• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Zakaj je Sporto Brand globalna znamka?

»Ustvarjajmo dobre zgodbe,« je nedavno tega vzneseno in usmerjeno v prihodnost rekel Uroš. Ker preprosto meni, da imamo dovolj negativnih dražljajev v družbi in v medijih. On misli, da si ljudje želijo več dobrih zgodb. Zaprite oči, vendar ne za predolgo, da boste lahko brali naprej, in se zamislite, kaj večkrat pritegne vašo pozornost.

Pozitivne ali negativne novice?Razmislite, kaj večkrat spremljate v medijih,zgodbe o uspehu ali neuspehu in spodrsljajih, če izvzamemo naravne nesreče, nesreče in kriminal.Priznajte si, večkrat godrnjate in negodujete nad že čim ali morda izražate zadovoljstvo in pohvalite že koga ali kaj.Če bi povzeli pogovore in klepete, brez klevet … Očem pogosteje teče beseda, o temah z negativno ali pozitivno konotacijo? Samohvale in hvale s ciljno usmerjenim interesom na družbenih omrežjih pozabite in jih ohranite zase in sledilce še naprej.

Sama hlepim po dobrih zgodbah, vedno bolj in vedno pogosteje. Ne berem romanov. Pritegnejo me pozitivne novice o dejanskih, čisto vsakdanjih, malih zasebnih ali poslovnih podvigih in uspehih, enako ali še bolj pa pozitivne zgodbe, ki so daleč zunaj mojega dosega sposobnosti.

Odlične, izstopajoče privlačne, ne le dobre zgodbe že dvanajsto leto zapored soustvarjamo z lastniki in nosilci konference Sporto z razglasitvami športnih znamk.  Naš pristop ne temelji na bogati domišljiji ali samo na izvirnih idejah, temvečna realizaciji idej, zasnovi metodološko preverjene raziskave in kompleksnem rezultatu večstopenjskih ravnimoči blagovnih znamk.

V treh ločenih kategorijah, športniki, športnice in športni klubi, šele ta hip ugotavljam, da klubov ne ločimo na ženske in moške, na reprezentativnih vzorcih doslej samo javnosti v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji, kar je vezano na pretežne deleže udeležencev Sporta, ocenjujejo poimensko navedene v sedmih oziroma v osmih kategorijah. Podrobnosti izračuna niso pomembne, ključna pa sta konsistentnost in enaka pravila za vse.

Kar nekajkrat doslej se je že zgodilo, da so isti ali iz Sportoveganabora prvih petih osvajali tudi priznanja športnika, športnice ali športnega kluba leta. Značilna razlika Sporto Brandaje v dejstvu, da so doseženi rezultati tekočega leta pomembni, vendar ne najpomembnejši.

Dosežene zmage, osvojene medalje in pokali tvorijo manj kot eno petino celotne piramide moči športne znamke. Tudi zato se v raziskavi lahko izkaže, da lahko Sporto Brand postane tudi športnik, ki izgublja. Ko je na primer Novak Djoković doživljal športno krizo, so v Srbiji še vedno spremljali njegove rezultate, mu pripisovali najvišje ocene vrhunskosti;bil je pogosta tema pogovorov in bili so mnenja, da bo v prihodnje dosegal boljše rezultate. Verjeli so vanj!

V Sloveniji podobno zaradi lanske poškodbe kolena kljub izgubljeni sezoni letos verjamejo v Ilko Štuhec. Na lanski podelitvi nagrade Sporto Brandsem ji segla v roko, ko je odložila berglo in ji zaželela čim prejšnje okrevanje. »Ne čim prej, čim bolje si želim okrevati,«me je modro popravila. Še znamkomodrosti bi ji lahko podelili, sem si mislila.

Ocena simpatičnosti športnic in športnikov, ki je tudi delni rezultat raziskave Sporto Brand, je prenekaterim posameznikom ali njihovim menedžerjem, še posebej, če je bila slabša od drugih, koristila, da so se zavzeli in sprofesionalizirali še na medijskem terenu, saj so le tako postali dovolj privlačni za sponzorje in vključevanje v komunikacijska sporočila. Športniki in športnice z najboljšimi ocenami simpatičnosti pa so s tem prišli do pravega ključa, ki lažje odklene vrata sponzorskih blagajn. Športnim klubom pomagajo še pripradniki in ocene navijačev.

Koristi in razsežnosti Sporto Branda presegajo nacionalne meje. Zanosno in s ponosom jih sprejmejo vsi nagrajenci raziskave, ki so dejanska in utemeljena osnova za odlične zgodbe. Fotografije, izjave, intervjuji in video posnetki se širijo po medijih in družbenih omrežjih v milijonske dosege. Najnovejše odlične zgodbe omogočajoLuka Dončić, Luka Modrić, Novak Djoković, Ilka Štuhec, Sandra Perković, Ivana Španović, Nk Maribor, GNK dinamo Zagreb in FK Crvena zvezda. Velike čestitke!

Kolumna je bila objavljena v novembrski, 450. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]