• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Vedno pojdite naprej, ne glede na to, s kakšnimi ovirami se soočate«

To je nasvet, ki ga Othmar Handl, soustanovitelj dunajske kreativne agencije Forward Creatives in gonilna sila festivala Forward, podaja mladim kreativcem. Zase namreč pravi, da ga ne more nič ustaviti, če v nekaj resnično verjame. Močno je verjel tudi v idejo o festivalu, ki bo povezoval vse kreativne ljudi, čeprav je sprva naletel na nerazumevanje. Festival pa živi že peto leto in se (za zdaj) odvija v štirih nemško govorečih mestih.

Foto: arhiv agencije Forward Creatives

»Ljubi, kar delaš, in delaj, kar ljubiš.« To je eno od glavnih vodil Othmarja Handla, ki je vedno sledil svojim občutkom in sanjam, ne glede na to, v kateri vlogi se je preizkusil: bil je ulični umetnik in fotograf ter organizator koncertov, nato pa soustanovitelj kreativne agencije Forward Creatives in snovalec kreativnega festivala Forward. S serijo dogodkov je vzpostavil platformo za obetavne umetnike od Dunaja do Sydneyja, sočasno pa svetuje priznanim svetovnim znamkam in zanje razvija napredne strategije in koncepte dogodkov v vseh nemško govorečih državah. Ponosen je, da mu je s festivalom Forward uspelo doseči svoj cilj: vsaj enkrat letno združiti ustvarjalne posameznike z vseh področij kreativne industrije. Festivale pod blagovno znamko Forward danes organizira v štirih nemško govorečih mestih – Dunaju, Münchnu, Hamburgu in Zürichu. Ob prihajajočem dunajskem festivalu – ta bo med 6. in 4. aprilom 2019 – nam je zaupal ozadje njegovega nastanka in z bralci MM-a podelil nekaj misli o stanju v kreativni industriji.

V rubriki »O nas« na spletni strani agencije Forward Creatives se predstavljate s fotografijo mladega Nicholasa Cagea, pa tudi drugi člani ekipe so si nadeli podobo igralcev, ki so bili še posebej priljubljeni v 80-ih letih prejšnjega stoletja. Kaj ste javnosti želeli sporočiti s tem? In zakaj prav Nicholas Cage – vas je prav on še posebej navdihnil na vaši karierni poti?

Našli ste naše malo velikonočno jajce (smeh). Pravzaprav gre za naključje. Pri razvoju spletne strani agencije so naši razvijalci uporabili slike znanih igralcev kot začasno rešitev. Imeli smo namen, da bi na spletno stran naložili naše portretne fotografije, tik preden bi ta zaživela, a smo se na koncu vseeno odločili, da kar obdržimo slike slavnih ljudi, saj so zelo dobre.

Kot navajate v svojem opisu, je vaš osebni moto, da vedno sledite svojim sanjam. Toda to je pogosto lažje reči, kot pa uresničiti. Kako zagotovite, da vaše sanje postanejo resničnost? Kakršen koli nasvet bo našim bralcem, še posebej mlajšim, zagotovo v veliko pomoč (smeh).

Vedno pojdite naprej, ne glede na to, s kakšnimi ovirami se soočate. To stališče je v zadnjih letih postalo moj osebni moto. Pravzaprav smešno, da se ta odraža tudi v imenu festivala Forward. Ko smo pred petimi leti začeli z njim, se še nisem zavedal, kako pomemben je ta vidik. V tem času pa sem se naučil, da me nič ne more ustaviti, če v nekaj resnično verjamem. Ko sem začel s festivalom Forward, sem napisal nešteto prošenj za donacije, ki pa so bile vse po vrsti zavrnjene. Nihče ni želel verjeti v mojo idejo, danes pa se festival odvija že v štirih mestih in celotni nemško govoreči regiji.

Kako se je sploh začela zgodba s festivalom Forward? Ste od nekdaj sanjali o tem, da bi kreativcem omogočili tovrsten dogodek?

Že dolgo sem razmišljal, da bi naredil nekaj neodvisnega in drugačnega. Name pa je odločilno vplivala izkušnja med bivanjem v Avstraliji. Tam sem slučajno naletel na podoben festival. Lepo je bilo videti, kako različni ljudje, ki delujejo na različnih kreativnih področjih, drugim pokažejo svoje delo in ustvarjajo sinergije.

Takrat sem organiziral zabave in iskal nekaj bolj trajnostnega in večjega. Zaznal sem, da na Dunaju ni prostora, kjer bi se lahko vsi kreativni ljudje v Avstriji enkrat na leto sestali, da bi si izmenjali ideje. Tako je nastal Forward. Osnovna ideja festivala je, da izmenjava poteka na več prizoriščih, kjer se kreativci družijo in povezujejo med seboj.

