• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Gospodična losika«, ki je vedno v lovu za ravnovesjem

Manja Porle je pred tremi leti ustanovila produkcijsko hišo Miss Moose Production, ki se v prvi vrsti posveča produkciji razlagalnih video filmov. Ker gre za produkcijsko vejo, ki v Sloveniji še ni najbolj razvita, si je Porletova za svoj cilj zadala, da jo bolje predstavi tudi slovenskim naročnikom. MM-ovo pozornost so med drugim vzbudili z videom o prvi popolni rekonstrukciji nosu, za katero so zaslužni v ljubljanskem UKC.

Manja Porle je ustanoviteljica produkcijske hiše Miss Moose Production, specializirane za produkcijo razlagalnih video filmov. Foto: osebni arhiv

Svojo lastno produkcijsko hišo ste ustanovili pred tremi leti. Od kod odločitev, da se sami podate v svet videoprodukcije?

Tako je, blagovna znamka Miss Moose je stara tri leta. Odločitev je prišla precej naravno, saj vedno stremim k novim izzivom in delam korake naprej, tako zasebno kot tudi poslovno.

Kakšno je sicer vaše ozadje – s čim ste se ukvarjali, preden ste se odločili za samostojno pot?

Študirala sem kulturologijo in to me je tudi vedno zanimalo – različne kulture v vseh pomenih te besede. Pred produkcijskim delom sem pisala popotniške članke, organizirala kulturne festivale in podobno. Pred desetimi leti sem se udeležila Filmskega seminarja na Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti in tam je padla odločitev: video produkcija; to je to! (smeh)

Všeč mi je dinamično, raznoliko delo. Preden sem ustanovila Miss Moose Production, sem se kalila v več produkcijskih hišah; najprej kot asistentka produkcije, nato producentka in nenazadnje kot vodja postprodukcije.

In še vedno, čeprav je za menoj ogromno projektov, ne ostanem ravnodušna, ko na televiziji ali naročnikovi spletni strani prvič zagledam naš video.

Že samo ime podjetja Miss Moose Production nakazuje, da za njim stoji ženska. Kaj ste sicer še želeli sporočiti s takšno izbiro imena? Kdo je »Miss Moose«?

»Gospodična losika« je eno takšno trmasto, a srčno bitje, ki si, če je potrebno, nadane rogove – losove samice sicer nimajo rogov –; življenjske izkušnje so ji dale neusahljiv vir moči in motivacije. Je vedno v lovu za ravnovesjem. Zavihti se na kolo, natakne rogove in se poda novim dogodivščinam naproti. Kako je videti, pa si lahko seveda pogledate v našem razlagalnem videu (smeh).

Specializirali ste se za izdelavo razlagalnih videov. Ste na slovenskem trgu zaznali nišo na tem področju in ste se posledično le odzvali na povpraševanje ali pa je razlog za to kje drugje?

Na slovenskem trgu je potrebo po tako imenovanih »explainer videih« treba predvsem še osvetliti in podrobno predstaviti, kar se zdaj trudimo delati. Šli smo namreč z druge strani, saj smo najprej producirali videe za tuje trge, na primer za Norveško in ZDA, zdaj pa smo se, poleg ciljanja tujine, odločili poizkusiti sodelovati tudi s slovenskimi naročniki. Je malce težje, saj koncept »explainer videa« v Sloveniji še ni tako poznan, je pa veliko odličnih podjetij, ki bi si zaslužila visoko kakovostno vizualno podporo njihovih izdelkov ali storitev.

Kako bi sicer laiku pojasnili, kaj je to razlagalni (explainer) video in kako lahko koristi podjetju oziroma njegovi blagovni znamki?

»Explainer video« je kratek, največkrat animirani video, ki služi za jasno razlago določenega izdelka ali storitve. Njegova funkcija je predvsem izobraževalna, razlagalna, in ne toliko predstavitvena. Razlago pa potrebuje praktično vsak proizvod, kajne? Njegova posebnost je tudi, da zaradi specifične strukture scenarija in privlačne animacije uspe – kar je dandanes že samo po sebi velik uspeh – obdržati pozornost gledalca dlje kot »navaden« video.

Komu so sicer v prvi vrsti namenjeni razlagalni video filmi?

