• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Dva odtenka sive

Bronasti in srebrni lev za agencijo Grey sta največji uspeh slovenskega oglaševanja po enajstih letih. Lahkonočnice so si poleg dveh kipcev priborile še štiri uvrstitve v ožji izbor. Slovenski stroki z mano vred je od navdušenja odpadla čeljust še preden smo lahko izgovorili pomembno vprašanje. Bomo spet čakali dekado ali gremo pogumno naprej?

Foto: Cannes Lions

Dobro jutro

V zadnjem desetletju so kanske leve v Sloveniji proglasili za ogroženo vrsto. Prehitevale so nas bosanske, hrvaške in srbske agencije, slovenski levi pa so rjaveli, namesto rjoveli. Kar je uspelo Greyju z Lahkonočnicami, je prepotrebna budnica drugim slovenskim agencijam, glasen dokaz, da dobro delo obrodi rezultate. Letos sem imel priložnost videti na licu mesta, koliko nagrada kanskega festivala pomeni tekmovalcem. Pod vsakim projektom so na malo podpisane velike skupine ljudi, ki so skupaj garale in le najbolj požrtvovalnim je uspelo. Zato je ozračje na podelitvi čustveno naelektreno in robčki kar lebdijo. V igri so čast, ugled in astronomski zneski prijavnin. Toda v letu 2018 brez velikega igralca.

»Bonjour, Marcel«

Vse trofeje je zasenčila eksplozivna novica Arthurja Sadouna. CEO Publicis One je pompozno naznanil razvoj virtualnega asistenta Marcela, ki bo v eno povezoval agencijske enote povsod po svetu. V dobro platforme je Publicis One pripravljen za eno leto prekiniti vsa festivalska sodelovanja. Tudi Cannes. Samo organizatorje dogodka bo to stalo več milijonov samo v obliki kotizacij in niso edini nezadovoljni. V letu, ko je Leo Burnett navdušil s 46 levi, festivalska blokada najbolj vznemirja mlade, ki imamo največje vzpone še pred sabo. Le kako ne, festivali so karierne plezalne stene, zdaj pa smo z eno roko oprijeti obviseli nad prepadom in to za leto dni. Kreativci se radi pošalimo, da so agencijska leta pasja, štejejo za sedem človeških. Toda takoj ko odmislim svojo malenkost, se zavem, da je drzna odločitev svojevrstna priložnost za agencijsko mrežo in bo dolgoročno dvignila raven kakovosti v industriji. Festivali nam vsiljujejo nenaravni ritem, zaradi katerega svoj ustvarjalni solsticij tempiramo enkrat letno in ob vsaki nagradi pozabimo, da je to falični simbol, ki napumpa naš ego. Skromnost v agencijskem okolju je še redkejša žival in poglavitni cilj oglaševalcev mora biti uresničevanje interesa naročnikov. Plakete imajo zelo radi, črne številke pa še bolj. Kreativci pozabljamo tudi, da je naša najbolj hvaležna naloga piljenje osebnega portfelja. Okoli Marcela se je dvignilo veliko prahu in spletlo ogromno tračev, čeprav nihče ne ve natančno, kaj prinaša. No, Publicisu je za zdaj prinesel veliko dragocene medijske pozornosti.

Siva pot

Ali pišete grše od mene? Zelo težko. Proti meni ste verjetno mojster ali mojstrica kaligrafije. Ob mojih kracah še robovi belih listov zardijo, celo visoki karo. Zato sem se pošteno namejal, ko se je art direktor na kanskem Connections beachu ponudil, da moj rokopis pretvori v računalniški font. Tudi oglaševanje ima moč, da nasmeji in razvedri ljudi. Na to me je spomnil Darre van Dijk v nedavnem intervjuju, takoj za tem pa je njegova agencija odnesla 11 kipcev v Amsterdam. Človeški faktor je tisto, kar poganja uspešne kampanje in glavni razlog, da rad opravljaš svoje delo ali pač ne. Pred kratkim smo videli lep primer, kako uspešne so lahko pozitivne kampanje, namenjene resničnem ljudem. Pričakujem, da bo Greyevemu zgledu sledilo več slovenskih agencij še preden grive spet osivijo. In če imate tudi vi nezavidljivo pisavo, si zapomnite, to je znak kreativnosti. S kreativno vizijo pa ni nič nemogoče. Tudi z dvema levoma lahko nadaljuješ vrsto in končno si lahko vsi privoščimo za odtenek več optimizma.