• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Marketing ima moč razveseljevati, prepričevati in navdihovati ljudi

Za Cornelio Camondo, direktorico marketinga v skupini Helios, ki združuje številne znane blagovne znamke barv in premazov, je marketing s svojo povezovalno vlogo srce podjetja. Čeprav ima sama pisarno na Dunaju, pa je večji del njene marketinške ekipe v Sloveniji. Ko se je leta 2014 pridružila podjetju, je poskrbela za temeljito preobrazbo marketinškega oddelka, poleg tega pa je močno vpeta tudi v številne marketinške projekte Heliosovega strateškega lastnika, globalne premazniške skupine Kansai Paint. Z izkušeno strokovnjakinjo na področju marketinga in komuniciranja smo se pogovarjali tudi o vsakodnevnih izzivih, s katerimi se sooča pri upravljanju raznolikih blagovnih znamk.

Cornelia Camondo se je skupini Helios kot direktorica marketinga pridružila leta 2014. To funkcijo je obdržala tudi pod novim strateškim lastnikom, družbo Kansai Paint.

Naj začneva z vašo predstavitvijo slovenski marketinški javnosti. Koliko časa ste že na položaju direktorice marketinga v skupini Helios in katera delovna mesta ste zasedali pred tem in v katerih podjetjih?

Na področju marketinga in komuniciranja delujem že več kot 20 let. V svoji karieri sem se še posebej specializirala za korporativno komuniciranje in odnose z javnostmi, razvoj blagovnih znamk in marketinške strategije. Od nekdaj sem si prizadevala za svoj nadaljnji razvoj, bila usmerjena k podrobnostim in prispevala k uspehu podjetja z uporabo vseh svojih strokovnih znanj. Imela sem srečo, da sem na svoji poslovni poti sodelovala s številnimi znanimi blagovnimi znamkami in podjetji, kot so Augarten, Maserati, Rolls-Royce, Jaeger LeCoultre, Uzin, Pallmann, Helios, Belinka in številna druga.

Do moje prve poklicne zgodbe o uspehu je prišlo v dunajski tovarni porcelana, Wiener Porzellanmanufaktur Augarten, kjer sem med drugimi projekti razvila enega od najuspešnejših dogodkov, ki vsako leto še vedno pritegne na stotine otrok, in sicer »Otroci barvajo«. V svojih zgodnjih dvajsetih letih sem uspela izboljšati podobo Maseratija v Avstriji in bila predlagana za piarovko leta. Bila sem tudi direktorica agencije in direktorica marketinga v založniški hiši in agenciji AUTO&exklusiv, kjer sem uspešno poskrbela za njen vstop na madžarski in češki trg. Kot vodja projektov pri agenciji za znamčenje Silberball sem razvijala marketinške strategije in aktivnosti večinoma za industrijska podjetja v Nemčiji. Preden sem se leta 2014 kot direktorica marketinga pridružila Heliosu, kjer sem popolnoma reorganizirala marketinški oddelek in marketinške storitve, pred kratkim pa za celotno skupino razvila tudi novo korporativno podobo in poslanstvo, sem bila vodja marketinga in odnosov z javnostmi v podjetju Ring International Holding, nekdanjem lastniku Heliosa. Tudi pod našim novim strateškim lastnikom, družbo Kansai Paint, sem ohranila položaj direktorice marketinga za celotno Skupino Helios, skrbim pa tudi za nekaj dodatnih zanimivih projektov na globalni ravni. Tako sem bila nedavno del globalne projektne ekipe, ki je oblikovala novo korporativno vizijo, poslanstvo in vrednote ter podobo podjetja Kansai Paint.

Kaj vam osebno pomeni marketing? Zakaj imate radi delo v marketingu in kaj vas pri njem najbolj privlači?