Vedno pravim, da vsem. Le kdo si ne bi želel imeti svojega izdelka predstavljenega preko zabavne in predvsem zapomnljive risanke? Pa vendar ne gre le za »zabavne risanke«, saj je vrst sloga dizajna in animacije pri razlagalnih videih veliko. Zato so ti v prvi vrsti namenjeni podjetjem, ki imajo težje razumljive proizvode, kot so visoko tehnološka podjetja, blockchain tehnologije in medicinska podjetja. »Explainer videi« pa so zelo uporabni tudi za razlago perečih ali občutljivih tematik, denimo revščine, bolezni, nasilja. Zaradi enostavnosti, ki mora biti ena od glavnih značilnosti tovrstnih videov, se tako lažje približamo širšemu spektru gledalcev.

Nam lahko postrežete z nekaterimi številkami: koliko tovrstnih videov ste pod imenom Miss Moose Production naredili do zdaj; za katero podjetje/blagovno znamko ste jih ustvarili največ in kateri od njih je dosegel največ ogledov – in koliko?

Videov smo ustvarili več kot 40, ustvarjati pa smo jih začeli pred dvema letoma. Prej smo si intenzivno posvečali optimizaciji produkcijskega procesa. Po več videov smo naredili za podjetja KMAG, Mercedes, Remax, Hervis, Intersport in prav ti dosežejo tudi največ ogledov. Posebej bi izpostavila tudi video o rekonstrukciji nosu, ki so jo, edini na svetu, izvedli na ljubljanskem Univerzitetnem kliničnem centru (UKC). Ta video ima le na UKC-jevem kanalu na YouTubu že 16 tisoč ogledov, kar je za tako specifično tematiko velik uspeh.

Na kakšen način pridobivate nove naročnike? Se večinoma prijavljate na razpise oziroma se odzivate na povabila na natečaje ali pa ste si v tem času že ustvarili ime in se sami obrnejo na vas?

Iskreno rečeno: 90 odstotkov jim dobimo preko priporočil. Kar je v bistvu lep občutek. Še posebej, kar zadeva tujino. Do pred nedavnim še spletne strani, kjer objavljamo le nekaj zadnjih projektov, nismo imeli, saj veste, kovačeva kobila (smeh). Smo se pa zdaj začeli pojavljati tudi na družbenih omrežjih, predvsem Facebooku in LinkedInu.

Ko sva ravno pri samopromociji: kako vi skrbite zanjo? Se vam objave na družbenih omrežjih pri tem najbolj obrestujejo ali pa ste se odločili za katero drugo aktivnost, s katero opozarjate nase?

Sama prisegam na LinkedIn. Zdi se mi profesionalen in z – vsaj za zdaj še –zanimivo vsebino. Omenjeno platformo uporabljam za informiranje uporabnikov o prednostih »explainer videov«. Poleg tega se mi zdi pomembno informiranje v obliki izobraževanj na seminarjih in mreženje. Sem tudi članica več podjetniških združenj, kjer se družimo z različnimi podjetniki in si izmenjujemo znanja.

V tujini razlagalni videi niso nič novega, v Sloveniji pa so malce bolj zaživeli šele v zadnjem času, ko je postalo jasno, kako velik potencial ima video na splošno. Kakšna so vaša opažanja; kakšno je stanje danes po treh letih, odkar imate svoje podjetje?

Kot že omenjeno, gre v Sloveniji nekoliko počasneje, pa vendar se z vzponom alternativnih tehnologij, raznih aplikacij in spletnih platform, za razlago katerih so »explainer videi« malodane nujni, zadeve premikajo v pravo smer. Razlagalne videe največ naročajo start-upi, saj so sestavni del marketinških akcij, in podjetja, ki želijo imeti svoj »perfect pitch«, kot rada rečem našim videom, pripravljenim v vsakem trenutku. Poleg tega pa »explainer video« na spletni strani s pravilno optimizacijo prinese 80 odstotkov več konverzije in tudi tega podatka se naročniki čedalje bolj zavedajo.

Kdo pa je vaša konkurenca? So to tradicionalne produkcijske hiše, ki ustvarjajo oglase, svobodnjaki, ki jih izdelujejo, ali pa kdo drug?

