• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Meja ni nebo, ampak sega še više«

O ljubljanskem nakupovalnem središču Citypark se zadnje mesece veliko govori, tudi zato, ker so v Slovenijo končno pripeljali težko pričakovano blagovno znamko Primark. Ob tej priložnosti smo smo k pogovoru povabili Andreja Ropreta, novega direktorja Cityparka, in z njim poklepetali tudi o vodenju nakupovalnega središča in njegovi viziji za prihodnost.

Andrej Ropret, novi direktor Cityparka, pravi, da s svojo ekipo stremi k temu, da bo to nakupovalno središče še naprej ostalo prostor za druženje, kjer potekajo številni dogodki, in prostor z nenehnim razvijanjem vizije. Foto: Črt Piksi

Nedavno ste prevzeli vodenje Cityparka. Kakšen izziv vam to predstavlja?

Citypark je največje in najsodobnejše nakupovalno središče v Sloveniji. Je prostor, kjer postavljamo modne trende, prav tako pa je Citypark prvi, ki privablja nove in uveljavljene blagovne znamke, ki jih do zdaj v Sloveniji še nismo imeli. Na srečo sem v dogajanje intenzivno vpet že zadnja tri leta, saj sem bil desna roka dosedanjemu direktorju. S svojo ekipo stremim k temu, da Citypark še naprej ostane prostor za druženje, kjer potekajo številni dogodki, in prostor z nenehnim razvijanjem vizije. Nekateri bi rekli, da je meja nebo, menim pa, da meja ni nebo, ampak da seže še dlje. In na takšen način želimo graditi tudi naše največje nakupovalno središče.

Kako si predstavljate vizijo nakupovalnega središča pod vašim vodstvom?

V Cityparku, ki letos obeležuje 17. rojstni dan, si že od samega začetka prizadevamo za nenehne novosti in dopolnjevanje ponudbe. Prav tako smo prenovili trgovine, prodajalne, osvetljavo, imamo pa tudi najsodobnejšo parkirno hišo. Glede na to, da živimo v svetu nenehnih tehnoloških sprememb, se tudi mi zavzemamo, da smo del razvoja v svetu in seveda tudi zgled drugim. V to smer se bomo razvijali še naprej.

Zakaj imamo Slovenci po vašem mnenju tako radi nakupovalna središča? Ne pomenijo nam namreč le kraja, kamor gremo po nakupih, temveč v njih tudi preživljamo svoj prosti čas in se družimo.

Ljudje imamo različne želje in nakupovalno središče Citypark ponuja vse na enem mestu. Otroci in starejši se lahko udeležijo raznih dogodkov ali delavnic, mama skoči po nakupih, oče v trgovino ali pa gresta preprosto na kavo in imata trenutek samo zase. Hkrati pa se pri nas dogaja veliko stvari ne glede na vreme. Tudi če zunaj dežuje, je tukaj čudovita sprehajalna pot, ki stalno ponuja veliko novosti. Na leto imamo več kot 230 dogodkov, ki lahko trajajo tudi več dni. Vedno se dogaja kaj novega, predvsem pa so dogodki za otroke in odrasle ustvarjalni, zanimivi in pogosto tudi družbeno odgovorni. Prirejamo tudi razstave in nastope z znanimi osebnostmi, zato ni presenetljivo, da srečujemo številne znane ljudi, ki k nam radi prihajajo in se predvsem prijetno počutijo.

Kako na prihod Primarka in močne konkurence gledajo drugi trgovci s podobno ponudbo?

Mislim, da je konkurenca zdrava, ker nas prisili k razmišljanju, nenehnemu razvoju in gradnji, zaradi česar je ponudba veliko večja, kakovostnejša in bolj fleksibilna, s čimer obiskovalci dobijo več. Danes je konkurenca vse večja, pojavljajo se tudi druge oblike prodaje, a še vedno menimo, da imajo ljudje pri nakupu radi osebni stik, zato si tudi na tem področju nenehno prizadevamo za nadgradnje.

Kaj bo Cityparku prinesla takšna veriga, kot je Primark? Si obetate več kupcev iz tujine, morda še kaj drugega?

Primark ni prisoten v naši neposredni bližini, tako da pričakujemo obiskovalce iz Italije, Hrvaške in preostalih držav nekdanje Jugoslavije. Je pa res, da nenehno skrbimo za nove blagovne znamke, zato presenečenja zagotovo še bodo.

