• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Sladke in grenke resnice o tekmi 28. SOF

Zgodil se je 28. SOF in z njim nove zgodbe, poznanstva in spoznanja. Zgodila pa se je seveda tudi tekma, ki jo letos gledam z drugačnimi očmi. S kolegi iz Sveta tekmovalnega programa sem namreč soodgovorna za SOF-ov prenovljeni tekmovalni program in sem zato vse skupaj doživljala tako kot sicer doživljam lansiranje projektov, ki so mi zares pri srcu.

Večina od nas se vsako leto na SOF poda predvsem z mislijo na kratek oddih od agencijskega divjega zahoda, z željo po druženju z zdajšnjimi in bivšimi kolegi ter seveda po žurih, ki jih (žal ali še dobro da) vedno bogati dobršna mera alkoholnih promilov. A vse to vedno zaokroži slavnostna podelitev nagrad SOF, ki zakoliči zmagovalce in hkrati za seboj vedno pusti tudi nekaj ne preveč zadovoljnih razžaljencev. Več o njih malo pozneje, najprej pa ...

... nekaj sladkega.

Na SOF-u še nisem doživela toliko pristne energije na sami podelitvi kot ravno letos. Začelo se je z govorom Mojce Randl (»Še enkrat iskrene čestitke, Mojca!«), ki ni pustil nikogar ravnodušnega in večina od nas je solze točila brez sramu. Ob podelitvah na odru je večina prisotnih glasno ploskala prav vsem nagrajencem, v prvih vrstah pa smo vzklikali tako močno, da me je bolelo grlo že na pol poti. Zdaj se sprašujete, pa kaj ni tako vsako leto in kaj res ni vseeno. Ravno to. Menim, da ne, in menim, da ni vseeno. V zadnjih nekaj letih smo doživeli vzpon in preobrazbo kar nekaj agencij in znamk, ki prinašajo drugačno kulturo vrednot in ravno vrednote so tisto, čemur posvečam ta zapis. Sveži val vrednot je bilo čutiti tudi v dvorani ob podelitvi. Vrednote so motivacijski in visoko cenjeni cilji, za katerimi stremimo prav vsi. Interpretacija vrednot pa se seveda razlikuje od človeka do človeka. Enako velja tudi za podjetja, agencije, znamke. Če so v preteklosti na festivalu SOF močno prevladovale statusne vrednote, me veseli, da novi val ljudi prinaša kopico pozitivnih čutnih in moralnih vrednot. To pa me navdihuje, da v poslu kreativnih komunikacij morda vseeno še malo vztrajam. Pred tem, koliko nagrad smo v življenju prejeli, kako znani ali priznani smo, kakšen avto zato vozimo in koliko SOF-ov štejemo, šteje najprej, kakšni smo kot ljudje. Verjamem, da so povezovalnost, odprtost, spoštovanje, spodbuda in pristnost vrednote, ki bi jih morali vsi v stroki večkrat promovirati, predvsem pa na njih osnovati kulturo podjetij, v katerih bivamo in ustvarjamo. Moralne vrednote je na oder festivala prinesla tudi agencija leta in zaradi svoje izrazite pristnosti prejela številne iskrene objeme in čestitke, v ljudeh pa prebudila nekaj čutnega. Hvala, Agencija 101. Tudi sama sem prejela množico iskrenih objemov in zahval, predvsem od tistih, ki me niso objemali zaradi nagrad, ki smo jih prejeli, ali zaradi prenovljene tekme, nad katero so navdušeni. Temveč zato, ker iskreno verjamejo, da delam ali delamo dobro in nas pri tem podpirajo. Močne moralne vrednote že od samega začetka negujemo tudi v agenciji Grey. Ko smo hitro številčno rasli, so med drugimi prihajali tudi ljudje, ki so z napačnimi osebnimi vrednotami našo kulturo vrednot večkrat hudo zamajali. Vendar se nikoli nismo vdali, zato teh ljudi ni več z nami v agenciji.

Za spodbudo še nekaj grenkega.

Po uspešni slavnostni SOF-ovi noči sem na vogalih hotela Kempinski seveda naletela tudi na nekatere pritožbe in obtožbe razžaljencev. Mnenja tistih, ki menijo, da se SOF-ova tekma zanje ni pravično odvila, da predsednik žirije morda ni bil pravi ipd., saj oni vedo bolje. Zato vse, ki se radi kujate po temnih kotičkih festivala, vabim, da ste konstruktivni in kritiko iskreno podate tistim, ki vam lahko na vaše morebitne dileme odgovorijo, vam prisluhnejo. Dovolite jim repliko in izkažite spoštovanje kolegom iz stroke, ki trdo delajo za skupno dobro, tudi vaše.

Hkrati pa polagam na srce vsem nam: nadaljujmo s pozitivno SOF-ovo tekmo, odprtimi dialogi in  spoštujmo uspehe tekmecev tudi takrat, kadar gre nam morda malo slabše.

Nehajmo šteti točke in gledati na vrstni red agencij ali znamk kot na nekaj usodnega ter raje praznujmo dela, za katera smo prejeli nagrade in priznanja. Poklonimo se svojim kolegom za izjemno delo, ki ga opravljajo vsak dan. Tudi če nagrad nismo prejeli. O tem, ali smo zmagovalci ali poraženci, namreč odločamo le sami in ne točke, ki smo jih dosegli na zadnjem SOF-u. 

Kolumna je bila prvotno objavljena v majski, 455. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]