• Facebook
  • Twitter
  • RSS

STL 2012: Z napredno tehnologijo do ustrezne spletne trgovine

Zopet smo se pogovarjali z enim izmed govorcev letošnje konference Spletni trgovec leta, ki jo Ceneje.si organizira v sklopu enako imenovanega projekta. Na konferenci, ki bo potekala 21. novembra v hotelu MONS, bo nastopilo 6 slovenskih govorcev. Tokrat smo se pogovarjali z ustanoviteljem in partnerjem podjeta Oculus.

Tomaž Erjavec

Kaj so ključne napake spletnih trgovin? Česa ne zagotovijo običajnemu slovenskemu spletnemu uporabniku?

Ključne napake vidim predvsem v tem, da ne poznajo svojih kupcev. Enostavno so edini podatki, ki jih imajo, analitika spletnega mesta. Problem je tudi, da v večini ne izvajajo uporabnostnega testiranja, razen nekaterih svetlih izjem. :) Vse preveč razvijajo spletne trgovine, ki so narejene po meri programerja, oblikovalca ter »šefa« in ne uporabnika, ki pa je najbolj pomemben. Na dan potrošnik prejme do 20.000 marketinških sporočil in od vsega si najmanj želijo, da bi ta vsebovala zgolj nepotrebne informacije. Tudi poprodajne storitve so nekaj, kjer je še veliko priložnosti za izboljšanje.

Pri svojem strokovnem svetovanju si pomagate s t. i. »eyetrackingom« in »usability« testiranjem. Kako ste začeli s svojim poslom (kje ste se navdušili za tehnologijo, kako ste se z njo seznanili, kako ste jo pripeljali v Slovenijo in kako se slovenska strokovna javnost odziva na vašo ponudbo?

Metoda je že zelo dobro poznana po svetu, kjer jo pri dnevnih odločitvah uporabljajo vsa podjetja, ki želijo, da jim investiran denar prinaša rezultate. Vsak dan jo uporabljajo podjetja kot so Google, Amazon, Paypal, Virgin, Disney, Wallmart, P&G in drugi. Pri svojem nekdanjem delu (Erjavec je v preteklih letih delal v marketinških oddelkih ali pa za razvoj izdelkov v podjetjih Bosch, Danone, Top pharma, Medis in podobno – op. ur.) sem se srečeval z nenehnim ugibanjem kot npr.: »Kateri oglas deluje? Ali potrošnik dobi vse potrebne informacije? Kje postaviti logo, ključno sporočilo, sliko da bo komunikacija najučinkovitejša?«, na koncu pa smo odločitev sprejeli na podlagi intuicije, mnenja sodelavcev, ki so si za oceno oglasa vzeli 10 do 20 minut, katerih pa naš potrošnik oz. uporabnik žal nima. S seznanitvijo z omenjeno tehnologijo sem spoznal, da lahko slovenskim podjetjem ponudim učinkovito orodje za izbolšanje komunikacije in uporabniške izkušnje. Strokovna javnost je metodo že poznala in jo zelo podpira.

Kako poteka poslovanje z novim naročnikom in katere implementacije (oz. pri katerih naročnikih) so prinesle najboljše rezultate?

Sam postopek raziskave je zelo podoben že ustaljenim metodam raziskovanja in te ne zamenjuje ampak nadgrajuje. Potrebno je spoznati naročnika, njegove cilje komuniciranja, ciljno skupino na podlagi katere se potem naredi izbor udeležencev, pripravi scenarij in naloge testiranja. Na sami izvebi testiranja je prisoten strokovnjak antropolog, strokovnjak za uporabniško izkušnjo in predstavnik naročnika. Velikokrat lahko že manjša sprememba prinese ogromne rezultate. Vsak naročnik se srečuje z drugačnimi problemi zato je v nekih splošnih zaključlih težko govoriti.

Opažamo, da so razlike med tem, kako moški in ženske uporabnice ogledujejo oglase, embalaži in spletna mesta. Kakšne so te razlike in kaj so še splošna pravila, ki ste se jih naučili tekom svojega dela?

Pomembno je upoštevati da se vsak dizajn in vsebina obnašata drugače. Če je nekaj učinkovito v Nemčiji, še ne pomeni da bo v Sloveniji. Zanimivo je tudi, da se uporabnik spletnega mesta odloči, ali bo spretno mesto zapustil ali pregledoval naprej, v prvih 10 sekundah.

V sklopu dogodka Spletni trgovec leta boste vodili predavanje »Kako naredite spletno sran uporabnikom prijazno?« Kaj bodo ključni poudarki predavanja oz. kaj so trije nasveti za »bolj prijazno stran«?

Pokazal bom, kako lahko z uporabnostnim testiranjem in eye trackingom ugotovite, kje so napake pri uporabniški izkušnji na vaši spletni strani ter kaj so koristi, ki vam jih testiranje prinaša.


Tomaž Erjavec na Twitterju: @TomazErjavec

**
Več o uporabi tehnologije očal za spremljanje premikov oči in Erjavčevem podjetju, si lahko preberete v najnovejšem Marketing magazinu.
Niste naročnik? Na revijo se lahko naročite tukaj