• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Pogled v prihodnost iz prve roke

V okviru Publicisovega programa mednarodne izmenjave talentov (You-Xplore) je Slovenijo obiskal Američan Jonathan Francia, ki kot medijski strokovnjak dela v Publicis One Chicago. Česa se je naučil, katero slovensko besedo si je še posebej zapomnil? Kako je družini sploh pojasnil, kam gre? V pogovor smo vključili tudi Jasno Špelko Smerajc, medijsko direktorico v Publicis One Slovenia in koordinatorko programa You Xplore.

You-Xplore jeprogram izmenjave mladih talentov, ki na podlagi nominacije nadrejenih odpotujejo na dvotedensko prakso v drugo agencijo znotraj mreže Publicis. Trenutno v izmenjavah sodeluje petdeset držav. Kandidati se v program prijavijo na podlagi nominacij nadrejenih. Kasneje pripravijo predstavitev, ki je ključna za uvrstitev v izmenjavo. Izbrani kandidati nato izvejo, kam jih program pošilja, destinacij si namreč ne morejo izbrati sami. »You-Xplore« posameznik v ciljni agenciji dobi gostitelja, ki poskrbi tako za nastanitev kot tudi za »uvajanje« v agencijo in kulturo.

Publicis One Slovenia je tako v okviru You-Xplore v juniju obiskal Jonathan Francia iz Publicisove medijske ekspertize Starcom Chicago, kamor se njegova gostiteljica, Polona Dakič s Saatchi&Saatchi Ljubljana, na izmenjavo odpravlja konec poletja. Vsak udeleženec programa se poleg tega, da se preizkusi v vlogi začasnega sodelavca v novi agenciji, preizkusi tudi v vlogi gostitelja in v goste dobi drugega udeleženca, ne tega, pri katerem je bil sam nastanjen.

Za dva tedna se je ekipi Publicis One Slovenia pridružil medijski strokovnjak Jon Francia iz Publicis One Chicago. Med drugim je pomagal z izkušnjami sodelovanja na projektih blagovnih znamk, kot so Kraft, Kellogg's in VF Corp.

Jonathan, kako si svojim prijateljem in družini pojasnil, kam se odpravljaš?  

Iskreno, nisem imel pojma, kam grem, niti ni o Sloveniji ni ničesar vedel nihče od mojih bližnjih. Moji starši so, seveda, najprej hoteli vedeti ali je destinacija varna. Večina tistih, ki sem jim omenil Slovenijo, jih je mešala s Slovaško ali kakšno drugo, čisto nepovezano državo. Tako sem vsem povedal, da grem v državo, ki meji na Italijo. Potem sem se lotil YouTuba in začel raziskovati. Čeprav je nabor vsebin na to temo precej omejen, sem dobil nek splošen vtis o državi. Moja slika je bila precej pravljična, z gradovi, zmaji in veliko zanimive zgodovine.

Lahko primerjaš delovno okolje in kulturo med tvojo matično agencijo in Publicis One Slovenia?

Najbolj očitna razlika v delovnem okolju je velikost. Med tem, ko je Publicis One z vsemi ekspertizami tukaj fizično manj razdrobljen, v Chicagu samo Starcom naseljuje skoraj šest nadstropij v nebotičniku, namenjenemu celotni agencijski skupini. To seveda govori v prid obsegu dela in priložnostih, ki jih ponuja Chicago. Hkrati pa pomeni precej zidov in meja med različnimi vejami našega poslovanja. Tukaj mi je bilo všeč, da sem imel priložnost v parih korakih vstopiti v MSL svet in preveriti, kaj se dogaja na Starcomu.

Si imel priložnost vpogleda v lokalno medijsko krajino? Kako se razlikuje od tistega, s katerim se dnevno srečuješ?

Vsekakor smo imeli na to temo precej pogovorov z različnimi ljudmi v pisarni in to je bilo zame seveda zelo zanimivo. Opažam, da naročniki tukaj visoko vrednotijo offline kanale, kot sta televizija in zunanje oglaševanje. Ti kanali imajo tukaj tudi precej manj konkurence, kot sem vajen na ameriškem trgu. Na sploh je medijski trg vZDA mnogo bolj konkurenčen prek vseh kanalov, še posebej z vsem razvojem in prednostmi digitalnega marketinga. Glede na visoko kakovost življenja pri vas sem prepričan, da bosta podoben razvoj in konkurenčnost kmalu našla pot tudi v Slovenijo.

Katere najpogostejše slovenske besede kolegov si si zapomnil?

