• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Bruketa&Žinić OM: »Ni nam dolgčas!«

Hrvaška oglaševalska agencija Bruketa&Žinić OM je mnogim v oglaševalski panogi vzor za dobro urejeno oglaševalsko agencijo. »Svojim naročnikom ne nudimo kreativnih rešitev, dostavljati jim skušamo poslovne rezultate,« pravi Davor Bruketa, kreativni direktor in soustanovitelj skupine Bruketa&Žinić OM, ki jo vodita skupaj z Nikolo Žinić.

Davor Bruketa

Zagrebška Bruketa&Žinić OM vključuje kreativno agencijo Popular Bruketa&Žinić OM Belgrade, azerbajdžansko podružnico Bruketa&Žinić OM Baku, svetovalno podjetja za znamčenje Brandoctor, konceptualni kreativni studio Brlog in oblikovalsko agencijo Brigada.

Tokrat smo se pogovarjali z Bruketo, ki s svojo naravno razstresenostjo, poslovno lucidnostjo ter odločnostjo vedno znova prevzame. Letos bo zopet sodeloval v žiriji za Londonskih mednarodne oglaševalske nagrade LIA (London International Awards). Poleg tega je in bo letos žiriral tudi na kreativnih in oglaševalskih festivalih v New Yorku, Koreji, Ukrajini in tako naprej. V preteklosti je žiriral tudi v sklopu festivalov kot so ADC, D&AD, New York Festival, Graphis, MIAF, AD STars in tako naprej.

Česa ste se naučili v času žiriranja na teh imenitnih festivalih?

Kaj so ključne izkušnje, ki ste jih s tem pridobili? Z Žinićem sva bila člana številnih žirij. Poleg tega, da nama to omogoča zadovoljiv nivo prepoznavnosti, je tudi čudovita priložnost, da se učiva od najboljših. Ob sodelovanju na tovrstnih ocenjevanjih se spoznavava z mnogimi mojstri. Zato ni nič več nenavadno, če se v najinih poslovnih prostorih oglasi cela ekipa danskih študentov, pripravnikov iz švicarske oglaševalske agencije ali pa mladih kitajskih kreativcev. Niti če nas pred vrati agencije čaka novinarski kolektiv korejske televizije, da bi z nama posnel prispevek o posameznem projektu. Počasi razumeva, da je karkoli mogoče, vsekakor pa tako ni bilo vedno. Dolgo časa sva potrebovala, da sva se otresla strahu pred prostranim tujim svetom. In še danes občutim razburjenje, ko s svojim prenosnikom sedim na letalu in letim na drugi konec sveta.

S koliko naročniki pravzaprav delate in kakšen delež je iz tujine?

Poleg zagrebške, beograjske in pisarne v Bakuju ravnokar ustanavljava tudi podružnico na Dunaju. Trenutno že delamo z dvema avstrijskima naročnikoma. Poleg tega delamo še z naročniki iz Ukrajine, Rusije, Slovenije, Azerbajdžana, Srbije, Črne gore, Makednije, Hrvaške in tako naprej. Najopaznejši naročniki so Atlantic grupa, Adris, Tele2, Podravka, Zagrebačka banka, Hrvatska lutrija, Državna lutrija Srbije, UniCredit Bank Srbija, RBA, PepsiCo (Marbo), Prva banka Crne Gore, Kraš, Grawe, Tuš, Doka, Azerfon, Azertelekom, Synergy Group Baku, Pasha Bank Baku, FreshTel Ukraine, Gree, ORYX grupa, Special Car Armoring Middle East, Sunce Koncern, Stipić grupa, TDR, Avon, Jaffa Crvenka, Pliva, Karlovačka pivovara in mnoge druge.

Agencija na hrvaškem je še vedno najbolj obširna, ampak verjamememo, da se bo to prej ali slej spremenilo. Velik potencial vidiva v avstrijskem in azerbajdžanskem trgu, poleg tega pa verjameva, da bodo svojo priložnost znale izkoristiti tudi nišne podružnice. Razvijale se bodo lahko predvsem na področju digitalnega komuniciranja in oblikovanja učinkovitih prodajnih mest. Nedavno smo ustanovili tudi lastno blagovno znamko oblačil, ki so izdelana iz naravnih materialov. Ta poteza je za nas nekaj popolnoma novega, verjamemo pa, da v sebi skriva velik potencial. Ni nam dolgčas.

Pa imate kakšen nasvet za naše bralce, kako preseči nacionalne meje? Kako je vam uspelo?

Mi meja nismo presegli na silo, tuji naročniki so nas povabili k sodelovanju. To, kar je dejansko prestopilo nacionalne meje je naše delo. To smo sprva dosegli z udeležbo na raznih festivalih in tekmovanjih, zadnja leta pa na naše delo opozarjajo predvsem blogi oz. spletne strani, ki so namenjene oglaševanju in oblikovanju. Takšna priznanja, kot so takšne objave, so postale veliko bolj pomembne, kot je sodelovanje na festivalih. En od naših projektov je bil recimo objavljen na spletni strani Dezeen.com, članek pa je postal najbolj brana objava na tej strani kdajkoli, kmalu po objavi pa so ga povzeli tudi tiskani mediji, vključno The New York Times. Tudi v lastne spletne dnevnike vlagamo.

Naše študije primerov dobre prakse redno objavljamo na njih, posredujemo pa jih tudi številnim tovrstnim spletnim medijem po svetu, ki nato širijo dober glas o nas.

No, ne glede na to, da pravite, da festivali niso več tako pomembni, je Bruketa&Žinić OM ena najbolj nagrajenih agencij v jugovzhodni Evropi. Koliko nagrad ste že pravzaprav pridobili?

Za našo agencijo je bilo največje priznanje, ko je bila razglašena za drugo najbolj učinkovito neodvisno oglaševalsko agencijo gleden na index Effie. Poleg tega smo prejeli še približno 350 nagrad, ki so nagradile naša kreativna dela. Ampak nagrade res sčasoma zgubljajo svoj pomen, saj se z nagradami lahko pohvali že praktično vsak. Naše najučinkovitejše orodje za spodbujanje pozornosti potencialnih naročnikov so primeri dobre prakse. Zato se v vse manjši meri udeležujemo natečajev.

Novi naročniki z nami stopijo v stik brez t. i. »pitchev«, saj želijo z nami vzpostaviti dolgotrajen odnos. Z nekaterimi posamezniki, blagovnimi znamkami in podjetji delamo že več kot deset let in to nam je največji dokaz, da delamo dobro.