• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Agencija jutrišnjega dne ustvarja tudi lastne proizvode

Sveža, po miselnosti mlada in po izkušnjah že v poznih srednjih letih – to je oglaševalska agencija Yootree, ki vam jo predstavljamo tokrat.

Z ustanoviteljema in partnerjema Tomažem Apohalom in Ivorjem Bogunićem ter izvršno direktorico Petro Trontelj Pečnik smo se pogovarjali v sladolednem vrtu v središču Ljubljane, saj so ravno v fazi selitve v nove prostore. Center Ljubljane bodo zamenjali za Dravlje in si svoj drugi dom ustvarili v bivših prostorih švedske ambasade. Se že veselimo, da jih obiščemo, ko bo selitev končana.

Ime

Začnimo tam, kjer se običajno začne tudi njihova komunikacija z novimi naročniki, pri nenavadnem imenu. »Ko sva z Ivorjem ustanavljala agencijo, sva veliko razmišljala o osnovnem sporočilu, ki ga želimo dati svojim naročnikom. Prišla sva do spoznanja, da v vrvežu vsakdana, ob vseh nalogah, načrtovanju in osredotočanju na rezultate, vse prevečkrat pozabimo na to, kaj nam prinaša jutri. Kako lahko zagotovimo, da bomo tudi jutri uspešni? Kakšne tehnologije prihajajo? Kako lahko z njimi izboljšamo naš jutri? Zato sva se odločila, da bo na tem sporočilu temeljilo tudi ime naše agencije, pa tudi naše osnovno sporočilo 'Na jutri misli danes', ki je namenjeno naročnikom in svetu,« je o imenu agencije Yootree povedal Tomaž Apohal. Za fonetični zapis besede v angleškem jeziku pa so se odločili zaradi svoje mednarodnosti, saj sodelujejo s kar nekaj naročniki iz tujine in zdelo se jim je zabavno, da tuje naročnike naučijo vsaj eno pomembno slovensko besedo. »Opazili smo, da ima naše ime zelo dobro energijo. Ko se prvič srečamo z naročnikom, se pogovor običajno začne okoli imena. Razlaga zgodbe nato v srečanje vnese pozitivno energijo in sproščenost, ki je seveda v odnosu med agencijo in naročnikom zelo dobrodošla. Tega nismo načrtovali, prišlo je spontano,« doda Ivor Bogunić.

Začetki

Zgodba agencije Yootree se pravzaprav ni začela pred dvema letoma, ko je bila tudi uradno ustanovljena, temveč veliko prej. Tomaž in Ivor sta prijatelja že več kot 10 let. Čeprav sta bila nekoč tudi sodelavca, sta večino svoje poslovne poti preživela v konkurenčnih agencijah. To pa ni bila ovira, da ne bi ustvarjala skupnih projektov. »Delala sva zelo veliko skupnih projektov, ker naju je gnalo to, da delava nekaj zunajserijskega, nekaj takšnega, kar v agencijah nisva mogla ustvarjati,« o njunih skupnih projektih pove Ivor.

Ideja o ustanovitvi lastne agencije je v njiju tlela kar nekaj let. Zbrala sta pogum in v času razmaha start-upov s podobno miselnostjo osnovala okvir novodobne neodvisne agencije. K sodelovanju sta povabila tudi druge člane kreativne ekipe – oblikovalce, tekstopisce in vodje projektov. Spomladi letos pa sta agencijso ekipo okrepili še izkušeni komunikacijski strokovnjakinji Mihela Černe, kot vodja projektov ključnih naročnikov, in izvršna direktorica Petra Trontelj Pečnik.

