• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Do generacije Z z vplivneži

24-letni Timothy Armoo je generalni direktor agencije Fanbytes, oglaševalske video platforme, ki pomaga največjim blagovnim znamkam, da postanejo relevantne za milenijce in generacijo Z.

Timothy Armoo je pri svojih 14-ih letih stavil s prijateljem, da lahko zasluži za mercedesa, še preden bo polnoleten. Tako je ustanovil svoje podjetje. Pri 17-ih letih je nato ustanovil in uspešno prodal svoje drugo, medijsko podjetje.

Večkrat nagrajeno podjetje je zgradilo ogromno mrežo spletnih skupnosti in vplivnežev, s katerimi zabava na milijone najstnikov po vsem svetu. Pri »norih« kampanjah na novejših platformah, kot sta Snapchat in TikTok, sodeluje z znamkami, kot so Apple Music, Sony, YouGov, Deliveroo, Warner ter Universal Studios, in celo z britansko vlado. Fanbytes je pionir na svojem področju, kar so prepoznali tudi novinarji pri Forbes, Adweek, Business Insider, Huffington Post in drugi. Timothy Armoo bo 26. septembra 2019 o tem govoril na 10. POMP Forumu v Ljubljani.

Ko vas omenjajo, pišejo o vas ali se z vami pogovarjajo novinarji, je običajno prva stvar, ki jo omenijo, vaša starost. 24-letni generalni direktor – ali je to res še vedno tako nenavadno?

Mislim, da je kar nenavadno, ker je večina generalnih direktorjev precej starejša od mene. Vendar so v obdobju vse večje uporabe interneta mladi generalni direktorji uspešno zavzeli svet in zdaj to postaja vse običajnejše. Verjamem, da se bo trend v kratkem še spremenil in bomo priča še mlajšim, recimo 16-letnim generalnim direktorjem. Mislim, da nam je v agenciji Fanbytes celo pomagalo, da smo začeli zelo mladi, saj lahko tako bolje razumemo miselnost od večine.

Ali se vam zdi, da bolje razumete oziroma poznate t. i. generacijo Z, rojeno po letu 1995, in ji tako zagotovite uspešnejše komunikacijske rešitve kot na primer vaši (precej) starejši kolegi?

Da, zagotovo. Povprečna starost v naši agenciji je 21 let. Zaradi tega lažje obvladamo pogovore, ko blagovne znamke prepričujemo, zakaj naj bi uporabili naše storitve. Z našo mladostjo so prežete tudi vse naše oglaševalske dejavnosti, s čimer pridobivamo suverenost na področju svojega dela in določenih ukrepov.

Kako bi opisali oziroma opredelili svoj pristop k reševanju težav?

Vedno začnemo z opredelitvijo končnega cilja, ki je v večini primerov donosnost naložbe – in ne samo osnovna matrika blagovne znamke (npr. prikazi). Nato moramo uporabiti podatke, ki so na voljo, da popolnoma razumemo vplivneže in tiste, ki bi nam lahko pomembno pomagali do našega končnega cilja. Ko to opravimo, naša platforma pomaga blagovnim znamkam pri povezovanju s temi vplivneži in ustvarjanju vsebine z njihove strani.

Kakšno je torej poslanstvo podjetja Fanbytes?

Preprosto prepričati blagovne znamke, da se obrnejo na nas, ko potrebujejo pomoč pri oglaševanju za mlade potrošnike preko družbenih medijev. Do nas pridejo tako Deliveroo, Apple Music ali celo vlada Združenega kraljestva, saj lahko blagovnim znamkam pomagamo spoznati bistvo kulture generacije Z, in sicer z mrežo vplivnežev na Snapchatu, Instagramu ali v aplikaciji TikTok.

Kaj moramo vedeti o pripadnikih generacije Z in kaj moramo razumeti, če želimo z njimi uspešno komunicirati ter oglaševati zanje?

Ključno je, da imamo v mislih t. i. advertainment, ki presega prikaze in se osredotoča predvsem na ustvarjanje čustvene povezave z občinstvom. Generacija Z je izjemno iznajdljivo občinstvo s protioglasnimi vtičniki na vsakem koraku. To pa še ne pomeni, da se branijo dobrih oglasov. Nasprotno, to pomeni, da ne marajo slabih oglasov, torej takšnih, ki ne zanetijo čustev.

Ali gre za običajne najstnike, podobne vsem drugim generacijam najstnikov v preteklosti, le da uporabljajo drugačno tehnologijo oziroma naprave? Ali je nekaj več na tem?

Mislim, da gre predvsem za to, da se je moč danes prestavila na stran potrošnika. V svojem bistvu so najstniki iz preteklosti in prihodnosti pravzaprav enaki – vsi so človeška bitja z relativno podobnimi nagnjenji. Kaže pa se, da se danes blagovne znamke ne morejo izmazati le z vsakdanjim prikazom oglasa. Gre za veliko subtilnejši pristop, ki se ga moramo poslužiti.

Kakšne so pravzaprav njihove vrednote, prioritete? Kako se odločajo, tudi pri nakupovanju?

Ena od ključnih zadev, ki jih je prinesel svet družbenih medijev, je določena stopnja povezanosti, ki jo lahko vsakdo čuti. Posledično lahko hitro začutimo pritisk drugih, ko sprejemamo odločitve. Generacija Z še posebej čuti ta družbeni pritisk, zato je nujno, da blagovne znamke to izkoristijo pri svojem oglaševanju. Prav zato obstajajo podjetja, kot je naše, da pomagamo blagovnim znamkam okrepiti ta družbeni dokaz s pomočjo vplivnežev.

Ali veljajo (nacionalne) meje? Ali je generacija Z globalna ali lokalna?

Globalna; mlade povezuje splet, medtem ko geografske meje ne pridejo do izraza.

Kakšno je vaše splošno mnenje o vplivnežih – ali sploh obstajajo ali gre bolj za posameznike, ki bi to radi bili?

Verjamem, da vplivneži obstajajo, saj so vedno bili ljudje z vplivom in statusom, ki so postali ime novih proizvodov. Vplivneži pravzaprav niso nič novega. Dandanes so postali bolj zvezdniški, sicer pa verjamem, da obstajajo že od nekdaj.

Kdo se lahko ima za vplivneža? Ali gre za idole, kot so jih včasih poimenovali najstniki?

Gre za nekoga, ki neposredno vpliva na dojemanje občinstva. Pri Fanbytes smo razvili močna orodja in algoritme, ki nam pomagajo ugotoviti, kako vpliven je posameznik pri določeni temi. To šteje več kot vse drugo. Sledilci ali oboževalci niso tako pomembni kot resničen vpliv.

Snapchat, Instagram, kaj drugega ali vse omenjeno? Kako sploh izbirate? Ali je morda vprašanje zastavljeno narobe?

Mislim, da ne gre za vprašanje platforme, temveč za to, kje je vaše občinstvo in kako pridete do njega. Oglaševanje je razmeroma preprosto; najprej morate poiskati svoje občinstvo, nato pa ga prepričati, da pride do vas. Če se tega lotite tako, da je vaše občinstvo vedno na prvem mestu, ste na pravi poti. 

Članek je bil prvotno objavljen v julijski, 457/458. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]