• Facebook
  • Twitter
  • RSS

INTERVJU: Do mreženja moramo imeti resen odnos, ker je to poglavitno gibalo poslovanja

Mojmir Ocvirk, ustanovitelj agencije Imelda in nekaj let tudi njen lastnik, se je po desetih letih delovanja v Imeldi Ogilvy v državah bivše Jugoslavije vrnil v Slovenijo in ponovno prevzel vodenje agencije, ki se je znašla v finančnih težavah.

Mojmir Ocvirk (Foto: Bojan Šverko)

Mojmir Ocvirk, ustanovitelj agencije Imelda in nekaj let tudi njen lastnik, se je po desetih letih delovanja v Imeldi Ogilvy v državah bivše Jugoslavije vrnil v Slovenijo in ponovno prevzel vodenje agencije, ki se je znašla v finančnih težavah. Agencija je trenutno v postopku prisilne poravnave, čez tri mesece pa bo znana odločitev upnikov o njeni nadaljnji usodi.

Koliko imate trenutno še zaposlenih v agenciji?

V agenciji je ostalo še dvanajst zaposlenih ali rednih sodelavcev. Število zaposlenih so sicer morali nenehno zmanjševati v skladu z dogajanji na trgu. Še v začetku letošnjega leta je bilo zaposlenih osemnajst ljudi, v naših najboljših časih pa tudi trideset.

Kateri so vzroki, ki so pripeljali do sedanjega položaja vaše agencije? Za kakšne napake je šlo in kdo je odgovoren zanje?

Zanimivo je, da je podjetje še do julija letos poslovalo z dobičkom. Potem pa se je v nekem trenutku poslovanje skoraj popolnoma zaustavilo. Glede na razmere na slovenskem trgu me to niti ne preseneča. Poslovanje agencij je danes pač treba uskladiti s tržnimi razmerami. V Imeldi smo vedno servisirali ugledne naročnike in jih še danes, in ne moremo trditi, da razmere, v katerih poslujejo naši naročniki, ne vplivajo tudi na nas. Pa za to nismo krivi ne oni ne mi, a posledice trenutnih razmer bodo hude tako za nas kot za naročnike.

Kaj konkretno imate v mislih s »hudimi posledicami«? Govorite le o vaši agenciji ali na splošno o vseh?

Kot sem že omenil, sem se v zadnjih letih ukvarjal z agencijami na zahodnem Balkanu in poznam razmere tam in v Srednji Evropi. V Sloveniji smo od nekdaj imeli najnižje cene in za marketinško znanje ni bilo nikoli dovolj denarja, kar je v nasprotju s podobo o relativno bogati deželi, ki jo je Slovenija imela na zahodnem Balkanu.

Agencije so tudi v časih, ko se je to dalo, zaslužile premalo – če zbijate cene s 50 odstotkov navzdol, je to seveda veliko hujše, kot če jih začnete zbijati pri 100 odstotkih. Posledice takšnega stanja so seveda jasne. Agencije vedno težje vzdržujejo stik z razvojem, kot ga doživljajo v tujini, saj se premalo izobražujejo in imajo posledično manj znanja.

Ali bo Imelda v prihodnje še del Ogilvyja?

O prihodnosti Imelde za zdaj še ne morem nič povedati. Tudi o mednarodnih mrežah ne bi hotel reči nič slabega, saj sem se po njihovi zaslugi veliko naučil. Mreža Ogilvy je od nekdaj slovela po izjemni organiziranosti. Najpomembnejše spoznanje, do katerega sem prišel, pa je, da posel v marketingu delajo networki, omrežja ljudi. To, da se na natečajih izbira intimne sodelavce, v tujini ni nekaj običajnega.

V Sloveniji imamo o marsičem nenavadne predstave, tudi to, da je networking, poznavanje ljudi in sodelovanje z njimi, nekaj slabega, inkriminiranega. Mreženje povezujemo z aktualnimi dogodki, ki dišijo po korupciji. In je posledica vseobsežne državne lastnine in političnega nadzora nad njo. Če pustimo to ob strani, se moramo zavedati, da je networking temeljni poslovni generator in da moramo do tega imeti resen odnos. In v tujini imajo do mreženja resen odnos.


Celoten intervju si lahko preberete v Marketing magazinu #380.
Naročite se na MM: obrazec