Oh, če bi se jih le lahko spomnil! Pa poglejmo, mogoče »hvala«, »adijo«, »prosim«, »dobra«, »kava« in »jama« zaradi Postojnske jame. Pravzaprav so vsi tako prijazni, da z menoj govorijo v presenetljivo dobri angleščini, da res ni nobenih težav.

Kaj si pridobil z izkušnjo?

Glede na to, da prihajam iz predvsem medijskega okolja, sem pridobil izjemen 360-stopinjski pregled prek vseh ekspertiz Publicis One. Imel sem priložnost sodelovati z različnimi profili, od tekstopiscev, do umetniških direktorjev in direktorjev projektov. Vsak je imel svoje dragocene poglede, talente in izkušnje in hvaležen sem, da bom delček tega lahko odnesel s seboj domov.

Si sodeloval pri kakšnem zanimivem projektu?

Imel sem srečo, da sem se lahko vključiI v nekaj projektov in z ekipo »brainstormal« na temo digitalnega. V veliko veselje pa mi je bilo tudi sodelovanje pri razvoju kreativnega koncepta za Jazz Kamp Kranj. Ker prihajam iz Chicaga, ki je dom bluesa, upam, da sem prispeval kakšno smiselno idejo :)

Jon Francia in Jasna Špelko Smerajc, medijska direktorica v Publicis One Slovenia in koordinatorka programa You-Xplore za slovenski Publicis One.

Jasna, katero izmed tipičnih »ameriških« lastnosti vam je bila najbolj všeč pri Jonathanu?

Ne vem, če so to ravno ameriške lastnosti, vsekakor pa je Jon izjemno pozitiven, motiviran, nasmejan, dostopen in odprt. Lepo je bilo videti, da se je zlahka vključil v ekipo in dobro sodeloval s prav vsemi našimi ekspertizami.

Ste imeli kaj težav pri komunikaciji? Kaj vas je največkrat vprašal?

Jon je bil res prijeten in angažiran tako, da je veliko komuniciral z vsemi člani ekipe. Največ razprav in primerjav smo imeli na področju digitalnih medijev, saj se na tem področju naše dosedanje izkušnje v medijskem poslu še najbolj razlikujejo. Skupaj smo pogledali ameriški medijski trg in poiskali bistvene razlike.

Pogledali smo zelo praktično, kako eni in drugi načrtujemo kampanje in kako smo dejansko organizirani. Jona je zanimalo tudi, kje smo kot trg na programatičnem delu medijskega zakupa. Pri njih je ta del že zelo razvit in praktično del vsakdana. Sicer težav pri komunikaciji res nismo imeli, bil je prijetno presenečen nad tem, da vsi Slovenci, s katerimi je prišel v stik, dobro govorijo angleško.

Najpomembnejša stvar, ki se jo je ekipa naučila od njega?

Na neki način nam je omogočil pogled v prihodnost iz prve roke :) Namreč, veliko smo se pogovarjali o čisto praktičnem vidiku delovanja bolj razvitih trgov, na primer o zakupu digitalnih medijev. Pri njih je ekipa zares velika in je celoten tim dediciran na primer samo za en specifičen segment medijske operacije, torej načrtovanje in zakup. Najverjetneje tak način dela počasi prihaja tudi k nam.

Kje vidite največje prednosti mednarodne izmenjave med agencijami mreže?

Res je dragocena ta informacija iz prve roke. Sploh, kadar sodelujemo s posamezniki, ki prihajajo s trgov, ki so razvojno pred nami in nam tako omogočajo vpogled v korake, ki so pred nami. Pa seveda element povezovanja, čisto človeškega in tudi poslovnega. Ne nazadnje smo si skupaj zadali določene cilje, ki jih bomo kot ekipe v naslednjih letih razvijali.

Kako vi na primeru Jona vidite razlike v kulturi dela?

Pri tako velikih agencijah, kot je Jonova, so ekipe bolj specializirane. Dejansko imajo ekipe izključno za načrtovanje ali zakup, na primer na televiziji. Pri nas je to za zdaj eno delovno mesto. To je seveda povezano tako z velikostjo agencije kot z velikostjo in raznolikostjo trga. Ker so ekipe večje, ker je več zaposlenih, je tudi manj interakcij. S tega vidika je pri nas vse skupaj bolj domače, sodelavci se med seboj poznamo, medtem ko Jon pravi, da ne pozna niti celotne ekipe Starcoma v njihovi stavbi, kaj šele vseh ostalih.