• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Gledalce je treba včasih presenetiti, morda tudi izzvati ali razjeziti

Preverjeno, informativna oddaja na Pop TV, danes ob 21:50 vstopa v svojo 18. sezono. Z urednico in voditeljico Alenko Arko smo se pogovarjali o polnoletnosti oddaje, ki stavi na kreativnost, odmik od senzacionalizma in informativnost.

Alenka Arko, urednica in voditeljica oddaje Preverjeno

Kaj se je po vašem opažanju v teh 18 letih najbolj spremenilo?

Precej se je spremenila resničnost, v kateri živimo, ali pa vsaj občutek te resničnosti. Na splošno se mi zdi, da je bil, ko smo z oddajo začeli, nekako bolj prisoten občutek, da gredo stvari v pravo smer oziroma na bolje. Res pa je, da se je oddaja začela predvajati natanko teden dni pred napadom na dvojčka v New Yorku.

Trenutno pa se mi zdi občutek resničnosti veliko bolj tesnoben. Po drugi strani so se v teh letih zgodile nekatere izjemno pomembne, pozitivne stvari, nekoč prav nepredstavljive. Želim torej ohraniti optimističen pogled na svet.

Kako se je spreminjal format oddaje?

Format oddaje se je v resnici nekoliko spremenil. Na začetku smo imeli več nekoliko krajših zgodb. Zdaj gledalcem ponujamo manj zgodb, ki so daljše, bolj poglobljene in z več različnimi elementi. Na prvi pogled je to paradoksalno. Pričakovali bi, da hočejo ljudje v času hitrega dostopa do vseh informacij pri različnih ponudnikih, nekaj hitrega ali »instant«. Ni tako, prav nasprotno.

Kako priljubljena pa je oddaja pri oglaševalcih?

Kot komercialna medijska hiša je poleg vsebinske odličnosti za nas pomembno tudi zanimanje oglaševalcev. Tega se zavedam tudi sama in to prepuščam oddelku trženja.

Preverjeno je na Pop TV vseh osemnajst let že stalnica, s katero smo ohranili zveste gledalke in gledalce, s tem pa zaupanje oglaševalcev. V pretekli sezoni nas je po uradni raziskavi gledalo več kot milijon dvesto tisoč Slovencev. Preverjeno tako ostaja najbolj gledana informativno magazinska oddaja slovenskih televizij.

Kakšno vlogo danes igrajo digitalizacija in družbena omrežja? Kako vam pomagajo pri dosegu?

Oddaja je vselej stopala v korak s časom in se skladno s tem prav tako odzvala na vstop digitalne tehnologije in družbenih omrežij. Predvsem nam je ta oblika sodobne tehnologije omogočila, da ohranimo stik z gledalci tudi ko kamere ugasnejo, obenem pa, da dosežemo mlajše gledalke in gledalce, ki nas morda doslej še niso spremljali.

Pri ustvarjanju oddaje izpostavljate kreativnost. Kako skrbite zanjo in kje nabirate navdih?

Če nekaj delaš dolgo časa, je seveda vedno bojazen, da zapadeš v rutino. Je udobna, varna in hitra, lahko pa postane dolgočasna. Zato govorim o kreativnosti, o tem, da je treba gledalce včasih presenetiti, morda tudi izzvati ali razjeziti. Kreativnost je lahko v idejah, izvedbi, grafiki in pripovedi. Navdih pa je povsod, to so lahko številni drugi mediji ali literatura.