Drugačnost

Drugačnost je bila zagotovo ena od največkrat omenjenih besed v našem pogovoru. To je beseda, na katero se sklicuje marsikdo, a vendar ne odraža vedno dejanskega stanja. V svetu kreativnih poklicev in oglaševanja je težnja po drugačnosti in izstopanju še toliko večja. »Zavedamo se, da je biti drugačen zelo obrabljena fraza v naši panogi. Mi te drugačnosti nismo posebej načrtovali, smo pa veseli, da je nastala kot posledica našega dela, projektov in izkušenj, o kateri govorijo predvsem drugi. Mislim, da se nam je zgodila nekako spontano iz tega, kar smo in k čemur stremimo kot ljudje. Opažam, da je naša komunikacija z naročniki veliko bolj sproščena. V preteklosti sem bila navajena bolj strogo formalnih sestankov z naročniki, v družbi Yootree pa se sprostijo in se nam odprejo. V takšnem dialogu veliko lažje pridemo do ključnih informacij, ki jih potrebujemo za dobro opravljeno delo, ter boljših kreativnih rešitev,« o drugačnosti pravi Petra.

Presenečenje

Vsi se strinjajo, da je njihova drugačnost najbolj izražena v tem, da se trudijo naročnike vedno pozitivno navdihovati in presenetiti. Ivor pravi, da je prva naloga agencije, da  izpolni pričakovanja naročnika. »Naša vizija pa je, da gremo še korak dlje od pričakovanj,« še doda. »Zavedamo se, da je naročnik tisti, ki, vsaj na začetku, svoje področje pozna veliko bolje od nas. Naša naloga je, da v procesu pridobimo vse potrebno znanje, da lahko relevantno svetujemo in smo pravi komunikacijski partner naročnika. Prepričan sem, da agencije rade pozabljamo, kako pomembno je, da resnično razumemo panogo, težave, izzive in priložnosti, s katerimi se srečuje posamezen naročnik. Le tako lahko svoje delo res dobro opravimo in naročnika presenetimo s svojimi rešitvami,« pove Tomaž.

Mladost

Ne moremo torej mimo dejstva, da je agencija na prvi pogled drugačna. Spletna stran, akcije, komunikacija, vse je nekako sveže, mladostno. Pričakovala sem, da se za vrati agencije skriva mlada ekipa nove generacije. Res je, da ekipo sestavljajo tudi sodelavci, ki so pravkar končali fakulteto, a jedro ekipe je izkušeno. »Če bi sešteli, imamo skupno že več kot 70 let agencijskih izkušenj,« pravi Tomaž. Kljub izkušenosti pa niso nič manj mladostni. Po Tomaževem mnenju je mladostnost način razmišljanja: »To je ta jutri, o katerem moramo razmišljati danes. Prihajajo mlade generacije, naše komunikacijske rešitve morajo biti aktualne, relevantne, trendovske, zato je pomembo, da smo tudi mi vedno mladi, vsaj v razmišljanju. Verjamem, da je to ena izmed prednosti ustvarjalnih poklicev. Ves čas moramo biti korak pred časom, spoznavati, kar bo novega jutri, zato se nimamo časa starati.«

Ekipa

Kolektiv agencije Yootree danes šteje že 8 ljudi. To je jedro ekipe, ki nudi vse storitve celostne komunikacijske agencije, od strateških do kreativnih zasnov, oblikovanja in razvoja blagovnih znamk do celostnih komunikacijskih akcij. Čeprav so po številu zaposlenih manjši, imajo vse, kar imajo velike agencije.

Ivor pravi, da njihova filozofija temelji na ekipnem delu. V ekipi si tako ne želijo solistov, temveč izkušene in uigrane ekipne igralce, ki se med seboj razumejo tudi na osebni ravni. »Dobra ustvarjalna kultura v agenciji nam je zelo pomembna. Marsikatera zelo znana in uspešna agencija, tako v Sloveniji kot tudi v tujini, se sooča s težavo slabega vzdušja med sodelavci. Tega si ne želimo. Naše delo je stresno, pridejo težki izzivi in takrat je pomembno, da imaš sodelavce, na katere se lahko zaneseš, s katerimi lahko rasteš, se razvijaš,« o pomembnosti dobrih odnosov na delovnem mestu pove Tomaž.

