• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»SEMPL nikoli ne bo šov brez vsebine«

Že deveto leto je srce in gonilna sila konference SEMPL. Velikokrat je ostajala v ozadju, ker preprosto ni imela časa stopiti v ospredje. Takšen dogodek namreč terja celega človeka, ona pa hkrati z vodenjem SEMPL-a opravlja še naloge direktorice Media Poola. Pogovarjali smo se z Valerijo Prevolšek, predsednico konference SEMPL, ki nam je med drugim zaupala, zakaj se letos splača priti v Portorož, katera so njena »top 4« predavanja in kako bo SEMPL videti leta 2025.

Eden od osrednjih govorcev 21. SEMPL-a, Jonathan MacDonald, ki je med drugim tudi svetovalec znamkam, kot so Microsoft, Google, Heineken in IKEA, poziva, da je za uspeh treba stopiti iz območja udobja. Ste sami letos izstopili iz njega; kako?

Velikokrat. Letos smo prvič to storili že marca, ko smo se v pripravo 21. SEMPL-a, po osmih letih partnerstva, ponovno podali sami. To je pomenilo, da smo v majhni, a fantastični ekipi Media Poola, kamor štejem tudi peščico zunanjih sodelavcev, nase prevzeli še nekaj dodatnih delovnih nalog. Iz območja udobja vsako leto bolj stopam tudi programsko. Iščem namreč teme, ki na prvi pogled morda ne govorijo o medijsko-komunikacijskih taktikah, a so z uspehom podjetij, razvojem blagovnih znamk in osebnostno rastjo povezane bolj, kot si lahko mislimo. Ugotavljam, da jih naši obiskovalci sprejmejo z odprtimi rokami, kar je dokaz, da se marketing in oglaševanje vedno bolj prepletata tudi z drugimi strokami. In nenazadnje imamo letos, po nekajletnem trudu, ko smo na oder s težavo privabili morda tri ali štiri, kar štirinajst govork. Z enim od svojih zvestih partnerjev pa pripravljamo družbeno odgovorno pobudo, ki bo ponovno podprla naša prizadevanja, da SEMPL približamo čim širši skupini ljudi, ki jih zanima naša stroka.

Predsednica SEMPL-a ste že deveto leto, pa vendar vas redko slišimo konkretno spregovoriti o vaši vlogi. Nam zaupate, kaj vse se skriva za vašo funkcijo?

Priznam, da vloga predsednice SEMPL-a ni nič kaj glamurozno predsedniška. Poleg odgovornosti za uspešno izvedbo in strateško usmeritev prav vseh segmentov dogodka, ki jo prevzemam, imam znotraj majhne ekipe seveda še cel kup drugih zadolžitev, tudi operativnih. V želji, da bi čim več denarja, ki ga imamo, namenili za dober program, marsikaj naredimo »in-house«. Največ se posvečam programu, ki zajema celoletno iskanje idej za vsebine, ki jih želim postaviti na oder, in temu primeren izbor govorcev. Potem so tu še sestava žirije, izvedba tekmovanja za nagrade sempler, trženje sponzorstev, oblikovanje izhodišč za vsebinske aktivacije, promocija SEMPL-a tako in drugače po celi regiji, sodelovanje z mediji, usmerjanje ekipe, briefi partnerjem, pogajanja … Moj podpis pa najdete tudi pod marsikaterim besedilom, ki ga prejmete na temo konference. Nedolgo nazaj sem izvedela, da mi ekipa letos v šali pravi celo »dežurna tekstopiska«. Dejansko sem vključena v vse pore dogodka, kar seveda zahteva ogromno časa in energije, zato me morda včasih v času intenzivnih priprav na dogodek ni veliko na spregled. 

Če bi od vseh, skoraj štiridesetih predavanj, lahko obiskali samo 4, katera bi to bila?

Brez dvoma bi na svoj seznam TOP 4 uvrstila Vikki Ross in njeno predavanje »Znamkin glas ali dolgčas«, pa oba zvezdnika, Jonathana MacDonalda s prispevkom »Miselnost, ki odklepa priložnosti« in Grega Satella, ki bo govoril o tem, kaj veliki inovatorji počnejo drugače. Kot četrto pa bi izpostavila predavanje Willa Goodhanda »Reševanje krize v kreativnosti«. K nam prihaja s svežimi izsledki študije, opravljene za znani britanski inštitut IPA, ki s pomočjo delovanja možganov dokazuje povezavo med oblikami kreativnega razmišljanja in dolgoročno uspešnostjo oglaševanja.

Sempler, nagrade za najboljše medijske strategije v regiji, so postale ena od bolj zaželenih nagrad, ne samo za medijske, ampak tudi oglaševalske agencije in podjetja iz celotne regije. Zakaj menite, da je prijav iz leta v leto več? Kaj menite, da podjetjem in agencijam prinese nagrada sempler?

Verjamem, da smo si kredibilnost, ki se kaže v večjem številu prijav, pridobili s pomočjo izjemnih in skrbno izbranih strokovnjakov, ki vsako leto sprejmejo izziv in postanejo naši žiranti. V prid so nam tudi jasna in preprosta pravila, brez zapletenih točkovanj in taktiziranj v ozadju. Pri nas je zmaga dejansko odprta vsem, ki se potrudijo s prijavo. Tudi strateško razmišljanje, ki ga nagrajujemo s semplerji, postaja vedno bolj cenjeno. Seveda pa smo zmeraj na preži tudi za medijskimi trendi, ki jih, v obliki novih kategorij, uspešno vpeljujemo v tekmovanje. Za primer naj povem, da je kategorija najboljša uporaba vplivnostnega marketinga, ki smo jo dodali lansko leto, že takoj postala ena od vodilnih kategorij po številu prijav.

Menim, da je katera koli oglaševalska nagrada, ne samo sempler, vsem nagrajencem priznanje za odlično delo in dokaz za to, da so stopili iz povprečja. Verjetno se ROI osvojene nagrade res ne da izračunati, ampak saj tudi marketing in oglaševanje nista zgolj številka v bilanci. Prihodnost leži v drugačnosti, drznosti, pogumu, premišljenih kreativnih idejah in dodelanih strategijah; v vsem tem, kar kronamo tudi z nagradami.

Zakaj se splača priti na SEMPL?

V prvi vrsti zaradi edinstvene priložnosti vpogleda v globalne trende oglaševalsko-komunikacijske stroke, ki nam odpira obzorja in omogoča sprejemati drugačne odločitve pri našem delu. Pa seveda tudi zaradi navezovanja in ohranjanja stikov z vsemi, ki v medijskem, agencijskem in marketinškem svetu kaj pomenijo. Vse poti 28. in 29. novembra 2019 vodijo v Portorož.

Vizija 2025. Kaj bo SEMPL čez dobrih pet let?

SEMPL bo tudi leta 2025 to, kar je danes: kakovostna konferenca s tradicijo, ki v naš prostor prinaša trende. Na kakšen način bomo te trende predstavljali, pa bodo seveda odločale želje in potrebe naših udeležencev, ki jih vedno postavljamo v ospredje. Ne bomo iskali novosti, kjer to ni potrebno, in ne bomo delali šova brez vsebine, saj nimamo srca, da bi za to zaračunavali kotizacijo.

Članek je bil prvotno objavljen v  461. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na [email protected]