• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Digitalnemu marketingu v Sloveniji manjka inovativnosti in kreativnosti

Digitalni marketing vsekakor ni več novost. Nekaj dni pred njegovim seminarjem Prednosti in pasti digitalnega oglaševanja smo se o digitalnem marketingu, znamčenju in spletnem oglaševanju pogovarjali z Andražem Štalcem, direktorjem in soustanoviteljem digitalne agencije Red Orbit.

Andraž Štalec (Foto: Bojan Šverko)

Štalec meni, da za znamčenje in marketing v digitalnem okolju ne veljajo drugačna pravila kot v »resničnem« svetu. »Pravila so ista, le igra je drugačna – precej bolj dinamična, hitra in zanimiva,« pravi.

Prednosti digitalnega okolja vidi predvsem v tem, da je večinoma finančno ugodnejše, poleg tega pa ponuja večjo merljivost. »Z dinamičnim pristopom lahko tako svojo strategijo sproti še dodatno prilagajamo in s tem dosežemo še boljše rezultate,« doda. Poleg tega Štalec poudarja, da se morajo tudi tisti malo manj vešči tehnologije, na katero je digitalni marketing bistveno vezan, zavedati, da »tehnologija omogoča, da s pomočjo različnih orodij digitalnega marketinga ciljamo svojo ciljno skupino še bolj natančno in učinkovito, kreativnost pa je tista, ki poveže tehnologijo in različne komunikacijske in trženjske kanale v celostno zgodbo blagovne znamke na spletu.

Ob koncu preteklega leta ste prejeli certifikat Google AdWords Certified Trainer. Po podatkih slovenskega Googla ste poleg strokovnjaka iz podjetja Studio Moderna edini v Sloveniji s tem naslovom, Red Orbit pa prva digitalna agencija, ki ima certificiranega svetovalca za trženje s pomočjo Googlove tehnologije. Kaj je 5 nasvetov, ki bi jih glede uporabe te tehnologije dali našim bralcem?

  • Bolj kot kvantiteta, je važna kvaliteta: Čeprav nam Google AdWords omogoča doseganje velike množice spletnih uporabnikov, je veliko bolj pomembno, da s pravilnimi tehnikami ciljamo manjšo skupino naših ciljnih uporabnikov. Vložki bodo zaradi tega precej manjši, rezultati pa precej boljši.
  • Čas je sveta vladar: Uporaba Google AdWordsa je preprosta in svojo prvo kampanjo lahko ustvarite v nekaj minutah. Kljub temu si je priporočljivo vzeti čas za temeljito analizo ciljne skupine, konkurence in ključnih besed. Šele nato naj se pripravi strateško načrtovano akcijo. Prav tako je pomembno, da si vzamete čas za vodenje in optimizacijo akcije. Analize in sprotno prilagajanje aktivnosti je izrednega pomena pri doseganju boljši rezultatov.
  • Strateški pristop: Google s paleto raznovrstnih orodij omogoča ciljanje uporabnikov v različnih fazah nakupnega procesa in preko različnih kanalov. Priprava celostne strategije spletnega nastopa omogoča, da uporabnika brez ovir vodite skozi nakupni proces do vašega končnega cilja.
  • Merite vse: Spletna analitika je v zadnjem letu naredila velik korak naprej. Povezava različnih analitičnih sistemov vam sedaj omogoča, da spremljate uporabnika skozi celoten nakupni proces. Uporaba atribucijskih modelov in večkanalnih oz. »multi-channel« analiz omogočajo, da analizirate učinkovitost različnih digitalnih kanalov in svojo strategijo prilagodite kanalom, ki so najučinkovitejši.
  • Transparentnost: Ne glede na to, ali se z Google AdWordsom ukvarjate sami ali vaše oglaševanje upravlja zunanja agencija, je transparentnost podatkov in aktivnosti bistvenega pomena. Izredno pomembno je, da ste vedno obveščeni o tem, kaj se dogaja v vašem AdWords računu, kakšne zneske plačujete za zakup ključnih besed, kakšna je povprečna cena na klik in kakšna je cena na konverzijo. Pavšalni zakup oglaševanja, kjer ti zneski niso jasno razvidni, je dvorezen meč. Brez teh podatkov namreč ne morete izračunati ključnih kazalnikov uspeha, ko je na primer cena na akcijo.

Kaj so najbolj vroči trendi v digitalnem marketingu za 2013 na slovenskem trgu?

V Sloveniji bo za digitalni marketing to zelo pomembno leto, saj bodo po mojem mnenju naročniki končno spoznali, da je digitalni marketing del celote in ne le nek stranski tir. Povečal se bo tudi pomen spletne analitike, načrtovanja celostnega digitalnega nastopa in optimizacija le tega. Tisti najnaprednješi se bodo usmerili v načrtovanje svojih strategij na podlagi iskalnega marketinga. Nadaljeval se bo pritisk na učinkovitost marketinga kot celote in prav tu vidim izredno priložnost, da digitalni marketing pokaže svoje prednosti. Nikakor ne smemo pozabiti na vsebinski oz. »content« marketing in koncept »brand butler«, ki sta dva izredno pomembna sklopa predvsem na področju znamčenja. Marketing na družbenih omrežjih bo še vedno priljubljen, vendar se bodo naročniki pričeli zavedati, da je pri njem izredno pomemben strateški pristop in cenovna učinkovitost.

Kaj slovenski oglaševalci najpogosteje pozabijo in kaj s tem zamujajo?

Osebno mislim, da večina slovenskih oglaševalcev premalo izkorišča dinamičnost digitalnega okolja. Navajeni so klasičnih oglaševalskih akcij, kjer ta dinamičnost ni mogoča. Digitalno okolje ne deluje po principu 'pripravim kampanjo, jo lansiram in do zaključka kampanje pozabim nanjo'. Več časa, kot posvetiš digitalnemu marketingu, boljši bodo rezultati. Po drugi strani pogrešam tudi inovativnost in kreativnost. Le redka slovenska podjetja izkoriščajo vse prednosti digitalnega marketinga. Znanja v slovenskih digitalnih agencijah je precej in kar malce žalostno je, da tega znanja ne moremo vnovčiti.

POVEZAVE: