• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Vsak mora najprej pomesti pred svojim pragom«

Oglaševalska agencija Connecta te dni praznuje četrt stoletja delovanja. Z Natašo Potočnik, izvršno kreativno direktorico, smo se ozrli v preteklost, »preverili« sedanjost, pogledali v prihodnost in se dotaknili nekaterih aktualnih projektov. Aktualni so predvsem tisti z elementi igrifikacije.

Connecta se danes najbolj najde v vlogi »one stop shopa za blagovne znamke«, pravi Nataša Potočnik. »Še posebej se posvečamo gradnji novih blagovnih znamk in storitev od A do Ž. V eni hiši združujemo vse, kar potrebuje znamka za dober začetek. Torej od imena in podobe, jasno začrtanega poslanstva in strategije, do izvirnih in opaznih kreativnih rešitev ter celostne podobe do same izvedbe glavnih orodij in komunikacijskih poti na način, da lahko stranke v nekem trenutku same prevzamejo vajeti v svoje roke in proces izvajajo naprej.«

Kako bi opisali »vožnjo« skozi zadnjih 25 let?

Vožnja je bila divja! Pogosto smo morali biti v gneči hitri, drzni, spretni  in pogumni, da smo se lahko prebili naprej. Ves čas se je neizmerno mudilo, z velikim tovorom je bilo treba voziti tudi ponoči. Marsikoga je odneslo na številnih ovinkih. Connecti se je z nekaj praskami vendale uspelo prebiti do danes.

Zdaj si ponavljamo, da življenje ne sme biti samo hitenje, ampak da se je treba znati tudi ustaviti in uživati v razgledu. Res pa je, da so tudi poti postale precej hitrejše. Spomnimo se celo časov pred internetom, ko smo peš nosili filme na osvetljevalko in potem v tiskarno. 

Glavno sporočilo bi vendarle bilo: »Kar tako naprej, sledite srcu in ne pozabite: Vse je mogoče!«. V to še danes trdno verjamemo.

Digitalni in »tradicionalni« marketing postajata eno. Kako ste se vi odzvali na te spremembe?

V 25 letih se je medijska in oglaševalska krajina pošteno spremenila. Tudi vloga in pomen oglaševalskih agencij se spreminja. Včasih je naročnik svojo ciljno skupino dosegel preko skrbno načrtovanih oglasnih sporočil in tradicionalnih medijev. Pri tem je bila agencija v veliko pomoč, torej vse od ideje, podobe, vsebine in izvedbe sporočila, produkcije do zakupa medijskega prostora. Danes se pomen agencije v klasičnem smislu, razen nekaterih največjih verig, še bolj drobi na digitalne agencije, produkcijske skupine, medijske zakupnike, agencije za odnose z javnostmi in organizacijo dogodkov. In ne le to, naročniki se sami poslužujejo neposredne komunikacije in zakupa oglasnega prostora na Googlu, Facebooku in drugih družbenih omrežjih.

Pot do kupcev je morda res krajša, saj naročnik lahko neposredno doseže telefone svojih strank. Ampak nekatere reči se vendar niso spremenile! Za prepoznavnost in gradnjo znamke je še vedno ključna prodorna in izvirna ideja ter briljantna izvedba celovitega prepleta komunikacije od A do Ž. Vrednost podjetja je vrednost njegovih blagovnih znamk.

Eden izmed zadnjih projektov, ki smo ga v agenciji zasnovali skupaj z naročnikom,  je nova storitev na slovenskem turističnem trgu (babytravel.si), ki turistom, ki k nam pripotujejo z otroki, nudi najem otroške opreme – vozičkov, posteljic, otroških sedežev –, da bo bivanje v Sloveniji prijetnejše.

Stanje na slovenskem trgu ste pred petimi leti ocenili kot resno in nadvse zaskrbljujoče. Pa danes?

Če hočeš biti opazen, moraš biti drugačen. Posebnost agencije Connecta ni le, da je edina agencija, ki je obenem registriran zastopnik za blagovne znamke in modele, temveč se z dušo in srcem posvečamo tudi projektom igrifikacije.

Svetlo prihodnost vidimo v ustvarjanju igrificiranih doživetij po meri ter uporabi igrifikacije za aktivacijo kupcev, sploh v teh »GDPR« časih. To potrjuje tudi hišni projekt »Escape room Enigmarium®«, ki je iz popoldanske ljubiteljske dejavnosti prerasel v mednarodno prepoznano znamko. Danes je postal največji naročnik storitev Connecte.

Naj namignem tudi na najnovejšo igro, imenovano Enigmarium predstavlja Sensprience®. Ni gledališče, ni soba pobega. Gre za interaktivno igro, ki se dogaja v vaši glavi. Prišli boste, se potopili v udoben stol, si nadeli prevezo na oči in pobegnili od resničnega sveta. Voditelj igre bo postal vaš vodič in bo vaši ekipi dveh do petih igralcev pomagal, da se boste z vprašanji in glasovnimi ukazi lahko premikali, videli in občutili svet, v katerem boste.

Na to, da ne vidite, boste pozabili v istem hipu, ko boste zaslišali: »Igra se je začela.« Slišali boste zvoke, vonjali vonjave, otipali predmete in se v njej srečevali z živimi igralci. Le od vaših odločitev bo odvisno, kaj se bo zgodilo, tako kot v resničnem življenju.

V intervjuju ob vaši dvajsetletniciste izpostavljali pereč problem, ki tare slovenske oglaševalske agencije. To so bili neplačani natečaji. Kako ga vidite danes?

Ta težava žal še vedno ostaja. Krasno bi bilo, če bi se tako naročniki kot tudi agencije dosledno držale priporočil Dobre prakse Slovenske oglaševalske zbornice. Transparenten natečaj z jasnimi pravili presojanja idejnih konceptov in rešitev in plačano nadomestilo za materialne stroške udeležencev natečaja bi gotovo uredila kaos, ki vlada na tem področju.

Verjetno oglaševalci ne bi več vabili na natečaj petnajst agencij naenkrat. Vendar mora vsak najprej pomesti pred svojim pragom. Dokler si bomo agencije pustile, da se tako dela, bodo tako delali z nami. No, te igre pa smo se res naveličali.   

Ali ob praznovanju pripravljate kaj posebnega?

Kot pokrovitelji nove znamke »BeerBulli« se nam zdi smiselno, da na novih 25 let enkrat te dni nazdravimo s kozarčkom piva na domačem službenem vrtu, s prijatelji, sodelavci, partnerji in naročniki, ki so nam v teh 25 letih pomagali soustvariti toliko čudovitih zgodb.

Če bi lahko vzeli telefon in poklicali v Connecto leta 1993, kaj bi ji povedali?

Nikakor ne bi kvarila zabave ter jemala kril mladostnemu poletu in neskončnemu navdušenju in nikakor ne bi izdala preveč. V to, kar smo danes, so nas namreč izbrusile tako prave kot tudi ne tako prave odločitve. Morda bi res lahko izgubljali malo manj časa na kakšnem natečaju ali s kakšnim neplačnikom.

Morda bi se lahko nekoliko prej pozicionirali kot »one stop shop za blagovne znamke«, kjer lahko na enem mestu zasnujemo, oblikujemo, preverimo in zaščitimo novo blagovno znamko ter poskrbimo za učinkovito tržno in komunikacijsko strategijo. Tako bi lahko kar sami v pravem trenutku registrirali blagovni znamki Facebook in Google in investirali v bitcoin. Šala!