• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ali denar ali slava ali mir v duši?

Ali bonus ali portret v medijih ali notranje zadovoljstvo? Tudi persone, osebe ali osebnosti so v zadnjem času postale priljubljen besednjak med naročniki in agencijami. Preprost, vsem razumljiv žargon je trženjskim raziskovalcem na veliko odprl vrata in predvsem olajšal strokovno komunikacijo, saj so segmenti ali ciljne skupine suhoparno in zgolj strokovno poimenovanje iste vsebin

Še več. Izkazuje se, da je vizualizacija segmentov potrošnikov res že na prvi pogled preprosto razumljiva. Kakšna pogruntavščina. Vse znanje o poznavanju področja in kategorije, znanje in izkušnje za snovanje vprašalnikov, njihovo programiranje, obvladovanje segmentacijskih analiz in sposobnosti za interpretacijo podatkov se je zreduciralo v kreativno risbo, ilustracijo, infografiko ali preprosto fotografijo čim bolj tipičnega predstavnika segmenta potrošnikov. Vsekakor koristno in učinkovito.

Če pustimo ob strani, da smo vsi tudi potrošniki, si priznali ali ne, ne samo da jih iščemo in ustvarjamo, njih in poti do njih, se mi je porodilo vprašanje o tipih prejemnikov nagrad in priznanj, ki se vsakič zgostijo v času ob iztekajočem se letu. Laskave naslove podeljujejo malodane vsi mediji, vsak medij zase seveda, stanovske organizacije, od krajevnih skupnosti do države, združenja in društva, podjetja in ustanove.

Najbogatejši Slovenec, Manager leta, Mladi manager leta, Medijski manager leta, Oglaševalska osebnost leta, Marketinška odličnost, Marketinški up, Podjetnik leta, Mladi podjetnik leta, Obrtnik leta, Naj upravljalec skladov, Poslovna asistentka leta, Naj učitelj leta, Naj sodelavec leta itd.

Delova osebnost leta, Ona 365, Večerova osebnost leta, Večerov športnik leta, Večerov nevladnik/humanitarec leta, Slovenec leta (po izboru bralcev Nedeljskega dnevnika), Slovenka leta (po izboru bralcev revije Jana), Ime leta Vala 202, Osebnost leta Vašega kanala itd., največ klikov, največ sledilcev, največ všečkov itd.

Zdravnik leta, Pravnik leta, Borštnikov prstan, Linhartova plaketa, Plaketa Mete Vidmar, Gallusova plaketa, Maroltova plaketa, Levstikovo priznanje, Smrekarjevo priznanje, Prešernova nagrada, Nagrade Društva novinarjev Slovenije itd.

Fragmentacija, razdrobljenost, množičnost, številčnost, malodane nepregledna množica »naj-ev«. Lokalnih, regijskih, globalnih. Vsi tu in zdaj. Vsi za vse. Vsak od nekoga za nekoga. Vseh se ne da zbrati na enem mestu. Ali pač, ampak s poglobljenim pristopom in dolgotrajnimi postopki. (Športniki in vse, kar se da objektivno izmeriti ali prešteti, je na tem mestu namerno izvzeto.)

Edini skupni imenovalec vseh priznanj je priznanje samo. Edina skupna značilnost prejemnikov nagrad je, da so v nečem najboljši. Sploh ni nujno, da so se izzivov na svojem področju lotevali zaradi želje po priznanju. Ali prav nasprotno. Morda so samo sledili svojim lastnim željam, ambicijam in izzivom. Morda so samo živeli svoje sanje in se vztrajno predajali iskanju in si prizadevali za razvoj svojih sposobnosti in potencialov.

Katera nagrada, priznanje, plaketa ali imenovanje pa je največ vredno? Kaj šteje največ? Največ denarja? Koliko pa je največ denarja? Največje bogastvo? Kaj pa je največje bogastvo? Najsvetlejši soj žarometov? Kateri soj pa je najsvetlejši?

Enako, kot velja za potrošnike, bi veljalo za prejemnike nagrad. Osebnosti so svojevrstne in različne za vsako področje. Si jih pa kar predstavljamo, kajne? Še posebej, če koga, ki je prejemnik katerega od teh priznanj, osebno poznamo. Ampak uokvirjanje v lastne predstave je lahko kdaj omejujoče.

Številni so izbranci, ki jim uspe ali denar ali slava ali mir v duši. Redki so izbranci, ki jim uspejo in denar in slava in mir v duši. Številni so izbranci, ki jim uspe ali bonus ali portret v medijih ali notranje zadovoljstvo. Redki so izbranci, ki jim uspejo in bonus in portret v medijih in notranje zadovoljstvo.

Vsem, ki ste že doslej prejeli katero od omenjenih ali meni neznanih priznanj, iskreno čestitam. Vsem, ki si ga želite, ga iskreno privoščim. Vsem, ki vas bo doletelo, se že vnaprej iskreno veselim z vami. Vsem in vsakomur pa v letu 2018 iskreno želim mir v duši in notranje zadovoljstvo.

Kolumna je bila prvotno objavljena v januarski, 439./440. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]