Kako boste kupcem z marketinškega vidika približali Primark, ki bo vendarle zajemal kar velik del vašega nakupovalnega centra?

Vsekakor bomo imeli medijsko in marketinško kampanjo, torej bomo poskrbeli tudi za širše obveščanje. Del promocije pa bo v rokah samega Primarka.

Ali v bližnji prihodnosti načrtujete prihod še katere druge nove blagovne znamke?

Nenehno si prizadevamo za novosti, je pa tudi res, da letos odpiramo še eno izjemno sodobno nakupovalno središče Aleja, kamor bomo prav tako usmerili nekaj novosti.

Kako pomembno je, da nakupovalna središča, kot je vaše, svojo ponudbo ves čas nadgrajujejo?

Mislim, da je to zelo pomembno in nujno potrebno. Dejstvo je, da Citypark kot največje nakupovalno središče, ki ima na enem mestu več kot 120 trgovin in lokalov, svojo ponudbo in infrastrukturo ves čas nadgrajuje. Na splošno so SES-ova nakupovalna središča  (Spar European Shopping Centers) izredno sodobna, nenehno vlagamo vanje in jih razvijamo, saj se zavedamo, da so vlaganja ključnega pomena za  dobro ponudbo.

Kako vidite podobo Cityparka v primerjavi s podobnimi nakupovalnimi središči v tujini?

Citypark sodi pod SES-ova nakupovalna središča, ta pa veljajo za ena od najbolj modernih in estetsko dovršenih z najboljšo ponudbo, tako da se z lahkoto kosamo tudi z večjimi nakupovalnimi središči v Evropi.

Kakšen je delež tujih obiskovalcev v Cityparku? Koliko tujih turistov, ki obiščejo Ljubljano, obišče tudi Citypark?

Delež ni zanemarljiv, s prihodom Primarka pa pričakujemo, da se bo obisk tujih strank še povečal. Turisti, ki pridejo v Slovenijo, zelo pogosto zavijejo tudi k nam. Želijo si nakupovalnega središča, kjer imajo veliko izbire na enem mestu, kar jim Citypark tudi omogoča. Prav tako si želijo sodobne, lepe in estetsko dovršene stvari, vse to pa zopet ponujamo v našem največjem nakupovalnem središču v Sloveniji.

»Neverjetna moda po neverjetnih cenah«

Primark je mednarodni trgovec, ki deluje pod sloganom »Neverjetna moda po neverjetnih cenah« (»Amazing fashion at Amazing Prices«). Slovenija je dvanajsta evropska država, v kateri je Primark odprl trgovino in tako ustvaril več kot dvesto novih rednih in honorarnih delovnih mest na različnih področjih. Nova trgovina ponuja najnovejše trende na področju ženske, moške in otroške mode, obutev, modne dodatke, spodnje perilo in izdelke za dom, vključno s Primarkovo kolekcijo PS…Beauty, ki se ponaša s »cruelty-free« certifikatom Leaping Bunny. Na voljo bosta tudi Primarkov spalni program in jeans, oba iz 100 % trajnostno pridobljenega bombaža.

Ljubljanska trgovina sledi nagrajenim oblikovnim podobam Primarkovih trgovin po svetu. Modna ponudba se razprostira v dveh nadstropjih, trgovina pa ponuja 44 blagajn, 48 kabin za pomerjanje, dostop do brezžičnega interneta in dve sprostitveni coni. V Primarku menijo, da je razlog za to, da lahko ponudijo odlične izdelke po tako nizkih cenah, preprost: podjetje vodijo drugače, kot to počnejo drugi. »Ne poslužujemo se velikih marketinških kampanj. Izdelke prodajamo samo v fizičnih, ne pa tudi v spletnih trgovinah, tako da nimamo stroškov z dostavno mrežo. Vedno varčujemo pri majhnih zadevah, kot so preprosti obešalniki in etikete s cenami. To nam omogoča, da lahko ponudimo odlične cene, hkrati pa skrbimo za stvari, ki so resnično pomembne,« pravijo.

Intervju je bil prvotno objavljen v reviji SaMMozavestno, prilogi k junijski, 456. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]