• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Mediana je odlična

Namenoma sem napisala povsem neposredno. Brez ovinkarjenja. Nič zgodbice. Brez kančka prizadevanja, da bi pritegnila pozornost s kreativnimi presežki. Razumljivo vsakomur, ne glede na izobrazbo in področje zanimanja ali delovanja. Preprosto. Malce se mi je zatikalo in zataknilo, kar ni mi šlo izpod prstov. Me je pa tako silno tiščalo, da sem se vdala sebi, svojim sodelavcem, prigovarjanjem bližnjih in daljnih znancev, kolegov, naročnikov, strokovnjakov.

Sama ne pišem blogov in nisem aktivna na družbenih omrežjih, če že, samo kje kdaj koga sledim. Selektivno, kolikor se le da, in me ne prevzame zveneče ime, ideja, mnenje. Pa ne zaradi Trumpa, ki je v naših javnostih prepoznaven tudi kot oče lažnih novic. Odvrnili so me pretenciozno lažni profili nekaterih kolegov strokovnjakov ali neutemeljene in celo potvorjene resnice, ki temeljijo na zavajajočih podatkih, torej neresnice. Škoda, velika škoda za stroko. Za avtorje pa še kar ne.

Lastna hvala, cena mala. Kdor visoko leta, nizko pade. Dobro blago se samo hvali.

Pregovori, ki so poleg prejšnjega sistema dober odraz ljudskega dojemanja in izvajanja proizvodne miselnosti in delovanja v naši družbeni stvarnosti pred desetletji. Če kdo, vsi, tako ali drugače vpleteni v katero koli sfero marketinga, vemo, da če je izdelek dober (če si dober, si dober), to še zdaleč ni dovolj. To morajo vedeti tudi drugi. Na veščinah komunikacij temelji celotna naša panoga. Veščine in spretnosti komuniciranja določajo vrednosti blagovnih znamk in v veliki meri celotnega gospodarstva.

Letošnje predsedniške volitve so bile z več vidikov nekaj posebnega.

Najprej zato, ker so se za predsedniške kandidate najavljali posamezniki, ki so zaradi prepoznavnosti v svojih dosedanjih karierah vzbujali nekaterim nelagodje, drugim cirkus in burke v enem dejanju. Pozneje, zelo pozno, vendar še pravočasno, so se v vedno bolj resno in napeto tekmo poleg prejšnjega predsednika vključili še predstavniki in predstavnice strank. V komunikacijskih mlinih na veter so se razmetavali kandidati sami, njihovi štabi, mnenjski voditelji, intelektualci, močni politiki, mediji, nekje v ozadju, lahko rečemo, tudi raziskovalci javnega mnenja. Izcedki vseh so ovirano curljali do življa in opojili skoraj dvainštirideset odstotkov volivcev.

Pozneje so se izkazale za posebne zaradi tega, ker so vsi po vrsti napovedovali gladko zmago Pahorju. Nič narobe. Sprva je tudi v naših raziskavah res kazalo tako, ampak samo sprva, ko še ni bilo aktivacije tekmecev. Prav je, da ima vsak možnost povedati svoje mnenje. Tudi oni, tik pred prvim krogom, ki so se mu javno odrekli in argumentirano zagovarjali nasprotnike. Če je tekma, je tekma za vse. Neprimerno je najmilejši izraz, a to postane, če zavajajoče izjave nekaterih avtoritet javnomnenjskih raziskav posredujejo tudi doslej resni mediji.

Mediana je z javnomnenjsko raziskavo za POP TV napovedala drugi krog, z rezultatom 47 odstotkov za Pahorja. Mediana je bila najboljša.

Zagotovo so se vzporedne volitve izvajale v Sloveniji od leta 1997. Kdo in kdaj je v slovenski besednjak za exit polls uvedel izraz vzporedne volitve, mi ni znano. Po hrvaško, izlazne ankete, je bistveno boljši termin. Bolj preprosto razumljiv vsakomur. Pri nas bi se dobesedno prevedlo v izhodne ankete. Bistvo je namreč v tem, da torej na vzporednih volitvah pridobivamo podatke od reprezentativnega vzorca ljudi na dan volitev, ki so že volili. Ki so zares že volili. Poskusi s telefonskimi ali spletnimi vzporednimi volitvami se doslej v Sloveniji še niso obnesli. Lahko, da se je komu kdaj posrečilo dobro zadeti.

Letos vzporednih volitev na terenu ni izvajalo nobeno raziskovalno podjetje.

Doslej so jih naročale televizije s ciljem, da ob 19. uri, ko se zapro volišča, objavijo rezultat vzporednih volitev. Znanje, izkušnje, sodelavci na Mediani in na terenu, anketirani volivci in tudi sreča so glavni razlogi, da je edino Mediani v Sloveniji vseh trinajstkrat uspelo napovedati pravilen rezultat na osnovi vzporednih volitev.

Posebnosti kar ni hotelo biti konca. Pred za mnoge presenetljivim drugim krogom je bilo sprva komunikacijsko zatišje, v zadnjih dneh pa so se številni mnenjski voditelji še bolj opredeljevali proti Pahorju, številni strokovni raziskovalci so mu napovedovali gladko zmago.

Mediana je izvedla za POP TV redno mesečno javnomnenjsko raziskavo. Rezultat 52,2 odstotka za Pahorja in 47,8 odstotka za Šarca so vzorno predstavili v intervalu zaupanja. Vedno znova poudarjam, da je vsaka trženjska raziskava bolj ali manj dobra ocena realnega stanja. Ta je bila odlična. 

Kolumna je bila prvotno objavljena v decembrski, 438. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]