Konkurenco čutim bolj v tujini. V Sloveniji ne poznam nobenega podjetja ali svobodnjaka, ki bi produciral izključno »explainer videe«. Seveda pa obstaja možnost, da se motim. Sama zagovarjam specializacijo, zato je tudi naš proces produkcije tovrstnih videov tako dodelan in optimiziran, da ima naročnik z nami minimalno dela in med samim projektom uporabi zelo malo časa, kar je tudi ena od naših največjih prednosti.

Videoprodukcija se še vedno zdi »moška« dejavnost, saj jo povezujemo s tehnično in računalniško platjo. Kako se kot ženska znajdete v tem svetu?

Tako moški in ženske imamo svoje odlike, ki se dopolnjujejo. Jaz priznam, če verjamete ali ne, da nisem tehnični »tip« (smeh), imam pa druge lastnosti, ki so, po mojem mnenju, bolj potrebne za vodenje ekipe, projektov in iskanje novih poslovnih priložnosti.

Katerih veščin in znanj, ki jih prinaša hiter razvoj tehnologije, pa ste se morali sami priučiti v zadnjih letih, odkar imate produkcijsko hišo?

Kot omenjeno, skrbim za pritok novih naročnikov ter vodenje projektov in ekipe. Moja naloga je, da sestavim takšno ekipo, da ji lahko zaupam, tako kreativno kot tudi tehnično plat. Steve Jobs je lepo povzel:»It doesn't make sense to hire smart people and then tell them what to do, we hire smart people so they can tell us what to do.« Prevod bi šel nekako takole: Ni smiselno zaposliti pametnih ljudi in jim govoriti, kaj naj delajo, zaposlimo raje pametne ljudi, ki bodo nam povedali, kaj naj počnemo.

Kot pravite, je vaša naloga, da sestavite optimalno ekipo. S katerimi zunanjimi izvajalci najpogosteje sodelujete in na katerih področjih?

Za vsakim »explainer videom« stoji ekipa sedmih ljudi, kjer je vsak strokovnjak na svojem področju. Scenarist razišče naročnikov izdelek oziroma storitev in spiše besedilo za »voice over«, torej glasovno interpretacijo teksta. Nato oseba, ki se ukvarja izključno s »storyboard« oziroma snemalnimi knjigami, izriše snemalno knjigo, da ima naročnik jasno vizijo, kako bo videti vsak kader v videu. Istočasno posnamemo »voice over« in to vedno z rojenim govorcem; nikoli recimo s Slovencem, ki govori angleško. Potem se oblikovalec, ki dizajn zasnuje po naročnikovi meri, loti svojega dela. Ko je dizajn končan in potrjen s strani naročnika, se začne proces animacije. Tonski mojster pošlje glasbene predloge in na koncu naredi dizajn zvoka, ki je tudi zelo pomembna pika na i celotnemu videu. Producent pa vse usklajuje in bdi nad celotnim projektom.

Kakšne načrte imate v prihodnje glede morebitne širitve vašega posla?

Cilj za prihodnost je zaradi povečanega obsega dela širiti ekipo, tako da bomo v bližnji prihodnosti iskali nove kadre, in sicer predvsem za trženje in vodenje projektov.

Je pa še ena zadeva: vedno bomo pa vzeli le toliko projektov, da bomo lahko držali zastavljeno kakovost. Tukaj ni kompromisev in to je naš cilj.

Radi tudi potujete in pišete potopise s svojih popotovanj. Kako vam odkrivanje sveta koristi tudi pri vašem delu? Vas je kdaj kakšna potovalna izkušnja navdihnila tudi za video, ki ste ga pozneje ustvarili?

»Eat well & travel often«;  jej dobro in potuj pogosto, je vodilo v življenju, ki se ga držim kot pijanec plota! (smeh) Že kot majhno Manjo sta me starša navdušila nad potovanji in vsem, kar ti odkrivanje sveta da, za kar jima bom vedno hvaležna. In se mi zdi, da zdaj tudi sama nekako naravno naprej trosim to navdušenje (smeh). Na potovanjih vedno dobim veliko navdiha, predvsem za nove podjetniške podvige. Scenarije za videe pa raje prepustim našim kreativcem. Vsak naj počne tisto, v čemer je dober. In vsak je dober v nečem.

Intervju je bil objavljen v novembrski, 450. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]