• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ustvarite svet, v katerem želite živeti

Danes odraščamo in živimo v družbi, v kateri so naše smernice začrtane vnaprej. A zdi se, da je hkrati mogoče prav vse. Bolj kot kdaj koli prej lahko kršimo pravila in norme družbe ter živimo po svoje in smo samosvoji. Pa je temu res tako?

Svet v številkah

V povprečju danes živimo 25.915 dni. Medtem ko le 6,8 % svojega življenja posvečamo druženju z najdražjimi, 0,68 % rekreaciji, 29,7 % svojega življenja presedimo, seksamo le skromnih 117 dni (0,45 % našega življenja), se v povprečju zasmejimo 24-krat dnevno, kar 41 % svojega življenja strmimo v naše zaslone. Na njih preziramo tvite Donalda Trumpa, »bingamo« na Netflixu, sledimo zadnjici Kim Kardashian, sanjamo o življenju na Marsu, beremo o fetiših modnega vplivneža, vrnitvi Maria Galuniča in se noro veselimo z Dragićem, ko postane sedmi na svetu.

Čeprav je naše življenje danes bolj kot kdaj koli prej popolnoma naša stvar, informacije, ki jih dnevno zaužijemo, vplivajo na naš zasebni svet bolj, kot si lahko predstavljamo. Dnevno namreč na naših zaslonih zaužijemo kar za 34 GB informacij, več kot premore spomin večine naših pametnih naprav. Preko pametnih telefonov, interneta, elektronske pošte, televizije, radia, časopisev, knjig in družbenih omrežij dnevno zabeležimo kar 105.000 besed ali 23 besed na sekundo. Informacije, ki so nam na voljo, posredno vplivajo na to, kako smo videti, koliko znamo, kako se oblačimo, kaj delamo, kaj jemo, koliko telovadimo, koliko beremo, kolikokrat seksamo, kje živimo, koliko potujemo, koliko spimo in nenazadnje, v kaj verjamemo.

Svet, v katerem verjamemo

Če so naši stari starši in predniki neomajno verjeli v trdo delo, iskrenost, naravo, družino, nekateri v boga, drugi v čudeže, so danes naša prepričanja zaradi invazivnega vpliva zunanjega sveta stalno na preizkušnji. Zato je pomembno, da se upremo naključnemu ali nezavednemu zbiranju prepričanj in ta ustvarjamo zavestno. Naša prepričanja namreč definirajo, kdo smo, v kaj verjamemo in še bolj pomembno – od česa ne odstopamo. Le naša prava prepričanja nam lahko pomagajo ustvariti svet, v katerem želimo živeti. Ni treba, da so ta prepričanja grandiozna, splošno znana ali vseobsegajoča. Lahko so majhna in unikatna.

Nedavno sem v žiriji festivala BalticBest v Estoniji spoznala mlado nadarjeno oblikovalko, ki me je presunila s svojo energijo in načinom razmišljanja. Helen je vzhajajoča zvezda oblikovanja v Estoniji in skupaj s partnerjem vodi uspešno oblikovalsko podjetje. Ko sem jo vprašala, kakšna je njena vizija za prihodnost, me je njen odgovor presenetil. Helen namreč verjame, da si vsako podjetje zasluži izjemno vizualno podobo ali rešitev. Tudi tisto, ki si tega ne more privoščiti. Zato s partnerjem kupujeta nepremičnine, ki bodo postale njun glavni vir prihodkov. Svojim bodočim partnerjem pa bosta nato ponudila vrhunsko oblikovanje po smešno ugodnih cenah in tako po njuno ustvarjala lepši svet.

Svet, v katerem želimo živeti

Svet, v katerem je življenje darilo. Svet, v katerem šteje vsak trenutek, v katerem vsakdo nekaj šteje. Zakaj pa ne. Danes je bolj kot kdaj koli prej pomembno, da se ustavimo, se vprašamo, v kaj verjamemo, kaj si želimo, kaj nas osrečuje in počnemo stvari drugače – po svoje stvari spreminjamo na bolje. Presenečeni boste, koliko ljudi bodo pritegnila vaša dejanja, ko boste počeli ali udejanjali tisto, v kar neomajno verjamete. Verjamem celo, da enako velja za znamke. Tiste najbolj pogumne svoja prepričanja pogumno delijo v svoji komunikaciji. Imajo namreč moč, da jih sliši cel svet. Nekateri se z njimi ne strinjajo, drugi jim aplavdirajo. Vsekakor pa odpirajo prave dialoge. In ko se odpirajo tisti pravi dialogi, ljudje dobijo možnost, da stvari obrnejo na bolje. Pa čeprav za to tvegajo vse. Ko sem se pretekli teden na željo novinarjev poglobljeno spraševala o Nikejevem oglasu s Colinom Kaepernickom, se nisem spraševala o tem, ali se Nike kot kapitalistična korporacija zasluženo postavlja ob bok tistim, ki se jim godi krivica. Prav tako se nisem spraševala, ali gre za prepričanja agencije ali le nekaj predstavnikov podjetja. Kar je pomembno, je, da je znamka izkoristila svojo moč in dala glas ter podporo tistim, ki ne verjamejo/mo v svet, v katerem se sanje uresničujejo le izbranim, ter hkrati jasno zapečatila svoje prepričanje: življenje pripada vsem. Zato sporočilo oglasa pozdravljam in vam polagam na srce: ustvarjajte svet, v katerem želite živeti tudi sami. »Just do it.«

Kolumna je bila objavljena v septembrski, 448. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]