sebi,« je Stritar podkrepil svojo zadnjo tezo.

Posameznik ne more poseči tako visoko kot ekipa

Zadnji del marketinških pospeškov je predstavila Špela Žorž, direktorica letos največkrat nagrajene oglaševalske agencije Grey Ljubljana. Meni, da se moramo najprej vprašati, zakaj delamo to, kar delamo. Če ne poznate odgovora, niste v pravi službi ali pa niste raziskali vseh njenih potencialov. Drugič, vsi ljudje smo vredni spoštovanja. Iz spoštovanja sočloveka izhaja vse in prav je, da ga tudi večkrat izkažemo. Kot tretje je poudarila moč ekipe. »Posameznik ne more poseči tako visoko kot ekipa,« je prepričana. In četrtič, ne bojte se porazov, napak in zgrešenih odločitev. Iz teh se največ naučimo. Do uspehov ne pride v coni udobja. Tudi Thomas Edison je žarnico izumil v tisočem poskusu. Popravek, izumil jo je po tisoč korakih.

Se srečamo v letu 2018!