• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Velike ideje vedno dajo tudi velike rezultate

Hotel Lone v Rovinju je že dolgo premajhen za obiskovalce festivala Dani komunikacija, pravi Damir Ciglar. Kot član organizacijskega odbora je s hrvaškim nacionalnim oglaševalskim festivalom od samega začetka, z njim pa smo se pogovarjali o letošnjih vsebinskih in tekmovalnih spremembah. Seveda nas je zanimalo, kako vidi hrvaško in globalno oglaševanje in kakšne načrte ima s kolegi v agenciji Imago Ogilvy.

»Ne morem se otresti misli, da smo se v oglaševanju pri nas vrnili k pripovedovanju šal in uporabi rim,« pravi Damir Ciglar, ustanovitelj agencije Imago Ogilvy, član organizacijskega odbora festivala Dani komunikacija in tekmovanja Effie Hrvaška.

Vsebina festivala Dani komunikacija je vsako leto boljša. Zakaj je tako pomembno, da nacionalni festival pripelje vrhunske predavatelje?

Naše trg je majhen in malo je priložnosti, da slišimo velike in pomembne izkušnje in postanemo del njih. Dani komunikacija pa na predavanjih udeležencem ponujajo prav to. Govorim o tistem občutku, da ni nič nemogoče, ki ga dobite na predavanjih ljudi, ki so naredili že vse, kar je možno. Veliki trgi lažje pritegnejo vrhunske predavatelje, resnici na ljubo pa takšne predavatelje bolj potrebujemo na malih trgih. Zato vedno dajemo vedno na vrhunskih predavateljih, ki jih na primer v Cannesu lahko vidi le nekaj Hrvatov. To je naš cilj vse od prve IdejeX (oglaševalske tekme, op. p.) oziroma festivala Dani komunikacija.

Bodo letos tako dobri, da bo hotel Lone (vsakoletno prizorišče festivala v Rovinju, op. p.) premajhen za vse obiskovalce?

Pripeljali smo imena, ki si jih realno niti nismo mogli privoščiti, a uspelo nam je. Lone je, resnici na ljubo, že dolgo premajhen za vse, a nimamo neke alternative, s katero bi ga lahko zamenjali. Toda ali ni tudi Palais des Festivals (osrednje prizorišče mednarodnega festivala kreativnosti Cannes Lions) že nekaj časa premajhen?

Kakšne so spremembe v letošnjem tekmovanju? Zakaj ste odprli skupino Craft?

V IdejoX smo uvedli kar nekaj sprememb, vse od redefiniranja kategorij in načina žiriranja, do tega, da smo uvedli ali bolje rečeno ponovno uvedli skupino Craft. Craft je pomemben za dvig kakovosti produkcije in tudi za to, da v panogo pritegnemo nove in boljše talente. Nadgradnja Crafta je način, da vplivamo tudi na kakovost realizacije ideje, ne zgolj na prepoznavanje dobre ideje. Še zanimivost glede žiriranja: letos bomo uvedli žiriranje v živo. Torej bodo vsi, ki jih to zanima, lahko v živo slišali, kaj si člani žirije mislijo o določenem delu. Tudi Effie ima letos veliko sprememb, največje so povezane s prijavami, žiriranjem in nagrajevanjem.

Med oglaševalskimi akcijami, ki so bile na Hrvaškem največkrat nagrajene, so akcije za pivo, v širši regiji pa je prisoten trend družbeno odgovornih akcij. Kaj se dogaja?

Ni pomembno, iz katere kategorije prihajajo nagrajene akcije, ampak kako kreativne so. Želel bi, da bi na Hrvaškem kreativne akcije delali tudi v bolj komercialnih in ne le v družbeno odgovornih tematikah, v katerih se agencije lažje in bolj svobodno izražajo.

Bojim se, da je pravi razlog vendarle v tem, da je hrvaška kreativnost ostala nekje v izmenjavi besed in pripovedovanju šal, tako da so takšna dela prepoznana in nagrajena kot najboljša od teh istih kreativcev na nacionalnih festivalih. Seveda pa takšna dela niso dobro sprejeta in posledično nagrajena na mednarodni ravni.

Že nekaj let so v tujini veliko bolj kot hrvaška, prepoznana srbska in slovenska dela. ImagoOgilvy je v resnici edina hrvaška agencija, ki prejema pomembnejše oglaševalske nagrade zadnjih nekaj let.

Ko ste osvojili nagrado Cannes Lions, ste dejali, da je to »pomembna stvar« oziroma »bigest dil« za hrvaško kreativnost. Kako danes ocenjujete stanje v oglaševanju na Hrvaškem? Kako hrvaški kreativci kotirajo v primerjavi z regionalnimi in svetovnimi?

