• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Osebno znamčenje ni šopirjenje

Po mnenju Natalie Wiechowski, nemške filozofinje in strateginje za osebno znamčenje, pomen osebnega znamčenja ni v tem, da govorimo o sebi. Gre za to, da navdihujemo druge, jim kažemo priložnosti in smo jim za zgled.

Natalia Wiechowski je v okviru dogodka SAP NOW Slovenija predavala o sožitju med tehnologijo in ljudmi. (Foto: Žiga Intihar)

»Osebno blagovno znamko sestavlja unikatna kombinacija veščin in izkušenj, ki nas izoblikujejo v – nas!« je definicija, navedena na portalu Brand Yourself. Toda, kaj točno bi potem pomenilo osebno znamčenje? Je to le modna muha? Kakšne so prednosti tega koncepta? Kako ga sploh uporabiti? Natalia Wiechowski podjetjem svetuje, kako lahko delodajalci in zaposleni strateško uporabijo osebno znamčenje, da se povzdignejo na novo raven. Kot meni, osebno znamčenje ni le »fasada«. A brez vsebine ne bo šlo, kajti konkurenca je velika.

Začniva kar z vašo osebno blagovno znamko. O sebi pravite, da ste »edutainer«. Kaj ta koncept sploh pomeni?

Je mešanica pedagoga in zabavljača. Mislim, da je danes pri prenašanju znanja pomembno, da si tudi zabaven. Spomnim se svoje šole in univerze, ko so učitelji odprli knjigo in začeli z »danes bomo govorili o …« in nato govorili dve uri (zazeha, op. p.). Tako ne gre. Tudi raziskave so pokazale, da si te ljudje bolj zapomnijo, če vsebino zapakiraš v zgodbe in jih nasmeješ. Zame je »edutainer« tisti, ki ima močne temelje znanja, ampak tudi da ljudi nasmeje, jih vključi, je praktičen, jim pokaže primere iz resničnega življenja. Ne samo teorije, ampak tudi prakso in zabavo. Tako želim tudi sama izstopati kot govorka ali strateginja.

Osebno znamčenje ob pravilni uporabi opredeljujete kot dobro orodje za pritegnitev novih priložnosti. Kdaj pa je pravilno uporabljeno?

Veliko ljudi zamenjuje osebno znamčenje s samopromocijo ali bahanjem. Osebno znamčenje ni prihod na sestanek ali prisotnost na družbenih omrežjih v slogu »jaz sem najboljši, jaz sem neverjeten«. Nihče ne želi preživljati časa s takšno osebo ali kar koli kupiti od take osebe. Osebno znamčenje je vodstveno orodje. Je tudi komunikacijsko in trženjsko orodje, ki ima določene korake. Najprej moraš izpopolniti svoj profil, nato povedati zgodbo, imeti moraš svoj značaj. Moraš me prepričati, zakaj bi delala s teboj.

Potem si je treba prizadevati za prisotnost na spletu in družbenih omrežjih. Sledi vsebinska strategija. Če želiš biti vodja, ne moreš vsebine le zajemati, ampak tudi ustvarjati. Ustvariti si moraš družbeno mrežo in pokazati, kaj ti je uspelo ustvariti s pomočjo odnosov z javnostmi. Da ne le govoriš, ampak to dejansko živiš. Če je to narejeno pravilno, potem osebno znamčenje deluje.

Kako splošna javnost dojema osebno znamčenje?

Mislim, da je zakoreninjena ideja, da se moraš šopiriti in potem prodati. Bistveni so informiranje, navdihovanje, dodajanje vrednosti in gradnja zaupanja. Potem ti morda uspe, da boš dejansko tudi kaj prodal. Biti ves čas nadležen in govoriti ljudem, naj kupijo storitev ali naredijo nekaj zate, pač ne deluje. Prav nasprotno je. Vprašaj druge ljudi, kako jim lahko pomagaš.

Kakšno je vaše mnenje o glasnosti družbenih omrežij? Zadnje leto ali dve je postalo resnično hrupno.

Najprej je dobro razumeti, zakaj nekdo uporablja te kanale. Vsi so na Instagramu in Twitterju, ker so tam tudi vsi drugi. Nima smisla, če tam ni tvojega ciljnega občinstva. Dobra ideja je, da najprej razumemo, zakaj smo na družbenem omrežju, kdo je naše občinstvo in potem izhajati iz dodajanja vrednosti. Spremeni pravila igre. Prenehaj prodajati in prositi. Pokaži, kako si radodaren, navdihni ljudi, pomagaj jim, gradi zaupanje in sčasoma bodo tudi oni investirali vate oziroma v tvoj izdelek, storitev ali pa te bodo najeli. Kar koli je pač vaš cilj.

Kako določite cilje in njihovo uspešnost? V naši panogi je merjenje še vedno zelo pereča tema.

Osebno znamčenje ima lahko zelo različne cilje. Nekateri ustvarjajo osebno znamko, ker bi radi povečali vidnost, drugi želijo prodati več izdelkov preko spleta, nekateri bi radi imeli potencialne stranke, nekateri bi radi postali boljši govorci, drugi povečali karizmo.

Sama sicer nisem obsedena številkami. Še nikoli nisem naredila poslovnega načrta, pa če verjamete ali ne. Doma imam tablo z vizijami, na njej štiri različna področja: kako želim živeti, kako želim delati, kako želim preživljati svoj prosti čas, kakšna je videti moja končna destinacija.

