• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Mesečno srečanje DMS: Ekipa je na prvem mestu

Naslov je odgovor na vprašanje, zakaj imamo veliko idej, vendar jih ne uspemo uresničiti. Izziv zagotavljanja (večje) uspešnosti inovacij je bil tudi osrednja tema oktobrskega mesečnega srečanja Društva za marketing Slovenije. O tem so govorili Mojca Pesendorfer (Atlantic Grupa), Matej Golob (CorpoHub) in Tadej Jevševar (Chipolo).

Bodite pujsi!

Uspehi na »hackathonih« in Kickstarterju niso nič več in nič manj kot večja prepoznavnost in dodatni zagon za začetek uspešne podjetniške zgodbe, je začel Matej Golob, soustanovitelj podjetja CorpoHub. Po njegovih izkušnjah pa se prav tu slovenskim start-upom največkrat zatakne. Ekipe, ki sodelujejo pri projektu, po uspešnem začetku izgubijo predanost, potrebno za inovacije, in se vrnejo v območje udobja (beri: stare službe). To je ponazoril z analogijo »prispevka« pujsa in piščanca k zajtrku (glej sliko). Za šunko je moral prašič žrtvovati vse, medtem ko valjenje jajc za kokoš ni življenje ogrožajoč dosežek. Ko investirate, daleč največ šteje dobra ekipa.

Včasih se je treba vrniti na točko nič

Svoj pogled na inovacije je predstavila tudi Mojca Pesendorfer, vodja marketinga v strateškem poslovnem področju delikatesni namazi pri Drogi Kolinska (Atlantic Grupa). »Za začetek inovacijskega razmišljanja smo se morali najprej vprašati, v kakšnem poslu smo,« je bilo preprosto začetno vprašanje na poti k inovativnemu razmišljanju. To pomeni, da je treba za več korakov naprej najprej narediti do(oo)lg korak nazaj, pravi Pesendorferjeva. V sodelovanju z zunanjimi sodelavci, ki niso del območja udobja stalne ekipe, vas to lahko pripelje do novih priložnosti in s tem inovacij.  

Uspešni neuspeh

Srečanje je z osebno zgodbo zaokrožil Tadej Jevševar, soustanovitelj Chipola. Zasavsko podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo inovativnih pametnih obeskov, ima danes pisarne v Trbovljah, Ljubljani in San Franciscu. Kaj storiti, ko misliš, da imaš inovativno idejo, nato pa ugotoviš, da ta pravzaprav ni nič novega? Prav imate, greš na začetek in ... renoviraš in narediš prvotni izdelek boljši. Jevševar sicer ni pristaš »hackathonov« oziroma tekmovanj. V njih ne vidi prave vrednosti in meni, da niso najboljša izbira za pridobivanje stikov z vlagatelji. Ko pa prideš v stik z vlagateljem, marsikdo pozabi na bistvo zbiranja denarja. »Uspešno zbiranje denarja v tujini pomeni neuspeh. To pomeni, da prodaš del svojega podjetja, del svojega otroka,« enega svojih uspešnih neuspehov opisuje Jevševar.

»Če misliš, da ti gre danes slabo, ne skrbi. Jutri bo še slabše,« pa je za konec Jevševar podal nasvet Jacka Dorseyja, direktorja Twitterja.

Mojca Pesendorfer. Foto: DMS
Foto: DMS
Tadej Jevševar. Foto: DMS