Tudi pri sestavi širše ekipe sodelavcev se ponovno kaže drugačnost oziroma sodoben način razmišljanja vodstva agencije. V svetovnih kreativnih prestolnicah, kot sta London in Berlin, je že nekaj časa opaziti trend, da agencije večkrat sodelujejo z ljudmi, ki jih v oglaševanju sploh ne bi pričakovali. »Gre za ljudi, ki so strokovnjaki svojega področja in se s tržnim komuniciranjem v vsakdanjiku ne ukvarjajo. Lahko pa s svojim specializiranim znanjem ogromno prispevajo k določenemu projektu. V naše projekte smo tako že vključili 3D-tiskarje, tehnologe, kustose, modne oblikovalce in celo doktorja biokemije,« razlaga Petra.

Mentorstvo

Prav zaradi pomena dobrega vzdušja in sodelovanja na delovnem mestu so v agenciji Yootree razvili program mentorstva. »Po preteklih izkušnjah iz agencij smo ugotovili, da se velikokrat z mladimi premalo ukvarjamo. Posedemo jih za računalnik, jim damo nalogo in jih prepustimo same sebi. Na takšen način se mladi ne morejo razvijati. Zato smo se odločili za program mentorstva,« pojasnjuje Petra. Po tem programu trenutno v agenciji delata dve osebi, oblikovalka in tekstopiska. Za vsako so v agenciji razvili program dela in učenja. Ivor dodaja: »Homogenost je tista, ki daje rezultate. Naše delo je podobno ekipnemu športu. Ne smemo si dovoliti preveč menjav. Seveda smo vsi zamenljivi, ampak pravo kemijo med ljudmi je težko vedno znova vzpostavljati. Tudi zato smo se odločili za mentorski program, da sodelavce vzgojimo in da se skupaj z njimi razvijamo vsi. Tudi izkušeni se lahko vsak dan kaj naučimo od mladih.«

Naročniki

Agencija je svojo pot na trgu začela brez naročnikov, ki bi jih kateri od ustanoviteljev pripeljal s seboj iz prejšnjih agencij. Vsekakor pa so njihova imena in dobri odnosi iz preteklosti pomagali pri pridobivanju prvih poslov. Ponosni so na organsko rast agencije, ki v večji meri temelji na priporočilih. Zadovoljni naročnik priporoči novega in ta naslednjega. Na ta način je postal seznam podjetij, s katerimi sodelujejo, že tako dolg, da so potrebovali okrepitve. Najbolj ponosni so na sodelovanje z Atlantic Grupo pri repozicioniranju in prenovi priljubljene blagovne znamke Cockta ter podjetjem Medis pri mednarodnem lansiranju izdelka Rosacta. Za omenjena podjetja Yootree pripravljajo celovite komunikacije ne le za za slovensko tržišče, temveč tudi za regijske trge Hrvaške, Srbije, Makedonije, Bosne in Hercegovine, Črne gore, Albanije, Avstrije, Madžarske in druge. V Yootree pravijo, da ne delajo razlik med večjimi in manjšimi naročniki; so samo po obsegu večji in manjši projekti. Med drugim sodelujejo tudi s podjetji Adriatic Slovenica, ProPlus, Lon, SunContract, AMZS, Lumenia, Metis Vienna, e-Študentski Servis, Ilirija, Academia in drugimi.

Proizvodi

Med brskanjem po spletni strani naletimo na kategorijo, ki ni ravno običajna na spletnih straneh oglaševalskih agencij. S klikom na rubriko ‘proizvodi’ se odpre podstran Trippstory. Gre za inovativno navigacijsko aplikacijo, ki uporabnika popelje na iskanje skritega zaklada po skrivnostih in znamenitostih turističnih destinacij. Aplikacija Trippstory je prvi produkt, ki so ga razvili in ga uporabljajo na urbani razstavi Forma Viva Ravne in Cankarjevi Vrhniki. Tomaž pojasni, da je ideja o lastnih produktih prišla spontano iz njihove start-upovske miselnosti. Prepričan je, da agencija prihodnosti lahko ustvarja tudi svoje proizvode. To se mu zdi pomembno predvsem iz dveh razlogov. Prepričan je, da lahko na ta način agencija veliko bolje razume naročnika ter s kakšnimi izzivi se srečujejo pri razvoju in trženju svojih blagovnih znamk, proizvodov in storitev. »Po drugi strani pa se v agenciji dnevno rodi veliko dobrih, malo manj dobrih, včasih pa odličnih idej. Za te zadnje je gotovo škoda, da bi ostale v predalu, če smo jih s svojimi znanji in sodelavci spodobni razviti in ponuditi trgu,« še dodaja Tomaž.