To, da je naš kanski lev »pomembna stvar« za hrvaško kreativnost, verjamem še danes, pa ne le za ImagoOgilvy. Ko gledam dela, za katera smo v zadnjem času dobili mednarodne nagrade in tudi druga dela iz regije, se ne morem otresti že prej povedane misli, in sicer da smo se namreč v oglaševanju pri nas vrnili k pripovedovanju šal in uporabi rim. Vizija IdejeX kot nacionalnega tekmovanja, pri vzpostavitvi katerega sem tudi sam sodeloval, usmerja kreativnost k »Veliki ideji«. To bi moral biti osnovni namen. Zmagovalec IdejeX in dobitnik velike nagrade bo sodeloval tudi na festivalu v Cannesu, kjer se na Ideje z veliko začetnico gleda precej širše kot na humorističen scenarij za televizijski oglas ali pa na »catchy« fraze.

Katere so po vašem mnenju najboljš oglasi, tako na nacionalni kot mednarodni ravni, iz leta 2018?

Oglaševalska akcija »Trash Isles« je bila ena tistih, v katerih je bila Ideja zares odlična, čeprav gre za družbeno odgovorno akcijo. Meni osebno bi bila še ljubša, če bi šlo za komercialnega oglaševalca. Da pa ne pozabim na televizijsko oglaševanje in dobro idejo za televizijo, ki je vsekakor pomembnejša od duhovitega scenarija, je treba omeniti »It's a Tide ad«, ki je brilijantno izkoristil oglaševalske stereotipe, vključno s šalami v oglasih za pivo. Dobesedno ukradli so zase ves oglaševalski blok. Tu gre za oglas za detergent, če si lahko mislite.

Neskromno pa mislim, da so Imagove (črne) barvice, izdelane iz pepela z ostankov pogorišč kot iniciativa za pogozdovanje vasi Boranci, odlična Ideja.

Katera je vaša najljubša Imagova kampanja?

Tole pa je »trik« vprašanje. Raje bom omenil eno ljubših blagovnih znamk, za katero smo ustvarjali, in sicer Pan za Carlsberg. Ob njej smo rasli kot agencija, pa tudi sama znamka je zrasla na določenih trgih. Tega žal niso uspeli ohraniti zaradi raznih menjav, med drugim tudi agencije. Kmalu boste lahko videli novo oglaševalsko akcijo za Pan, v kateri se bo – po vseh peripetijah - vrnil »domov«, torej v Imago Ogilvy. To je zgodba, ki mi osebno res veliko pomeni in je ena mojih najljubših.

Katero oglaševalsko akcijo nameravate letos prijaviti v Cannes in na IdejoX?

Velika Ideja so vsekakor že omenjeni Boranci, ki je spodbudila največjo akcijo pogozdovanja v hrvaški zgodovini, čeprav tega ni nihče pričakoval. Velike ideje vedno dajo tudi velike rezultate! S to akcijo se bomo prijavili v Cannes.

Kar se tiče IdejeX, pa smo kar nekaj kreativnih idej izvedli tudi za Pipi. Gre še za eno znamko, ki smo jo tako rekoč dvignili iz pepela. Omeniti velja tudi Pan, saj so oglasi, ki smo jih naredili zanje veliko več kot duhoviti, ampak zajemajo bistvo znamke. Upam, da bodo odzivi na te oglase predvsem: »Kako dobra znamka!« in ne »Kako dober oglas!«.

Pred letom dni ste odprli tudi agencijo v Ljubljani. Kako ste zadovoljni s to odločitvijo?

To je bila dobra odločitev in njen rezultat je dobra agencija! Čeprav so majhni, so naredili že nekaj velikih akcij in prispevali precej kreativnih idej. Z Elanom smo realizirali nekaj odličnih kampanj in sodelovali z NKBM, za katero smo naredili eno najboljših kampanj vseh časov. Ideja za Legebitro, ki je nastala ob valentinovem, pa je ena tistih, zaradi katerih še vedno preprosto obožujem svoje delo! Odločitev, da vodstvo podružnice prepustimo mladi Evi Frass, je dala ekipi poseben elan... in nam prinesla sodelovanje z Elanom.

Ste ena od največkrat nagrajenih agencij na Hrvaškem v zadnjih nekaj letih. Uspeli ste tako v Cannesu kot v ZDA, kaj sledi za Imago Ogilvy?

Vem, da zveni klišejsko, a tega ne delamo zaradi nagrad. Nagrade so posledica in priznanje, da smo nekaj naredili dobro. Želel bi, da bi v prihodnosti kakšni ambiciozni mladi kadri iz »širnega sveta« želeli priti delat k Imago Ogilvy, ker bi vedeli, da bodo tam z nami naredili najboljše projekte v svojem življenju.