• Facebook
  • Twitter
  • RSS

BESEDA MMLADIH: Utrip Amsterdama

Lina Antolič, študentka 4. letnika komunikologije na FDV in aktivna članica Študentske sekcije, je opisala, kako so članice prejšnji teden odpotovale v Amsterdam na strokovno ekskurzijo PReblisk.

Prejšnji teden smo nekatere članice ŠS PRSS preživele v Amsterdamu na PReblisku, strokovni ekskurziji, ki smo jo v društvu organizirali že petič.

Poleg čudovito nevsakdanje arhitekture, energičnega utripa mesta in ponudbe tipičnega, a posebnega, velemesta, smo spoznale še eno izmed značilnosti Amsterdama. Tamkajšnji prebivalci, ali po njihovih ugotovitvah vsaj zaposleni v agencijah, imajo odličen poslovni čut in smisel za vodenje agencije ali podjetja.

Po zgodnjem jutranjem letu in kavici ali dveh smo navdušene prispele v Amsterdam ter se sprehodile do hostla, v katerem smo bivale naslednje tri dni. Prvi dan smo si ogledale muzej filma Eye in Nemo Science Centre, ki se po rednih raziskavah uvrščata med top pet obiskanih muzejev v Amsterdamu. V obeh so nam predstavili delo njihovega marketinškega oddelka.

Naslednji dan je bil namenjen predvsem obiskom agencij, saj je vendarle glavni namen vseh PRebliskov spoznavanje, razumevanje in predstavitev dela ter možnih delovnih mest v uspešnih agencijah in podjetjih v tujini. Ta dan smo obiskale tri agencije, Arnold, Achtung in Akqa, predzadnji dan pa smo obiskale tudi agencijo, ki se ukvarja v glavnem z odnosi z javnostmi, agencijo Porter Novelli.

V Arnoldu so nas zelo lepo sprejeli, imeli so natančno organizirano predstavitev agencije in na koncu še bogato obloženo mizo okusnih prigrizkov posebej za nas. Njihov glavni naročnik je Volvo, delajo pa oglaševalske kampanje tudi za Dell, McDonald's, Unilever, Panasonic in druga velika podjetja.

Pri ustvarjanju kampanj jim pri širšem pogledu na ideje velikokrat pomaga dejstvo, da je med zaposlenimi vsaj 18 različnih narodnosti.

Kmalu smo tudi na drugih agencijah ugotovile, da se v vseh prepleta veliko različnih narodnosti, kar se nam zdi odlično. Navdušili so nas s svojimi svežimi in zdravimi pogledi na potrošnike, trg in poslanstvo njihovega dela, kar se posledično kaže v uspešnosti njihovih kampanj in agencije nasploh.

Achtung je za razliko od drugih v glavnem digitalna agencija, ki nudi digitalne kreacije za tržne znamke, kot so na primer razne aplikacije, igre na spletnih straneh in kampanje preko spleta in družbenih omrežij. Njihovi največji naročniki so Volkswagen, Vodafone, Škoda, Radio 3FM, za nekatere od teh so nam tudi predstavili svoje delo, ki so ga ustvarili za njih.

Navdihnili so nas s svojimi odbitimi idejami in malce presenetili z večinoma moško sestavo ekipe svojih zaposlenih. Del obiska je izgledal tako, da se je 15 deklet sprehajalo po prostorih agencije in opazovalo same moške, ki so sedeli za svojimi Appli in se nam smehljali.

V sredo smo se odpravile še v tretjo izvrstno agencijo Akqa, ki je locirana tik ob čudovitem vodnem kanalu, ki teče skozi center mesta. Predstavili so nam svoje prostore in nekaj uspešnih projektov, ki so jih ustvarili za ene izmed mnogih naročnikov, Volkswagen, Nike, Gap, Heineken in še bi lahko naštevala.

Presenetljivo je bilo, da so v sejni sobi med predstavitvijo sedeli mnogi sveže zaposleni, nekateri izmed njih so se agenciji namreč pridružili pred dvema tednoma, nekateri deset dni nazaj, za eno dekle pa je bil ta dan komaj njen drugi dan na agenciji. To kaže na veliko odprtost, uspešnost in zmožnost agencije kot zaposlovalca, kar se nam zdi v teh časih kot svetli žarek sonca med temnimi oblaki.

Po večerni sprostitvi v mestu in prespani noči smo se naslednji dan opravile še na Porter Novelli, agencijo, ki je specializirana v korporativnem in tržnem PR-u. Ta agencija se je od drugih razlikovala že zaradi področja delovanja in pa tudi po lokaciji, saj smo do nje prispele po dobri polurni vožnji s tramvajem v predmestje Amsterdama, ki se imenuje Amstelveen. Kot študentkam odnosov z javnostmi in tržnega komuniciranja nam je predstavljen vidik dela v PR-u na tej agenciji dal širšo predstavo o tem, kaj vse PR obsega in kako je lahko na veliko načinov koristen in zanimiv.

Poleg obiskov agencij in muzejev smo si v času začasnega bivanja v Amsterdamu mesto tudi dobro ogledale, začutile njegov utrip podnevi in ponoči ter se kot prave turistke domov vrnile s kupom spominkov in daril. Vrnile pa smo se tudi z lepimi spomini in neprecenljivo izkušnjo ter spoznanjem, da pravo predstavo o našem poklicu lahko dobimo komaj, ko stopimo čez mejo in preverimo, kako na tem področju delujejo v tujini.

Kljub temu, da imamo že precej dobro predstavo o delu v stroki, nam takšne ekskurzije včasih dokažejo nasprotno in nudijo dodatno izobrazbo ter širši pogled na stanje v panogi. Obenem pa seveda obiščemo še kakšen drug košček sveta.