Zakaj radi delate v oglaševalski industriji? Ste že kdaj razmišljali o tem, da bi jo zapustili in uresničili svoje sanje drugje?

Vsak dan (smeh). Sam osebno agencije Forward Creatives sicer ne umeščam v oglaševalsko, temveč v kreativno industrijo. Od oglaševalskih agencij nas namreč razlikuje interdisciplinarni pristop.

A če se vrnem k vašemu vprašanju, naj povem, da sem že zgodaj vedel, da bom deloval na tem področju. Zato sem tudi študiral marketing na Dunajski oglaševalski akademiji (Vienna Advertising Academy).

Zagotovo nisem pripravljen na to, da bi obrnil hrbet tej industriji, saj imam občutek, da lahko v njej še marsikaj dosežem. Poleg tega pa se Forward Creatives odlično razvija. Letos smo namreč dobili še dva nova naročnika, in sicer papirno podjetje Mondi in energijsko pijačo ok.-.

Obljuba vaše agencije naročnikom je, da zanje ustvarjate trajnostne vezi z njihovim občinstvom. Kako naj blagovne znamke na najpreprostejši način ustvarijo močne povezave s svojimi potrošniki? V svetu, kjer zvestoba in dolgoročna zavezanost, celo v medosebnih odnosih, izginjata, se zdi to skorajda nemogoče doseči.

Najboljši nasvet, ki ga lahko podam, je: ne pretvarjajte se! Ugotovite, kaj najbolj določa vaše podjetje in iz tega ustvarite svojo največjo prednost. Kako boste vzpostavili osebno vez s potrošniki, če pa nočete ničesar razkriti o sebi?

Ali lahko navedete kakšen primer kreativne akcije, ki ste jo ustvarili za katerega od svojih naročnikov s ciljem vplesti potrošnike in se jih dotakniti na globlji čustveni ravni?

Kar nekaj projektov mi pride na misel, toda eden od najlepših je bila zagotova kreativna inštalacija, ki smo jo zasnovali za blagovno znamko MINI. Šlo je za interaktivno postavitev, ki raziskuje proces iskanja idej in njegove tri stopnje: navdihniti, premisliti in ustvariti. Na festivalih Forward na Dunaju, v Münchnu in Zürichu so lahko udeleženci odkrivali to kreativno inštalacijo in spoznavali njene lastne kreativne mehanizme.

Ena od ključnih veščin vaše agencije je tudi upravljanje dogodkov. Se je festival Forward porodil iz vašega znanja in izkušenj tudi s tega področja?

Na tem področju sem delal še pred Forwardom. Organiziral sem glasbene dogodke, a festival Forward je na povsem drugi ravni od tega, kar sem delal prej.

Sicer pa se številni naročniki za nas vedno znova odločajo prav zaradi izkušenj na področju upravljanja dogodkov. Poleg festivala Forward namreč organiziramo tudi številne druge dogodke za naročnike. Na primer, organiziramo serijo dogodkov za oglaševalski oddelek Avstrijske zvezne gospodarske zbornice. Ti se odvijajo pod imenom »Eine Stunde mit« (»Ena ura z«), kamor povabimo slavne kreativce, da udeležencem povedo kaj o sebi. Ti tako dobijo bolj oseben vpogled v kreativca, ki sega onkraj njegovega dela. Doslej smo med drugim gostili Maria Lombarda (nemškega grafičnega oblikovalca po rodu iz Argentine, op. p.) in Erika Kesselsa (nizozemskega umetnika in oblikovalca ter kreativnega direktorja v oglaševalski agenciji KesselsKramer, op. p.)

Še ena serija dogodkov, ki jo redno pripravljamo, so t. i. Forward Sessions. Lani in predlani smo jih organizirali v sodelovanju s podjetjem Adobe, letos pa bo naš partner že omenjeni Mondi. Na teh dogodkih različni govorci govorijo o določeni tematiki. Pri tem nam je pomembno, da je udeležba na njih brezplačna, saj je naš cilj krepiti kreativno skupnost v posameznih mestih.

Kaj je bil sicer vaš prvotni namen, ko ste snovali festival Forward?

V središču našega dela so ljudje, njihove zgodbe in njihova prizadevanja, da bi zagotovili platformo za kreativne industrije. To se odraža tudi v festivalu Forward, kjer združujemo kreativno skupnost, postavljavce poslovnih trendov in politične odločevalce.

Na svetu je ogromno festivalov kreativnosti – kako se Forward razlikuje od njih?

Forward se zavzema za pokrivanje vseh področij v kreativni industriji. Takšne vsestranskosti in kompleksnosti ne poznam pri nobenem od festivalov, saj se bolj osredotočajo na posamezna področja, kot sta grafično oblikovanje ali arhitektura.