Rada delam v marketingu, ker je to srce vsake organizacije in nevidna povezava med oddelki. Marketing, za razliko od drugih oddelkov, vpliva na vse dele organizacije. Ko uspe marketingu, uspevajo tudi drugi oddelki. To pa zahteva razumevanje različnih področij, sposobnost, da se postavite v kožo drugih ljudi, združevanje informacij in analiz ter razmišljanje zunaj ustaljenih okvirjev. Zato je marketing, vsaj zame, najbolj raznoliko in zanimivo področje dela. Marketing ima moč razveseljevati, prepričevati in navdihovati ljudi – znotraj in zunaj podjetja –, kar občutno prispeva k uspehu podjetja. Deluje z in za ljudi, razume tako razvojne težnje podjetja in priznava človeški dejavnik ter išče rešitve za probleme strank, čeprav v tistem trenutku še ne vedo, da sploh imajo problem. To me pri marketingu najbolj navdušuje.

Zaradi vse večjega števila komunikacijskih kanalov in točk dotika, ki se porajajo s stalnim razvojem spleta, sta marketing in komuniciranje zame le še bolj privlačna.

Kako je organiziran marketinški oddelek v Skupini Helios? Koliko sodelavcev imate v njem in na kakšen način komunicirate z njimi, glede na to, da ste sami na Dunaju, drugi člani ekipe pa v Domžalah? Veliko tudi potujete v Slovenijo?

V marketinški ekipi nas je okrog dvajset in za vse lahko rečem, da smo strokovnjaki na svojem področju. Ker je sedež Heliosa v Sloveniji, je tudi večina ekipe tam. Preostali člani pa so še v Avstriji, Nemčiji, na Slovaškem in Češkem, v Rusiji, Ukrajini, Hrvaški in Srbiji. Ekipo sem razvila kot močno silo, ki zelo tesno sodeluje in vsakodnevno usklajuje svoje aktivnosti po video konferenci, telefonu, elektronski pošti in z osebnimi obiski. Tudi sama to počnem. Med vsemi omenjenimi državami je Slovenija tista, kamor najpogosteje potujem, obiskujem pa tudi druge trge ali pa povabim sodelavce, naj me obiščejo na Dunaju. Pravzaprav so zaradi tesnega sodelovanja in kombinacije komunikacijskih kanalov geografske razdalje ali časovne razlike povsem izginile.

Helios ima v Sloveniji veliko različnih blagovnih znamk, od Heliosa in Belinke do Colorja in drugih. Kako se z vidika upravljanja blagovnih znamk razlikujejo marketinške aktivnosti za vsako od njih, še posebej če upoštevamo ciljne skupine in komunikacijske kanale, preko katerih jih nagovarjate?

Vsaka naša blagovna znamka, še posebej v segmentu arhitekturnih premazov, ima zelo močno identiteto in pripoveduje svojo lastno zgodbo. Včasih se ciljne skupine precej prekrivajo, a je ponudba, ki jo posamezna blagovna znamka zagotavlja strankam, različna, zato tudi nagovarjajo različne potrebe naših kupcev. Tako da pri komuniciranju ne razlikujemo samo med različnimi ciljnimi skupinami, temveč tudi različnimi željami in življenjskimi situacijami posamezne ciljne skupine.

S katerimi največjimi izzivi pa se soočate pri svojem vsakodnevnem delu, ker vključuje toliko različnih blagovnih znamk, segmentov in trgov?

Največji izziv je zagotovo spremljati vse trge in ustrezno aplicirati globalno komunikacijsko strategijo glede na potrebe posameznega trga, pri čemer pa moramo zagotoviti doslednost komuniciranja in pojavnosti naših blagovnih znamk na globalni ravni. To od nas zahteva, da najdemo pravo razmerje med upoštevanjem standardov in usmeritev ter hkrati dopustiti dovolj prostora za prilagajanje.

Katere največje podobnosti in razlike pa zaznavate v avstrijski in slovenski marketinški pokrajini?

