• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Marketing na Marsu

Marketing zadovoljuje potrebe. Če jih ni, jih naredi.

Izumrli bomo

Samo še sto let imamo, da najdemo nadomestni planet. Zemlji smo izčrpali zaloge. Človeštvo bo izumrlo, če se v sto letih ne preseli na nadomestni planet. Pa najsi bo to Mars. Ne več deset tisoč ali sto tisoč let. V sto letih se moramo preseliti. Takšna je zadnja izjava cenjenega fizika Stephena Hawkinga. Tistega tetraplegika.

Rešil nas bo Elon Musk s preselitvijo na Mars

Poglobljen pogled nam pokaže, da je vse skupaj spin in PR Teslinega avtomehanika Elona Muska, ki zbira sredstva za pot na Mars. Tam bo postavil bazo. Vrhunsko. Kot Jehovove priče, ki zbirajo prispevke za čoln, da bomo pripravljeni, ko se bo zgodil vesoljni potop.

Elon Musk je zadel v bistvo marketinga. Zadovoljevanje potreb. In kaj je lepšega kot temeljna skrb za preživetje vsakega izmed nas in naših potomcev, skrb za človeštvo, ki bo tako ali tako izčrpalo mater Zemljo, in on, Elon Musk, nas bo s svojim plovilom popeljal na Mars. Poceni. Ni se treba ukvarjati s ciljno skupino, segmentacijo, finim uglaševanjem sporočil, proračuni. Ni si treba izmišljevati novih storitev in izdelkov. Preprosto prodajaš strah. In rešitev pred njim. Poceni se izstrelimo na Mars in rešeni bomo.

Potrebe povzročajo nelagodje

Potreba je psihično fiziološki občutek pomanjkanja nečesa. Je stanje neravnovesja v posamezniku. Potrebe povzročajo občutek napetosti in pomanjkanja. Motiv je potreba, ki spodbudi človeka k dejavnosti. Zadovoljitev potrebe zmanjša napetost. (Dr. Boris Snoj, EPF, osnove marketinga). Zmanjša napetost potreb po Maslowu. Je pa pri potrebah še en trik. Takoj ko zadovoljimo nižjo potrebo, začnemo zadovoljevati višjo. Tako je človek pač programiran.

Po šestdesetem začneš prodajati

Pred časom je urednik Marketing magazina Marjan Novak zapisal, da šele takrat, ko prideš v srednja leta, razumeš, zakaj marketingarji sovražijo ciljno skupino nad 50 let. Ker ti že vse imajo, in jih ne moreš navleči na nove potrebe. Starejši znanec iz Washingtona, ki je pred dnevi vedril po Sloveniji, je temu dodal še eno modro. Ko si preko šestdeset, ne da več nič ne potrebuješ in nič ne kupuješ. Še več. To, kar si si navlekel do šestdesetega, začneš prodajati. Starejši so manj napeti, če dočakajo. Sicer jih tako ali tako pobere rak, ki si ga navlečejo zaradi stresnega življenja.

Po šestdesetem verjetno res ne potrebuješ več velike hiše, ker so se otroci odselili. Po sedemdesetem ne potrebuješ več dveh velikih avtov, ker sta predraga in ne voziš se več toliko. Pa pojesti bi moral v teh letih veliko manj. Da o stotinah čevljev, ki so se nabrali, ali smučkah in kolesih, ki so napolnili kleti in garaže, ne govorimo. Pri osemdesetih, če jih dočakaš, potrebuješ slušni aparat. Pozneje oskrbo v domu in plenice za inkontinenco.

Edina logična pot do neprestane gospodarske rasti in trajnostnega razvoja je razvoj novih potreb. Pardon, izdelkov in storitev. Pa četudi na Marsu.

Vse to pa pušča posledice pri komuniciranju na vseh ravneh. Od medosebnega do volitev. Rezultat je trivialnost. Drugačnost. Samo, če si dovolj drugačen, lahko opozoriš nase. In samo v tem primeru imaš možnosti, da postaneš potreba.

Gosenice jedo plastiko

Kot tisti španski laboratorij, ki je vzgojil gosenice, ki se zabubijo v plastiko in jo jedo. Njihovi prebavni encimi predelujejo plastiko. Te gosenice bi lahko bile rešitev za odpadno plastiko, predvsem v morjih.

Darovalec sperme

Ali nizozemska klinika za umetno oploditev s spermo anonimnih darovalcev. Sodišče je začelo raziskavo proti kliniki, ki jo je od 1980 vodil častitljivi dr. Jan Karbaat. Ducat otrok, starih od 9 do 36 let, je zahtevalo postopek o ugotavljanju, ali je njihov oče sam dr. Jan Karbaat. Vsi so mu neizmerno podobni, sam pa je to eni dami, spočeti v tej kliniki, to priznal. Ko je sodišče pred leti začelo s preiskavo, je v bran dejal, da je od leta 1996 zelo težko priti do sperme, ker na Nizozemskem ni dovoljeno doniranje sperme za plačilo. Donatorji rajši odhajajo v sosednjo Belgijo in na Dansko. Ali je v primerih pomanjkanja sperme vskočil kar sam dr. Jan, sodišče še ni moglo ugotoviti, ker je ta medtem umrl. Je pa klinika od leta 1989 spočela kar 10.000 dojenčkov.

Macron in njegova 24 let starejša

Novi francoski predsednik je zmagal tudi zato, ker je veliko ženskih volivk. Vedno več starejših. Kolega zdravnik, seksolog izkustveno pravi, da takšne zveze ne vzdržijo. Tudi če mu ona pusti mlajšo ljubico. Nasprotno, s starejšim partnerjem, ne velja.

Črnska lezbijka

Aktualni župan New Yorka se je poročil s črnsko lezbijko, s katero ima dva otroka. Ne bi verjel, če mi ne bi znanec iz Amerike tega povedal. Volivce privlači trivialnost.

Marsovci pri nas

Ta tekst o marketingu na Marsu nima ničesar z dr. Dejanom Verčičem, ki je na predvečer zmage Trumpa dejal, da se bo v primeru Donaldove zmage z družino preselil na Mars. Dolgoletna znanca in odlična konkurenta, Dejan Verčič in Franci Zavrl, sta se spet izkazala za genialca. Pristop sta prodala zaposlenim, jim pustila v vitrini pokale z oglaševalskih festivalov in kupe kreditov, sama pa sta odprla novo svetovalno podjetje Stratkom, ki je pravi tiger na trgu. Veliko sreče starima mačkoma. Marketing je trivialnost.

Kolumna je bila prvotno objavljena v junijski, 432. številki MM-a. Revijo lahko naročite na [email protected].