Mnogi festivali poudarjajo prav razlike med posameznimi področji. Sam pa želim v ospredje postaviti povezave in podobnosti med njimi. Skupaj lahko naredimo več.

Zakaj je v dobi YouTuba, ko je vse znanje dostopno z enim klikom, še pomembno obiskovati dogodke, festivale in konference v živo? Katere so njihove prednosti za mlajše kreativce?

YouTube je super, brez dvoma. Tudi sam to platformo ves čas uporabljam, da se izobražujem in da dobim občutek o nastopu govorcev, ki si jih želim povabiti na naše dogodke. Toda česar YouTube ne zmore, je prav to doživetje v živo. Enako velja tako za našo industrijo kot za glasbeno. Doživeti glasbenika v živo je povsem drugačna izkušnja kot gledati posnetek njegovega nastopa, pa četudi ga prenašajo v živo. V video posnetku vidite le tiste odlomke, za katere se video producent odloči, da jih boste videli.V živo pa lahko sam izberem, na kaj se želim osredotočiti. Je predavatelj živčen? Kako se sooči s tem, ko gre med njegovim govorom nekaj narobe? Kakšno je razpoloženje v prostoru? Zaradi vseh teh vidikov je izkušnja v živo veliko bolj intenzivna.

Za mlade je udeležba na konferencah pomembna tudi zaradi sklepanja novih znanstev. Ko vidite, da tudi druge ljudi zanimajo iste tematike kot vas, lahko dobite nov zagon.

Na festivalskem odru imate vedno zelo ugledna imena; na dunajskem Forwardu bodo med drugim nastopili ikonični Benettonov fotograf Oliviero Toscani, pa že omenjeni umetnik Erik Kessels in ameriški grafični oblikovalec David Carson. Kako jih prepričate, naj nastopijo na Forwardu?

Ne prepričujem jih, temveč jih povabim. Če vam bodo povedali drugače, lažejo (smeh).

Želimo si zanimivih ljudi in ko jih najdemo, jih preprosto vprašamo, ali bi jih zanimalo predavati na festivalu. Ta pristop se skozi leta ni spremenil. Opažam pa, da nam je vedno lažje pridobiti nova predavateljska imena. Iz tega lahko sklepam, da smo pridobili dober ugled na tej sceni.

Kakšna je vaša vizija prihodnosti za festival? Imate ambicijo razširiti ga izven nemško govorečih držav?

Vsekakor nameravamo festival seliti tudi v druga evropska mesta. Toda ta korak moramo skrbno pretehtati že veliko prej. Če bodo izpolnjeni vsi naši predpogoji, bomo to zagotovo storili.

Na splošno pa je moj glavni cilj, da Forward postane samostojna blagovna znamka. Moje sanje so, da bi se v ljudeh, ko govorijo o Forwardu, takoj porodila določena čustva o njem.

V zadnjih letih se je v oglaševalski stroki veliko razpravljalo o festivalu kreativnosti Cannes Lions in o njegovi prihodnosti, saj je zlata doba oglaševalske industrije z vsemi spremljajočimi ekscesi vred zagotovo minila. Je po vašem mnenju Cannes Lions v očeh kreativcev kljub temu še vedno »eden in edini«?

Strinjam se z vašo oceno, da je obdobje ekscesov v oglaševanju zagotovo minilo. Agencija Forward Creatives ponuja alternativo temu obdobju. Za naše delo je namreč značilna osredotočenost na kreativno skupnost in ustvarjanje kakovostne vsebine, ki traja.

V okviru festivala Forward ne podeljujete nagrad. Zakaj ne?

 

Menim, da je v naši industriji že dovolj tekmovanj.

Kakšno pa je na splošno vaše mnenje o oglaševalskih nagradah? Ali ste veseli in ponosni, ko jih vaša agencija osvoji ali pa vam ne pomenijo kaj dosti?

Nagrade mi niso pomembne. Mogoče tudi zato, ker še nobene nisem dobil (smeh).

Kako pa vidite prihodnost kreativne industrije?

V kreativni industriji bodo nove tehnologije v naslednjih nekaj letih igrale ključno vlogo. V svetu usihajočih virov je prihodnost v ustvarjalnosti in znanju. Močno verjamemo, da kreativne industrije postajajo vse pomembnejši del sistema. So gonilna sila tehnoloških, družbenih in poslovnih inovacij. To dokazujejo tudi številne študije in raziskave, ki izpostavljajo prav takšen razvoj dogodkov. Sami smo osredotočeni na razvijanje oblikovalskih idej kot vmesnika med oblikovanjem in računalništvom.