• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Bi danes Bog v Sloveniji naredil moškega iz ženskega rebra?

V Svetem pismu piše, da je Gospod Bog najprej ustvaril moškega in nato iz njegovega rebra še žensko. Ni jih malo, ki se tej trditvi posmehujejo, redki jo sprejemajo, številni jo prezirajo, mnogi in mnoge se ji zoperstavljajo.

Šalo na stran. Z vso resnostjo in velikim spoštovanjem cenim zgodovinske napore žensk in napredno mislečih moških, da je bila v Sloveniji uzakonjena splošna volilna pravica leta 1942. Dandanašnjih razprav o bojevanju za enake možnosti žensk v Sloveniji pa ne maram, preprosto jih ne prenesem. Dejstvo je, da so določene dejavnosti, področja ali po starem poklici, predvsem pa njihovi vrhovi in vodilni položaji moški, izrazito moški, zasedeno in zasidrano moški. In res je, uspeh je moškega spola. Res pa je tudi, da v Sloveniji po domače imenujemo headquarter podjetja ali korporacije kar mama: mama je ukazala, mama nam je dala, mama hoče svoje. Zakaj je cilj nekaterih žensk, da bi bil uspeh ženskega spola?

Tudi otroke v istospolnih skupnostih še vedno rojevajo matere. Pretežno jih vzgajajo matere ali partner, ki prevzame to vlogo, vlogo matere. Večinoma se pozneje otroci znajdejo pri vzgojiteljicah v vrtcu ali varuškah, pri učiteljicah v šoli, tudi še v srednji šoli, če izvzamemo ravnatelje. Mladostnice in mladostniki, ki ne nadaljujejo šolanja, kar je, mimogrede, bila v zadnjih letih malodane sramota, so se šele s polnoletnostjo pogosteje soočili z moško avtoriteto šefa. Na fakultetah je razmerje profesorjev in profesoric razmeroma izenačeno, diplomanti in doktorandi pa se že nagibajo v večji delež žensk. Zakaj je cilj nekaterih žensk, da bi tudi sinove vzgajale v gospodinje in feminilne tipe? In zakaj je cilj nekaterih žensk, da bi bil tudi znanstveni dosežek ženskega spola?

V Sloveniji imamo od vseh držav Evropske unije najbolj izenačene plače glede na spol, na sto evrov moške plače zasluži ženska 97,1, kar je zelo blizu najnovejšim tehnološkim podjetjem v ZDA, kjer je sicer razlika nasploh res večja. Simbolična razlika pri velikih številkah, ni dvoma, govori drugače. Pri milijardnem zaslužku ženska revica caplja za 29 milijonov. Na visoko stopnjo aktivnosti pri odraslih vpliva izredno velik delež delovno aktivnih žensk, ki je najvišji v EU. In državne institucije v Sloveniji razlagajo, da je vzrok za to v dobri dostopnosti vrtcev. Ne me basat! Ženske v Sloveniji preprosto hočejo več. Ker se od njih pričakuje več. Ker morajo pokazati mišice, ja, mišice, kajti pametnih žensk, kaj šele v kombinaciji s feminilno privlačnostjo, se moški preprosto bojijo (vir: Psychology Today). Naj ji bo, če je možača, če nosi hlače in če pozornost vzbuja z agresivnostjo in z gromkim glasom. Ampak na vrh državnih podjetij niti takšnih ne pripustijo ali pa zgolj izjemoma. Se pa ženske, tudi ženstvene, uspešno povzpenjajo do predsednic uprav v multinacionalkah v regiji in v Sloveniji. Ali v svojih mikro in malih podjetjih, kjer poskrbijo zase, za družino, nekaj zaposlenih in prenekateri dobrodelni projekt. Zakaj je cilj nekaterih žensk, da bi zaslužile še več kot moški?

V komunikacijski panogi so v Sloveniji in v regiji kreativni direktorji v večini. Imajo pa pretežno sogovornice v direktoricah marketinga pri naročnikih. Vmes, pred ali po zaslugi kreativ za uspešnost blagovnih znamk so se kar naenkrat v zadnjih letih z velikimi budžeti v rokah, ali bolje na prehodnih računih medijskih agencij znašle pretežno ženske. Že pred tridesetimi leti mi je moj takratni direktor, ko se je vrnil iz Amerike, zaupal pozicijo medijske direktorice, ker da to pa je tam čez lužo domena žensk. In takrat je rekel, da agencija dobi naročnika na osnovi dobre kreative, izgubi pa ga zaradi slabega medijskega načrtovanja in zakupa. Seveda je bil napreden in seveda pri nas ne glede na globalni tehnološki razvoj v glavah delamo počasnejše premike. Zakaj je cilj nekaterih žensk, da bi se v komunikacijski panogi povzpele še višje?

V športu je sprejemanje ženskih in moških razlik sprejemljivo. In je pravilo. Ženske tekmujejo proti ženskam, ne proti moškim. Ženske dosegajo rekorde, pobirajo medalje in prva mesta med ženskami, moški med moškimi. Tekmovalne smučarske strmine so speljane posebej za ženske in moške. Ženski časi v teku, plavanju in smučanju se merijo z istimi urami kot moški, vendar so daljši. Ženske razdalje v skokih v daljavo ali v smučarskih skokih se merijo z istimi metri kot moški, vendar so ženske razdalje krajše. Lahko sem igrala košarko dobro, ampak dober košarkar me je premagal. Lahko igram golf enako dobro kot moški, vendar udarjam s krajših razdalj. Tudi meni so že ušle besede, da če bi igrala golf tako pogosto kot moški, bi se hotela dokazati enakovredno, z moških razdalj. Bedasta izjava! Zakaj vendar, saj šport celo deklarativno priznava ženskam zmage v svojem krogu in ugodnejših pogojih. Zakaj bi bil cilj ženskih športnic, da bi tekmovale v istih pogojih kot moški?

V poslu so pogoji, ne glede na spol enaki. V politiki tudi. Ženske še vedno ne izstopajo pri volilni podpori žensk (vir: Mediana). Alfa samec je po naravi vodja, ki rad ščiti svojo žensko in skrbi za njo, za svoje prijatelje in znance. Alfa samica pri nas pa ni po naravi, temveč po pritiskih družbene klime in pričakovanj, ki jih je narekovala tudi sama, po kvotah, klubih in združenjih podjetnic, managerk, mladih menedžerk, študentk itd., postala vodja, ki mora ščititi svojega moškega in skrbeti zanj, če ga ima, skrbeti za svoje prijatelje in znance, če jih ima. Pri volkovih in drugih živalskih vrstah je pozicije in odnose uredila narava. Pri ljudeh jih bi morale pa ženske. V obratno smer kot doslej. Čim prej, da ne bodo moški dojeli vseh prednosti mame, gospodinje, žene, ljubice, prijateljice. Pazimo na ženska rebra.

Kolumna je bila objavljena v januarsko-februarski številki Marketing magazina (#427/428). 

Preberite članke v tiskani izdaji MM-a, še preden jih objavimo na spletu. Revijo naročite tu.