• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Digitalna plačila v Evropi še niso zaživela

Raziskava skupine EOS, ki sodi med vodilne mednarodne ponudnike finančnih storitev, kaže, da manj kot tretjina evropskih podjetij omogoča digitalne plačilne metode. V Sloveniji kar dve tretjini podjetij že omogočata vsaj eno sodobno obliko plačila, med katerimi izstopajo spletna nakazila.

Foto: Pixabay

V Evropi raziskovalci najbolj izpostavljajo Dance, saj v tej državi mobilna plačila omogoča 17 odstotkov podjetij (bančna aplikacija za mobilna plačila MobilePay pa je že na devetih od desetih pametnih telefonov), medtem ko je evropsko povprečje pri le petih odstotkih. Raziskava »Evropske plačilne navade 2018«, ki so jo izvedli v sedemnajstih evropskih državah, je med drugim pokazala, da v Evropi 29 odstotkov podjetij ponuja vsaj en sodoben način plačila. Najpogostejše je s 23 odstotki spletno plačevanje prek zunanjih ponudnikov, ki omogočajo takojšnje nakazilo. Na drugem mestu je s petimi odstotki, torej enakim deležem kot ga dosegajo mobilna plačila, uporaba e-denarnic, sredstev na elektronskih platformah, kot je PayPal. Kriptovalute, kot so bitcoini, so slabo zastopani, saj ta način plačila omogoča le en odstotek podjetij.

Pa pri nas? »V Sloveniji kar dve tretjini podjetij, natančneje 67 odstotkov, že omogočata vsaj eno sodobno obliko plačila. Med njimi izstopajo spletna nakazila, ta način omogoča kar 65 odstotkov podjetij. Sledijo mobilna plačila s petimi odstotki, e-denarnice s štirimi odstotki. Plačilo s kriptovalutami omogoča le en odstotek slovenskih podjetij,« izpostavlja Natalija Zupan, direktorica podjetja za upravljanje terjatev EOS KSI.

Še ena zanimivost: večina vprašanih evropskih podjetij svojim strankam v bližnji prihodnosti ne namerava ponuditi digitalnih načinov plačil. Tako na primer 74 odstotkov podjetij ne razmišlja o možnosti mobilnega plačila, 73 odstotkov jih zavrača e-denarnice, 59 odstotkov pa jih verjame, da lahko poslujejo brez spletnih nakazil prek zunanjih ponudnikov.