• Facebook
  • Twitter
  • RSS

INTERVJU: »Naš cilj je postati najbolj poslušana radijska postaja v Sloveniji«

Tako pravi Aleksander Žišt, direktor Radia Center, s katerim je Marketing magazin tokrat naredil osrednji intervju.

Diplomirani ekonomist Aleksander Žišt je direktor Radia Center (RC) od leta 2007. Pred prihodom na RC je zasedal vodstvena mesta na področju marketinga in prodaje v podjetjih s področij predelovalne industrije, trgovine in informatike. (Foto: Bojan Šverko

Za slovenski radijski trg je značilna močna konkurenca, saj se za skromen delež radia v oglaševalskem kolaču, ta znaša manj kot 5 odstotkov, poteguje približno petindvajset komercialnih radijskih postaj. Čeprav je tudi teh iz leta v leto manj, pa največje radijske postaje še krepijo svojo pozicijo, predvsem s povezovanjem v programske ali oglaševalske mreže ter kupovanjem manjših lokalnih radiov, s čimer pridobivajo dodatne radijske frekvence. Radio Center po vsej Sloveniji trenutno dosega okoli 120 tisoč poslušalcev dnevno. Aleksander Žišt pravi, da je pokritost prvi pogoj za uspešnost radijske postaje, drugi pa je ustvarjanje vsebin, ki bodo vsakodnevno pritegnile poslušalce.

Zakaj je videti, da je na slovenskem radijskem trgu nenehno rivalstvo le med Radiom Center in Radiom 1? Zakaj ste drug drugemu tak trn v peti?

Mislim, da to ni nič nenavadnega. Med glavnimi rivali se vedno bije huda borba, tudi na svetovni ravni, če za primer vzamemo Coca-Colo in Pepsi. Ali pa pri nas Si.mobil in Mobitel. Dokler trg ne dozori dokončno in na njem še obstaja potencial rasti, so konkurenčne borbe vedno močno prisotne. In čeprav je v našem primeru to rivalstvo na trenutke videti ostro, pa na nekaterih drugih področjih, ki nas združujejo, kot so recimo pogajanja s Sazasom in Zavodom IPF, vseeno najdemo skupen jezik in sodelujemo.

Logotip Radia Center je menda nastal kot posledica lastnikovega spoštovanja do Richarda Bransona in skupine Virgin ... Boste ohranili to podobo ali jo nameravate kdaj zamenjati?

To anekdoto sicer prvič slišim ... Drži, da je naš logotip podoben logotipu radia Virgin in ga morda tudi zato povezujejo z Bransonom, se pa res nikoli nisem pogovarjal z Markom o tem. Smo pa ravno zdaj logotip Radia Center nekoliko osvežili, zvezda, po kateri je najbolj prepoznaven, ostaja, a smo prešli v mehkejše linije. Dejstvo je, da so trendi drugačni, okusi ljudi se spreminjajo, prihajajo druge generacije, zato smo konec leta osvežili tudi glasbeno shemo Radia Center. V promocijski kampanji, ki smo jo ravno začeli, se predstavljamo tudi z osveženo celostno podobo.

Radio Center je torej na trgu že štirinajsto leto. Kako je posloval vsa ta leta in kakšne rezultate ste dosegli lani?

Radio Center je vsa leta do zdaj dosegal rast poslovanja, tudi v času krize, od leta 2008 naprej, smo dosegali med 7- in 15-odstotno letno rast prihodkov. Leto 2012 je bilo nekoliko specifično, saj nam je večji del leta uspelo dosegati zmerno rast, medtem ko smo imeli v zadnjih treh mesecih padec oglaševanja. Tako smo lansko leto končali s prometom na ravni iz leta 2011 oziroma morda z majhno rastjo, kar bodo pokazale končne bilance.

Kateri so najbolj poslušani termini na radiu?

Največja poslušanost je v jutranjem času, med 6. in 10. uro, nato popoldne, ko se ljudje vračajo iz služb, recimo med 14. in 18. uro, sledi termin od 10. do 14. ure. Po 18. uri poslušanost radia počasi upada, ker se takrat začne najbolj gledani termin na televiziji. Oglaševalci, ki oglašujejo po 18. uri, sicer nagovarjajo manj poslušalcev, ampak je v tem času tudi manj vsebin na radiu, zato so oglasni bloki krajši in je njihovo sporočilo bolj izpostavljeno, poleg tega je cena oglaševanja v tem terminu nižja.