Tablo pogledam vsak dan in potem glede na to dobim ideje, kaj moram delati v življenju. Na primer, ko sem prejemala veliko povabil za predstavitev osebnega znamčenja in jih zavračala, saj sem bila zaposlena tudi z drugimi stvarmi, sem dobila drugo idejo. Ker se pač ne morem podvojiti, sem kot odgovor na ta problem razvila spletni tečaj. Kot nadaljevanje tega sem razvila svoje glavne teme. Ljudje so mi nato govorili, da bi morala napisati knjigo. In zdaj pišem knjigo. Ponavadi me vodijo povratni odgovori ljudi.

V zadnjih letih sem se veliko naučila tudi iz napak. Včasih sem delala tri projekte hkrati, recimo jim A, B in C, in vsakemu namenila po dve uri dnevno. Ugotovila sem, da bo za dokončanje enega potrebna cela večnost. Zdaj pa delam tako, da se projektu A posvečam dva meseca in šele ko bo ta končan, se bom lotila projekta B in šele nato C. Zdaj najprej opredelim cilj in preverim, ali je usklajen s tem, kar hočem od življenja. Ko ta cilj dosežem, si zastavim naslednjega, in tako naprej. Gre za osredotočanje in povezovanje z višjim ciljem.

Svetujete tudi podjetjem iz sveta oglaševanja, na primer agencijam?

Imam raznolike stranke. Večina je na vodstvenih položajih iz različnih panog, ki želijo napredovati brez oblikovanja življenjepisa ali želijo ustvariti percepcijo strokovnjaka ali mnenjskega voditelja. Ključna pri teh je vsebinska strategija.

Druga skupina so načrtovalci dogodkov. Torej vsi, ki organizirajo velike konference, in podjetja, ki me povabijo na delavnico ali trening.

Kaj je težje znamčiti: osebo ali izdelek oziroma blagovno znamko?

Mislim, da je težje znamčiti osebo. Ker se začne z zelo globokimi vprašanji, kot so: Zakaj si tukaj? Kaj želiš, da bi ljudje govorili na tvojem pogrebu? Kakšne so tvoje vrednote? Kako želiš, da se ljudje počutijo poleg tebe? Kako želiš, da te vidijo drugi ljudje? Ta vprašanja so globoka. So o tem, kako želiš živeti.

In veliko od teh vprašanj si sploh več ne zastavimo, saj smo ves čas zasedeni z družbenimi omrežji, službo, kariero, družino in konjički. Stalno delujemo samo odzivno in si redko vzamemo čas za samorefleksijo in se vprašamo, ali smo še na pravi poti ter v skladu z notranjimi cilji. Zato ima veliko ljudi na začetku s temi vprašanji težavo. Spoznajo, da imajo možnost izbire in da lahko vse, kar počnejo, postavijo pod vprašaj.

In kako je potem vaše delo videti v praksi?

Nekateri so navdušeni in želijo spremeniti vse, za druge je grozno, saj lahko spoznajo, da so že zapravili 20 let. To zahteva veliko časa. Sprašujejo se, ali so prestari in ali so dovolj usposobljeni. To je tudi eden od razlogov, zakaj rada delam z »life coachi«. Ko vidim, da ima oseba, s katero delam, težave, ji povem, da je sama sebi ovira na svoji poti. Predlagam mu/ji trenerja ali terapevta in po nekaj srečanjih se vrne k meni. Mislim, da ne moreš leteti, če okrog tečeš z nahrbtnikom polnim negativne energije in živiš v preteklosti, poln obžalovanja in razmišljanja, zakaj nisi dovolj dober.

Če bi lahko zapisali ključne vidike osebnega znamčenja, kateri bi bili?

Izostri svoj profil, »spoliraj« svojo prisotnost na spletu, ustvari svojo zgodbo, spremeni se v ustvarjalca vsebine, izgradi svojo sanjsko družbeno mrežo in dovoli odnosom z javnostmi, da opravijo delo zate.

Ali osebno znamčenje spodbuja kreativnost in inovativnost?

Spodbuja! Takoj na začetku se je treba vprašati, kako si drugačen od drugih. Razumeti moraš, kakšna je tvoja dodana vrednost. Že sama najdba tega je kreativna. Pomembno je razumevanje, da sta besedi ustvarjati in ustvarjalnost zelo povezani. To je redko poudarjeno. Kar moramo tudi narediti, ko delamo na osebni znamki, je, da gledamo, kar delajo drugi, se iz tega učimo in zapolnimo lastne »luknje«. Pri tem pa je treba biti kreativen.

Nam lahko zaupate primer?

Ko imate že vse na razpolago, bo mogoče treba razviti nove strategije, nove načine ustvarjanja vsebine in nove načine trženja. Kar koli, samo da bodo drugi vedeli, da sem jaz strokovnjak za nekaj in da mi morajo slediti. Nekateri ustvarijo znamko, ki je provokativna. Ob soočenju z resničnostjo morda dobiš klofuto. Mislim, da osebno znamčenje spodbuja ljudi, da so kreativni, da so oni sami, da najdejo svoj glas in ugotovijo način, kako izstopati.

Intervju je bil objavljen v julijski, 445/446. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]