• Facebook
  • Twitter
  • RSS

140 let sladke tradicije Šumija

Ob 140-letnici blagovne znamke Šumi so v Slovenskem etnografskem muzeju (SEM) v Ljubljani na pobudo podjetij Žito in Podravka odprli razstavo o teh »bonbonih vseh generacij«.

Razstava »Šumi 140 let: Bonboni vseh generacij« nudi vpogled v (sladko) zgodovino ene najprepoznavnejših slovenskih blagovnih znamk, katere zgodba se je začela leta 1876 s slaščičarsko obrtjo zakoncev Franca in Josipine Šumi na Kongresnem trgu v Ljubljani. Ob obisku razstave marsikoga upravičeno obda občutek nostalgije, saj se lahko ob v zgodovinski kontekst umeščenih predmetih vsak obiskovalec poistoveti z obdobjem, ki ga predstavljajo bodisi oglasi bodisi same sladkarije. Osrednji poudarek razstave je na originalna inštalaciji v obliki lestenca. Izdelana je iz 4.500 Šumi bonbonov – bonbonov vseh generacij. Teža vseh bonbonov na lestencu je 27 kg, ki jih je 45 ur šivalo 11 ljudi.

Pionirji na številnih področjih

Razstavljen je celoten razvoj blagovne znamke, od njenih začetkov, ki jih je zaznamovala prodaja raznolikih bonbonov, čokolade, peciva in drugih slaščic, preko oglasov za bonbone »Visoki C« ilustratorja Mikija Mustra pa do danes, ko podjetje svoje izdelke izvaža v 41 držav po svetu. Kot je v svojem govoru ob otvoritvi razstave povedal Janez Bojc, generalni direktor družbe Žito, je Šumi na številnih področjih opravil pionirsko delo, saj je med drugim zelo zgodaj začel z oglaševanjem svojih izdelkov, in sicer tako v slovenščini kot tudi nemščini, zelo hitro pa se je poslužil tudi oglaševanja na televiziji. »Lahko smo ponosni na dolgoletno skrb za blagovno znamko, ki predstavlja  pomemben košček mozaika slovenske dediščine,« je zbrane ob otvoritvi nagovoril Bojc.

Zavezani tehnološkemu napredku

Stroji so ročno delo v Šumiju popolnoma nadomestili šele leta 1964, vendar pa se je od takrat naprej način proizvodnje po besedah Jerneje Strmšek Turk, vodje blagovne znamke Šumi, vseskozi posodabljal. Pri tem je poudarila, da so ključ do uspeha zadovoljni potrošniki. »Oni so tisti, za katere razvijamo nove okuse in jih razvajamo z vedno novimi sladkimi kombinacijami,« je povedala.

Razstava zgodovine  najstarejših slovenskih bonbonov, za katero sta zaslužna kustosinja mag. Adela Pukl in kustos Miha Špiček iz SEM, je nadaljevanje projekta SEM o dediščini in prihodnosti slovenskih blagovnih znamk iz leta 2010. Razstava bo na ogled do 17. januarja 2017.