Na področju marketinga ne vidim nobenih večjih razlik. Razlika je morda le med posameznimi podjetji in kako ta obravnavajo in razumevajo marketing za doseganje poslovnih ciljev, ne glede na to, v kateri državi delujejo. Marketing deluje in bi tudi moral delovati preko meja. V njegovi naravi je namreč, da povezuje ljudi z izdelčnimi rešitvami, izdelčne rešitve z blagovnimi znamkami, blagovne znamke pa ljudi onkraj vseh meja.

Helios vsaj v Sloveniji večinoma sodeluje z lokalnimi oglaševalskimi agencijami. Kako pa je v drugih državah – ali imate eno samo kreativno agencijo, ki razvija krovno komunikacijsko platformo in jo potem samo prilagodite posameznim trgom?

Ker delam zelo mednarodno, Heliosa ne omejujem na nobeno lokalno kreativno agencijo. Evropa ponuja toliko priložnosti in imam tako veliko mrežo dobrih kreativnih studiov in agencij, da zunanjo podporo izberemo le za določene projekte. Oglaševalske akcije in marketinške aktivnosti se večinoma rojevajo znotraj naše marketinške ekipe. Enkrat na leto povabim svojo ekipo, da se pridruži ustvarjalni delavnici, na kateri skupaj razmišljamo in razvijamo ideje, ki jih nato v naslednjem letu zloščimo in uresničimo. Tudi za njihovo izvedbo poskrbimo večinoma sami, včasih pa tudi s pomočjo lokalnih izvajalcev, odvisno od zahtevnosti in vrste projekta.

Kako naklonjeni ste pogostemu organiziranju natečajev za izbiro kreativne agencije? Ali vseeno raje prisegate na dolgoročnejše odnose z agencijami?

Seveda, če je potrebno, organiziramo tudi kreativne natečaje, kar pa je odvisno od obsega projekta in tudi samega projekta. Na splošno pa si prizadevamo za dolgoročna partnerstva z našimi izvajalci in poslovnimi partnerji.

Katerim merilom sicer najpogosteje sledite, ko izbirate agencijo oziroma druge poslovne partnerje?

Partnerje izbiramo na podlagi poštenosti, profesionalne komunikacije in odnosa, zanesljivosti in pripravljenosti na sodelovanje z nami. Všeč so mi partnerstva, ki se med seboj dopolnjujejo.

Nedavno je Helios pomagal prenoviti Aljažev stolp na Triglavu, zagotovo enega od najbolj ikoničnih objektov v Sloveniji. Kateri so sicer vaši glavni stebri, na katerih sloni družbena odgovornost podjetja, ki tudi odsevajo v vaših marketinških akcijah in aktivnostih?

Glavni stebri naše družbene odgovornosti so povezani z okoljem in ljudmi, ki spremljajo naše vsakodnevno delo, saj je odgovornost tudi ena od naših temeljnih vrednot. Močno smo zavezani svojemu okolju ter zdravju in varnosti ljudi, kar se seveda odraža tudi v naših marketinških akcijah. Helios tesno sodeluje z lokalnimi skupnostmi. Letos smo na primer z blagovno znamko Belinka podpirali Čebelarsko zvezo Slovenije. Drugi primer je naš program »Mavrica nasmehov«, s katerim zbiramo sredstva in jih namenjamo otrokom preko programa »Botrstvo«, društvu SOS telefon in številnim osnovnim šolam.

Konec leta 2018 je Gospodarska zbornica Slovenije podjetju Helios podelila srebrno nagrado za inovativnost, in sicer za novo generacijo veziv za poliuretanske barve za zaščito kovin in lesa. Kako pomembne so za proizvajalca barv in premazov stalne inovacije in kako jih cenijo potrošniki?

Mislim, da stranke danes pričakujejo od svojih partnerjev in blagovnih znamk, da bodo skrbeli za stalne izboljšave ali inovacije, ki sledijo duhu časa. Če podjetje ponuja nekaj, kar pomeni korak naprej v korist okolja ter zdravje in varnost ljudi, je to tisto, kar potrošniki prepoznajo in cenijo. Helios ima enega od najbolje opremljenih laboratorijev za raziskave in razvoj na svetu. To nam zagotovo pomaga k doseganju našega cilja, da ustvarjamo in razvijamo nove premaze in rešitve, ki predstavljajo prihodnost te industrije. Nova generacija akrilnih veziv je samo en primer uresničitve tega poslanstva.

