• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dobrodelnost ob robu nogometnega svetovnega prvenstva

Svetovno prvenstvo v nogometu 2018 v Rusiji je bilo na številnih, na videz obrobnih področjih v marsičem dogajanje in spektakel presežkov. Daleč v preteklosti so o enajstericah, ki se preganjajo za žogo, goreče razpravljali predvsem moški. Vse dokler je bil nogomet le ena izmed športnih ali recimo temu raje proizvodnih panog. Ko se je v nogometno vejo proizvodnje vključil marketing in ko so svoje nogometne zvezde začele graditi blagovne znamke ter vzajemno povečevati vrednost nogometašev, je nogomet postal vse pogostejša poslastica tudi za ženski del populacije.

Lepa dekleta ljubijo denar, ne samo barabe. Cvet ženskih lepotic svetovnega slovesa dodatno bogati najboljše nogometaše in največje zaslužkarje, ki si denar pridelajo bolj z nogami in izkušenimi menedžerji kot pa samo z možgani. Deset tisoč osemsto kvadratnih metrov omejenega nogometnega igrišča se tako prelije v malodane zemljino površino petsto deset tisoč kvadratnih kilometrov, bolj pošteno, v njenih trideset odstotkov in z enajstih igralcev ali dvaindvajsetih igralcev na milijarde oboževalcev.

V svetu, pri nas in še posebej na Hrvaškem je letos mnogo bolj odmevno kot prej katera iz nam bolj oddaljenih dežel pritegnila pozornost tako imenovanih ženskih medijev in ženskega dela populacije hrvaška predsednica Kolinda Grabar Kitarović. Da ji to ne pritiče, so menili nekateri.

Vse za Vatrene, domovino in glasove na predsedniških volitvah, ki bodo naslednje leto, bi lahko bil najkrajši opis vedenja hrvaške predsednice. Svoje izstopajoče pojavljanje z modnimi dodatki rdeče bele šahovnice v družbi največjih je obšlo naše kraje že na srečanju Nata, na fotografiji s Trumpom. 

Hrvaška revija je ekskluzivno objavila njen čustveni fotodnevnik že po tekmi z Rusijo in Dansko, tudi iz slačilnice hrvaških nogometašev, kar je postalo prava viralna uspešnica. Pozirala je s srebrnim selektorjem, Zlatkom Dalićem, Medvedjevim in Infantinom! Vsako priložnost je izkoristila sebi in volilni podpori v prid. Vrhunec  se je kar nadaljeval v borbi za prvo mesto in simpatiziranju z Macronom. Zakaj pa ne, tudi on je navijal sproščeno, po moško – pa se verjetno nihče ni spraševal, ali mu pritiče. 

Že samo dejstvo, da so jo spremljale kamere – lahko bi je pač ne –, pove vse: njena igra je bila v koraku z igro njenih nogometašev, zmagovita in srce parajoča! Tako se nabirajo simpatije, privrženci, podpora, glasovi. 

Kitarovićeva je profesionalka. Uspelo ji je zaigrati mater naroda do popolnosti, morda celo malce čez. Vsega se človek nauči, če si močno želi. Težko rečem, ali je pri njej prevladala njena nrav ali profesionalizem. Tako kot veliki uspehi niso stvar naključij, tudi velike igre niso stvar spontanosti. Izrazila je sebe na njej najbolj značilen način.

Tu je na mestu še primerjava med športom in politiko: oboje je biznis, velik biznis! Oboje so emocije, ki prodajajo, ki ustvarjajo globoko vpletenost uporabnikov in dodano vrednost.

 

Mene pa se je posebej dotaknila dobrodelna gesta najmlajšega igralca na svetovnem prvenstvu. Potem ko je z zadetkom v finalu postal drugi najmlajši z istim uspehom, sem na Twitterju zasledila, da je Kylian Mbappe celoten zaslužek v višini več kot štiristo tisoč evrov namenil v dobrodelne namene fundaciji, ki omogoča invalidnim otrokom, da se ukvarjajo s športom. To so šele emocije in tu je šele dodana vrednost, ki bi morala šteti, vendar so jo mediji zagrabili malodane neopazno. Pa tako se je izkazal kot sin športa.

Nekateri visoko Prepoznavni veliki so na veliko Veliki. Mnogi neprepoznavni Mali pa so Veliki navidez na malo, a za lastne finančne razmere je lahko da kdo še Večji. Zaradi množic dobrodelnežev se Dobrodelnost v Sloveniji piše z veliko začetnico. Samo med anketiranci v Medianinem spletnem panelu se  po desetevrski nagradi za sodelovanje v dobrodelne namene odpove že šest odstokov panelistov, lani še štirje. Nazadnje so skupaj z nami ter člani dobrodelnega kluba, velikimi podjetniki  in podjetji, prispevali na skupen račun v izjemno visok znesek donacij štiridesetih tisoč evrov. Ni kaj, otroci skupnosti.

Jakob iz hribovitega dela Slovenije, invalidni deček, ki si je zelo želel plavati, vendar mu družinske razmere tega niso omogačale, bo od letošnje kresne noči deležen prevoza, uporabe bazena in učitelja, mladi športniki paraplegiki pa denarne spodbude, kar se bo skupaj z donacijo za kosila lačnim v Ljubljani počrpalo iz tega istega računa.

Težko razumem filozofe,  ki pravijo, da nas v dejanjih, kot je doniranje v dobrodelne namene, vodi inherentna sebičnost. Ker ko kaj podarimo, mislimo na to, da druge obvladujemo in da smo močnejši od njih, da so ti odvisni od nas. Še težje pa razumem tiste z dovolj in preveč, da ne donirajo tistim, ki so resnično potrebni pomoči.

Naslednje svetovno prvenstvo v nogometu bo leta 2022 v Katarju. Dobrodelni ali dobrodajni pa smo lahko vsak dan, vsak po svoje.

Kolumna je bila objavljena v avgustovski, 447. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]