• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Favoriziranje posameznikov uničuje produktivnost

Imate v podjetju vodstveno funkcijo, ki vam narekuje razvoj in usmeritev zaposlenih? Ste direktor podjetja? Direktor marketinga, kreativni direktor v start-upu, v agenciji ali direktor katerega od oddelkov v večjem podjetju? Morda celo predsednik uprave? Potem imate zagotovo seznam tistih zaposlenih, ki so vam bolj blizu kot drugi. Tistih, ki jih zavedno ali nezavedno favorizirate.

 V njih vidite nekaj več, morda sebe nekoč na začetku kariere ali pa se vam preprosto zdi, da vas ne bodo pustili na cedilu. Tudi sama jih imam. Ima jih vsak vodja, ima jih vsak kolektiv. To so tisti posamezniki, ki imajo visoko storilnost, vodstvo pa se na njihov prispevek lahko vedno zanese. Nabor favoritov se sestavi naravno. A slaba novica je, da favoriziranje znižuje produktivnost preostalih v kolektivu. Zato je priporočljivo, da se svojih favoritov zavedamo in pogledamo na situacijo od daleč. Za zmage v podjetju namreč potrebujemo gorečnost in motiviranost celotnega kolektiva.

Zavedajmo se svojih favoritov med zaposlenimi

Popolnoma normalno je, da so nam, ki opravljamo vlogo vodij, nekateri v kolektivu bolj blizu. Z njimi stkemo močnejše vezi, jim bolj zaupamo, nanje se zanesemo.

To so navadno tisti, ki:

  1. Vedno dostavijo. Naravno je, da smo naklonjeni tistim, ki delo vedno opravijo dobro in so gonilna sila ob ključnih poslovnih dogodkih ali premikih.

  2. Ne ustvarjajo drame. Tisti, ki v stresnih trenutkih premorejo dovolj čustvene inteligence, da ostanejo trezni in modri. Nesoglasja ali zaplete rešujejo zrelo.

  3. So samoiniciativni. Proaktivno skrbijo za razvoj posla, odnose s partnerji ali naročniki. Probleme rešujejo sami in vas tako razbremenijo dodatnih obveznosti ali stresa. Zato jim naravno bolj zaupate.

  4. Imajo dobro presojo. So samostojni in vedo, kdaj je res nujno, da vas vključijo. Torej vas ne obremenjujejo po nepotrebnem.

Zaposleni z visoko storilnostjo so naravno favorizirani in seveda je prav, da so za to nagrajeni. Pomembno pa je, da se njihovega favoriziranja zavedamo in ob uspehih izbrancev ravnamo premišljeno. Njihov prispevek naj postane motivacija za druge, ki potrebujejo malo več spodbude, pozitivna usmeritev, in ne obratno. Pri tem pa je ključno naše ravnanje.

Napake, ki jih počnemo vsi

V poslu se stvari odvijajo zelo hitro, zato za uspeh navadno angažiramo najboljše ljudi. Tiste, ki jim zaupamo. Takrat kot vodje največkrat pozabimo, da se prav v takšnih situacijah lahko prebudijo nove zvezde; tisti, ki jim nove odgovornosti lahko dajo krila.

Najpogostejše napake so:

  1. Favorizirani vedno dobijo boljše naloge. Naravno je, da so zahtevne naloge zaupane najboljšim, saj je na kocki naš posel. Vseeno pa pri vsakem projektu lahko predamo manj zahtevne, a vseeno pomembne naloge in odgovornosti tudi manj izkušenim ali manj spretnim. Na ta način bodo dobili možnost, da se razvijajo in rastejo. Naj imajo vsi v kolektivu občutek vključenosti.

  2. S favoriziranimi vedno delimo več informacij. Z njimi preživimo več časa, saj so zaradi večjih odgovornosti z nami v stalni interakciji. Zato so avtomatično bolje obveščeni. Občutek, da imajo le nekateri dostop do pomembnih informacij vodstva, pa navadno pri zaposlenih sproži nezadovoljstvo, ki znižuje njihovo motivacijo. Zato je pomembno, da o ključnih informacijah vedno obvestimo celoten tim.

  3. S favoriziranimi smo si vodje bolj blizu. Z njimi stkemo globlji odnos kot z drugimi in smo do njih nezavedno bolj empatični in prizanesljivi. Zato je nujno, da kot vodje ustvarjamo priložnosti, kjer lahko prisluhnemo in ponudimo možnost za stik vsem v timu; predvsem pa, da med njimi s svojim ravnanjem ob zmagah ali padcih ne delamo razlik.

Nekateri med zaposlenimi so nam bolj pri srcu kot drugi; to je neizogibno. Zato smo kot vodje dolžni stalno vklapljati ogromno mero samozavedanja, da s svojimi ravnanji in besedami motiviramo vse, saj je od tega odvisno zadovoljstvo vseh posameznikov kolektiva in posledično tudi uspešnost našega posla. 

Članek je bil prvotno objavljen v decembrsko-januarski, 463./464. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na [email protected]