 

Celoten intervju si lahko preberete v Marketing magazinu #381.
Naročite se na MM:
obrazec

 

Žišta smo vprašali tudi:

  • Kdo vam je sicer neposredna in posredna konkurenca?
  • Radio 1 ima 150.000 »všečkov« na Facebooku, Radio Center okoli 71.000 ... Kako bi komentirali to razliko?
  • Nedavno ste na Radiu Center posneli parodijo na pesem Gangnam Style. Se to ujema s podobo Radia Center? V mislih imamo predvsem to, da je Radio 1 prvi začel z viralnimi filmčki Denisa Avdića, zdaj pa podobno počnete tudi vi. Zakaj?
  • Toda gotovo je cilj snemanja tovrstnih videov promocija vašega radia?
  • Konkurent(i) vam očitajo, da si podatke v raziskavah o številu poslušalcev umetno povečujete z nagradnimi igrami oz. celo s »kupovanjem« poslušalcev. Kako bi odgovorili na te očitke?
  • Koliko ljudi posluša Radio Center?
  • Kako pa sodelujete z lastnikom, sicer direktorjem Europlakata? Ali vpliva na poslovne odločitve Radia Center?
  • Čemu pripisujete takšen padec oglaševanja v zadnjem četrtletju 2012?
  • Kateri pa so še vaši večji oglaševalci?
  • Ste morda zaznali, da bi katere panoge bolj varčevale pri oglaševanju?
  • Kako pa sta povezana Radio Center in podjetje RC Marketing?
  • Omenili ste, da sodelujete z največjima medijskima zakupnikoma. Kako to, da ste se odločili za to, saj nekatere radijske postaje raje tržijo svoj oglasni prostor neposredno naročnikom?
  • Pred nekaj časa ste predstavili oglaševalski paket Super Slovenija, v katerega je vključenih deset radijskih postaj. Kakšni so rezultati tovrstnega sodelovanja pri oglaševanju? Kakšne so njegove koristi za vključene radijske postaje in kako ga po drugi strani sprejemajo naročniki?
  • Koliko ljudi po vaših podatkih posluša Radio Center preko interneta?
  • Ali na teh streamih (pretočni glasbi) predvajate tudi oglase? Kakšna je sicer njihova poslušanost?
  • Kako pa se upravlja streame? Avtomatizirano preko računalnika?
  • Koliko denarja je treba nameniti za povprečno 14-dnevno kampanjo na radiu? Koliko oglasov priporočate?
  • Ali radijske oglase sami producirate? Kakšno je sicer stanje na področju produkcije radijskih oglasov v Sloveniji?
  • S tem, da agencije zaračunajo za produkcijo radijskega oglasa 1.500 evrov, radijske postaje pa 150 evrov ...
  • Tudi vaša radijska postaja stavi na znane voditelje, ki jih tudi izdatno promovirate, kot sta Sašo Papp in Polona Požgan. Koliko časa je potrebno, da radijski medij ustvari določenega radijskega zvezdnika? Kakšno je njihovo »šolanje« v praksi? Kako ocenite, kdo je primeren za radijskega zvezdnika?
  • Pappa in Požganovo ste tudi »posodili« Lidlu, saj sta nastopala v njegovih oglasih. Za kakšno vrsto sodelovanja je šlo pri tem? Ste vi poskrbeli tudi za produkcijo oglasov?
  • Ali je vaš radijski program v celoti plod slovenske ustvarjalnosti ali pa se zgledujete po primerih iz tujine? Katera radijska postaja – domača ali tuja – vam je sicer za zgled?
  • Kako obremenjujoče pa so za vas glasbene kvote, ki predpisujejo določen delež slovenske glasbe v vsej predvajani glasbi na radiu?
  • Kaj napovedujete slovenskemu radijskemu trgu v letu 2013? Bo še bolj naporno leto, kot je bilo lansko? S katerimi izzivi se boste soočale radijske postaje?
  • Kakšne cilje ste si zastavili za razvoj Radia Center? Boste širili posel tudi na druga področja?