• Facebook
  • Twitter
  • RSS

STL 2012: »Danes je delo oblikovalcev več kot zgolj načrtovanje lepših rešitev«

Kako zasnovati in oblikovati internetno mesto oz. spletno trgovino, da bo uporabniku zagotovila kar se da prijetno in primerno uporabniško izkušnjo? O tem smo se pogovarjali z Ano Osredkar, vodjo projektov pri podjetju Gorenje Design Studio, ki bo tudi ena izmed šestih predavateljev na dogodku Spletni trgovec leta, ki ga 21. novembra 2012 v hotelu MONS organizira spletni primerjalnik Ceneje.si.

Ana Osredkar

Kaj so najbolj vroči trendi storitvenega in izdelčnega oblikovanja?

Besede Victorja Papanka: »Ljudje ne kupujejo več stvari, ki jih ne potrebujejo, za denar, ki ga nimajo, da bi naredili vtis na sosede, ki jim ni mar,« je eden mojih najljubših citatov. Danes je delo oblikovalcev več kot zgolj načrtovanje funkcionalnih, ergonomskih, učinkovitejših, drugačnih in lepših rešitev. S pomočjo oblikovalskega razmišljanja so sposobni identificirati »prave« probleme in načrtovati inovativne rešitve po meri uporabnikov. Njihovo delovanje se prepleta z drugimi kreativnimi, družboslovnimi, poslovnimi in tehničnimi strokami. Kako mlade v Afriki spodbuditi k testiranju za HIV, kako mladim mamicam olajšati ustvarjanje prihrankov ali kako otrokom omogočiti, da učinkovito komunicirajo raven bolečine, so le nekateri problemi na katere rešitve danes ustvarjajo tudi oblikovalci.

Kako sodobne trende in resnico o dobrem oblikovanju implementirate v razvoj izdelkov pri Gorenje Design Studio?

V proces oblikovanja novih izdelkov in storitev vključujemo končne uporabnike. Opazujemo jih med nakupom in uporabo izdelkov. S pomočjo kartona, barvnih flomasterjev, maket in kock LEGO so-ustvarjamo želene lastnosti. Tako pridobimo vpogled v neizražene potrebe in želje uporabnikov, ki jih nato prevedemo v oblikovne rešitve z večjo dodano vrednostjo. Pri načrtovanju novih rešitev upoštevamo njihov celoten življenjski cikel. Tako nas v določenih primerih zanimajo tudi skrbi in razmišljanja uporabnikov o tem, kako bodo izdelek po koncu njegove življenjske dobe zavrgli ali kako naj ponudniku posredujejo povratne informacije o nedosegljivosti klicne številke za nujne primere ...

V sklopu konference Spletni trgovec leta boste predavali, kako do »razlikovalne izkušnje spletnega nakupa«. Lahko pojasnite, čemu se boste posvetili v svojem predavanju?

Glavno sporočilo moje predstavitve bo: uporabniška izkušnja se začne pred vstopom na spletno stran vaše trgovine in konča dober čas po tem, ko kupec opravi nakup. S pomočjo oblikovalskega razmišljanja in metod lahko uporabniško izkušnjo načrtujete in si tako zagotovite razlikovalno prednost.

Kaj torej vse vpliva na uporabniško izkušnjo spletnega nakupa?

Različni dejavniki. Poleg izkušnje spletnega mesta, ki jo med drugim opredeljujejo uporabnost, enostavnost, dostopnost, kredibilnost in preglednost, so to zagotovo podporne in poprodajne storitve. Priporočila obstoječih uporabnikov bodo na vaše spletno mesto pripeljala nove. Uporabniški profili bodo skrajšali in poenostavili ponovne nakupe. Različne možnosti izbire načina, mesta in ure dobave bo uporabnikom omogočala občutek nadzora.

Kako bi trgovcem svetovali, naj zasnujejo spletno prodajno mesto, da bo zagotovilo kar najbolj optimalno uporabniško izkušnjo?

Naj spoznajo svoje uporabnike. Zagotovijo naj jim enostavno in učinkovito uporabo spletne trgovine, hkrati pa naj jih tudi
pozitivno presenetijo!

Kaj so tipične napake in pomanjkljivosti slovenskih spletnih mest oz. trgovin?

Slovenske spletne trgovine uporabljam le redko, saj na spletu večinoma kupujem tuje knjige in letalske karte ter plačujem hotelske sobe. Nanje zaidem predvsem med iskanjem informacij ter primerjavo lastnosti in cen izdelkov. Po mojih izkušnjah so z uporabniškega vidika pogosto nepregledne, informacije se podvajajo in niso predstavljene glede na pomembnost. Za veliko slovenskih spletnih strani pa po mojem mnenju velja, da največkrat želijo vse povedati na vstopni strani in tako uporabniku ne dajo priložnosti, da sam izbere želeno vsebino. Včasih se v studiu šalimo, da želijo biti vse časnikarske.


Ana Osredkar na Twitterju: @anashares