• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Festivali nagrajujejo pravi odnos med agencijo in naročnikom

Lučka Peljhan in Tanja Mezga sta nam razkrili, kaj je bistvo uspešnih oglaševalskih festivalov in kaj namen nagrad Slovenskega oglaševalskega festivala (SOF).

Tanja Mezga, predsednica Sveta tekmovalnega programa (STP SOF), in Lučka Peljhan, izvršna direktorica tekmovalnega programa SOF. (Foto: Bojan Šverko)

O letošnjih novostih SOF-a smo že poročali, tokrat pa smo se o festivalu pogovarjali z Lučko Peljhan, izvršno direktorico tekmovalnega programa SOF, in Tanjo Mezga, predsednico Sveta tekmovalnega programa (STP SOF), ki sta spregovorili o festivalskih trendih.

Peljhanova in Mezgova pravita, da je bil trend povezovanja »online« in »offline« sveta opazen že v lanskoletnih SOF-ovih novostih. Tekmovalna skupina digitalne oglasne akcije je k prijavi vabila vse tiste akcije, ki so vsebinsko povezane. »To razlikuje digitalne akcije od digitalnega komuniciranja,« pravi Peljhanova. Tisti, ki so to – odliko pravih digitalnih akcij – res razumeli, so bili lani tudi nagrajeni. »Nagrade so edini vzgojni element SOF-a,« pravi Peljhanova, Mezgova pa doda, da SOF na splošno stremi k temu, da nagradi dela, ki so zgled stroki.

Kaj pa trend povezovanja kreativnosti in učinkovitosti? Tudi Kanski levi so že lani podprli ta trend, ko so ustanovili nagrado za komunikacijsko učinkovitost. Tudi Slovenci očitno priznavajo pomen te vzajemnosti, saj je žirija tekmovanja Effie letos preštela rekordno število prijavljenih del. Zato me zanima, ali je SOF razmišljal, da bi se razširil tudi v tej smeri, ali pa je že to, da bodo nagrade Effie podeljene v času 22. SOF-a v Portorožu, korak k temu?

TM: Učinkovita kreativnost je pravzaprav predpogoj dobre akcije tako na SOF-u kot na Effie. Iz tega vsi izhajamo.

LP: To, kar pravi Tanja, je en način, kako lahko gledamo na to tematiko. Dokazano je namreč, da so kreativne akcije praviloma tudi bolj učinkovite. Kar zadeva povezovanje festivalov, nam te širitve ni treba narediti, saj imata SOF in Effie istega lastnika – Slovensko oglaševalsko zbornico. Novost je le, da se bosta dva medsebojno neodvisna strokovna dogodka zgodila sočasno, kar pa je fenomenalno, saj bomo udeleženci obeh tekmovanj dobili lepo primerjavo nagrajencev tako enega kot drugega festivala.

So festivali igra velikih? Dobitniki velikih nagrad zadnjega SOF-a so večinoma velika podjetja in oglaševalske agencije ...

LP: Da bi letos k igri privabili nazaj male oglaševalce in agencije, smo pripravili posebno ponudbo, da prijavitelji ob prijavi dveh del plačajo le eno prijavo. Majhne prijavitelje smo zadnja leta namreč najbolj pogrešali na SOF-u. Opazili smo, da nam je kriza pobrala male oglaševalce in agencije, zato smo se odločili, da jim omogočimo privlačno ponudbo. Verjamemo namreč, da je kreativnost ostala.

Vse pogosteje slišimo, da so festivali vedno manj pomembni. »Nagrade imajo že vsi,« pravijo nekateri. Bi rekli, da je res tako oz. kaj narediti pri festivalu, da ne izgublja ne ugleda ne privlačnosti in dostopnosti?

TM: Formula uspeha se skriva v ugledu festivala, kredibilnosti žirije ter prisotnosti naročnikov oz. oglaševalcev. In vse to je na SOF-u. Zadnja leta opažamo tudi, da je na podelitvah vedno več naročnikov, ki pridejo po nagrade. SOF je očitno s tega vidika vsekakor privlačen. Kredibilnost žirije pa skušamo zagotavljati z njeno širitvijo, s kompetentnostjo članov in podobno.

Moram tudi reči, da je Slovenski oglaševalski festival v primerjavi s sosednjimi festivali v zelo dobri kondiciji. V primerjavi s hrvaškim nacionalnim festivalom IdejaX ima približno polovico več prijavljenih del (gledano absolutno, brez primerjave velikosti trga), bosanski je že pred leti ugasnil, pri srbskem se tudi ni nič zgodilo, tudi zadnji Weekend Media Festival, ki sicer ni imel tekmovanja, ampak le revijo del, je naštel le sto prijavljenih del iz šestih držav, kar je v primerjavi s SOF-om občutno slabše.

LP: Kar zadeva naročnike oz. oglaševalce, je treba upoštevati dvojei. Prvič, da čeprav naročnik agencije ne izbere glede na to, koliko nagrad je že prejela, mu vseeno veliko pomeni, ko ga preseneti nagrada. Zakaj? Ker je bistven moment nagrade motivacija. Zato hodimo na festivale, da smo motivirani. Ni boljše motivacije, kot da si za tisto, kar si naredil, nagrajen. In ko agenciji uspe nagrado deliti z naročnikom, je to dvakrat več vredno, saj je nagrajen vzajemen odnos med njima.

Namen SOF-a je torej resnična motivacija kreativnosti. To bomo tudi vedno bolj potrebovali. Težje nam bo, bolj bomo to rabili.

 


Več o letošnji tekmi SOF-a si lahko preberete v reviji Marketing magazin, ki izide prihodnji teden.

Na revijo se lahko naročite tukaj: obrazec