Pantone je za barvo leta 2019 imenoval »živo koralno«. Ali ste morda že zaznali večje povpraševanje po tej barvi?

Ne ravno po tej barvi. A glede na to, da se povečuje povpraševanje po toplih, mehkih in naravnih barvah, temu trendu sledimo z našim svetom barv Helios Spektra Style, ki smo ga predstavili že v lanskem letu.

Kako sicer trendi v notranjem oblikovanju in arhitekturi vplivajo na blagovne znamke premazov in barv? Ali trenutne trende poudarjate tudi v svojih oglaševalskih akcijah?

Trendi in razvoj v našem poslu močno vplivajo na razvoj izdelkov ter marketing in komunikacijo. Kot zanesljiv partner našim strankam seveda spremljamo razvoj in trende na svetovni ravni. Ogromna mreža znotraj skupine Kansai Paint nam omogoča dostop do številnih raziskav o trendih, izvajamo lastne raziskave, smo pa tudi dobro povezani s specializiranimi institucijami. Tako smo vedno na tekočem in uporabljamo to znanje na vseh področjih našega poslovanja, da bi našim kupcem že danes zagotovili jutrišnje izdelčne rešitve.

Na katero oglaševalsko akcijo za katero koli blagovno znamko skupine Helios pa ste najbolj ponosni in zakaj?

Pravzaprav nimam najljubše akcije, vse so mi enako ljube. Ponosna pa sem na to, da smo vsako leto bližje našim strankam. Naše oglaševalske akcije in aktivnosti niso namenjene množicam, temveč tistim ljudem, ki nas hočejo poslušati. Močno si prizadevamo, da bi čim bolje razumeli naše kupce, poslušamo jih in skrbno spremljamo rezultate naših akcij, da bi jih lahko nenehno izboljševali. Število ljudi, ki se povezujejo z našimi blagovnimi znamkami, se iz leta v leto povečuje, naše oglase – na spletu in v klasičnih kanalih – delijo in se pogovarjajo o njih. Skratka, postajamo del njihovega vsakdanjega življenja in opažamo, da kupci cenijo ta pristop, ki ga nagrajujejo z zvestobo. Gre za splet različnih dejavnosti in vsoto načrtovanih ukrepov. Na njihovo uspešnost sem še posebej ponosna.

Kaj vse vključujejo Heliosovi marketinški načrti za leto 2019? Kateri trg oziroma segment nameravate še krepiti in katera inovativna marketinška orodja oziroma tehnike boste uporabili pri tem?

V letu 2019 si bomo še naprej intenzivno prizadevali za izboljšanje izkušnje potrošnikov z našimi blagovnimi znamkami, predvsem v segmentu Helios Refinish in pri arhitekturnih premazih. Na splošno bomo še bolj okrepili naše spletne aktivnosti in marketing preko priporočil ter zagotovili dodatna uporabna spletna orodja. Še naprej bomo skrbeli za dobro obveščenost naših kupcev o izdelkih, tehnologijah in načinih uporabe ter razširili ponudbo spletnih seminarjev, s čimer bomo delili svoje znanje in izkušnje ter zagotovili dodano vrednost našim profesionalnim strankam. Še bolj se bomo osredotočali na poenostavitev naše komunikacije, da bomo končnim strankam še v večji meri približali naše izdelke in načine njihove uporabe. Tudi letos bomo poskrbeli za številne inovacije, kot je na primer Helios Spektra Active Air, ki je pred kratkim v Sloveniji dobil pečat »Izbran produkt leta«. Gre za visoko kakovostno, tehnološko inovativno notranjo stensko barvo, ki v 24 urah po nanosu bistveno zmanjša koncentracijo škodljivega formaldehida v zraku. 

Intervju je bil prvotno objavljen v aprilski, 454. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]