Novi prostori

Od svojih začetkov agencija Yootree deluje v prostorih na Tavčarjevi ulici v središču Ljubljane. Ravno v času, ko smo se srečali, pa so pakirali škatle, saj so tik pred selitvijo v nove prostore. Ostajajo v Ljubljani, a ne več v centru mesta, ki ga bodo gotovo pogrešali, a bo nostalgijo hitro zamenjalo navdušenje. »Selimo se v nekdanje prostore švedske ambasade, zato si lahko predstavljate, da bodo prostori nekoliko drugačni, ne tipično pisarniški. Res so blizu naši filozofiji kreativnega odprtega prostora in že komaj čakamo, da se preselimo. Tudi s prostori želimo presenečati naročnike. Radi bi, da se njihova izkušnja začne že, ko stopijo skozi vrata naše agencije. Ustvarjamo zgodbe, izkušnje in podobe tržnih znamk, zato načrtujemo tudi izkušnjo znamke Yootree,« o novih prostorih pove Ivor.

Prihodnost

Agenciji Yootree se glede na miselnost gotovo ni treba bati prihodnosti, saj jutri načrtujejo že danes. Še naprej bodo gradili na svoji prepoznavnosti, svežini in ustvarjalnosti. V prihodnje si želijo ustvarjati in razvijati projekte na področju soustvarjanja in igrifikacije. »To sta področji, ki bosta za uporabnike v prihodnosti izjemno pomembni. Prepričani smo, da je prihodnost v aktivni vključenosti uporabnika v komunikacijo z blagovnimi znamkami. Soustvarjanje same znamke pa je vrh tega sodelovanja. To so znamke prihodnosti. Tisti, ki bodo znali uporabnike vključevati v razvoj izdelkov, storitev in komunikacij, bodo najuspešnejši. Sodobni ljudje si ne želimo samo opazovati, temveč želimo jutri tudi soustvarjati, tako kot to že drugo sezono počnemo z mladimi v kampanji #imamizkusnje e-Študentskega Servisa,« sklene Tomaž. 

Osebna izkaznica agencije

Leto ustanovitve: 2016

Število zaposlenih: 8

Mednarodna priznanja: European Excellence Awards, EACA Care Award, Trendhunter, Ads of the World

Število ljubiteljev praženega krompirja: 6

Število osvojenih stopenj v igrici Candy Crush: 2476

Število kitaristov: 3

Število prepotovanih držav: 38

O ustanoviteljih agencije Yootree

Partner in kreativni direktor Tomaž Apohal je mednarodno nagrajeni kreativni direktor, komunikacijski strateg in visokošolski predavatelj, ki je v 14-ih letih vodenja kreativnih oddelkov ter ustvarjanja za agencije Yootree, Grey Ljubljana, VBG, Imelda Ogilvy in druge prejel vrsto domačih in mednarodnih nagrad na področju ustvarjalnosti, oglaševanja, grafičnega oblikovanja, odnosov z javnostmi in tržnega komuniciranja (Golden Drum, Golden Hammer, European Excellence Awards, EACA Care Awards, Red Dot Award, Slovenski oglaševalski festival, BalCannes, Outstanding, Trendhunter, Ads of the World, Brumen, SPORTO).

Partner in umetniški direktor Ivor Bogunić ima bogate izkušnje na področju snovanja celostnih komunikacijskih kampanj, oblikovanja embalaž, spletnih in digitalnih medijev ter tiskanih publikacij. V 16-letni karieri je ustvarjal v agencijah Futura DDB, Grey Ljubljana, Arih in Original ter za svoja dela prejel nagrade Slovenskega oglaševalskega festivala, European Excellence Awards, SEMPL in Ads of the World.

Članek je bil prvotno objavljen v junijski, 444. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]