• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Špela Linec: »Ljudje so mi v neskončen navdih«

Na večer pred odhodom na 27. SOF smo se v ljubljanskem bistroju pogovarjali z Mileno Jakovljević, strateško direktorico v digitalni agenciji Mediodrom in mentorico Špele Linec, perspektivne vodje projektov, ki jo najbolj navdušuje oblikovanje.

Že iz pogovora je bilo začutiti, da v agenciji Mediodrom vlada odlično vzdušje in da ljudje tja radi hodijo na delo. Ena takšnih je tudi Špela Linec, ki jo tokrat predstavljamo v rubriki, namenjeni mladim kreativcev. Najprej pa smo za nekaj odgovorov prosili tudi njeno mentorico Mileno Jakovljević, solastnico Mediodroma.

V spletni predstavitvi agencije Mediodrom navajate, da ste perfekcionisti po naravi in kreativci po srcu. Verjetno stremite k temu, da so takšni tudi vaši zaposleni. Je težko najti tiste prave?

Kadrovanje je zagotovo eden največjih izzivov pri vodenju svojega podjetja oziroma agencije. Mi imamo kar dolg izbirni proces, ko iščemo nove zaposlene. Se nam pa včasih zgodi, da se z nekom res dobro ujamemo že na prvem razgovoru. V takšnem primeru je potem vse skupaj dosti bolj enostavno. Nove sodelavce večinoma najdemo po priporočilu, manj na razpisih ali pa ko se nam javijo sami.

Kaj je tisto, kar vas pri mladem digitalnem navdušencu najbolj prepriča?

To je zelo poseben kader. Nekdo, ki ima izkušnje z digitalnimi in družbenimi mediji, mora običajno imeti zelo široka znanja. Združevati mora veliko področij, kar po mojem mnenju ne velja nujno za neki tipičen poklic v ‘klasični’ oglaševalski agenciji. Ne pravim, da pri nas ena oseba dela vse, želimo pa si, da imajo naši zaposleni občutek tako za pisanje kot tudi za oblikovanje, psihologijo potrošnikov; da vedo, kako se ljudje na spletu odzivajo, seveda pa je primarno razumevanje in znanje na področju digitalnih medijev.

Kaj je za vas pri bodočem sodelavcu bolj pomembno? Reference, znanja in izkušnje ali kako se bo vklopil v obstoječo ekipo?

Po mojem mnenju je skoraj bolj pomembno, da se dobro vklopi v ekipo. Večine stvari se lahko naučimo, človeka pa ne moremo spreminjati. Pri nas v agenciji resnično vlada zelo dobro vzdušje in zato je zelo pomembno, da se posameznik vključi v obstoječo ekipo ne samo po znanju in kompetencah, temveč tudi osebnostno. 

Kakšni pa so bili vaši začetki? Se morda spomnite, kaj vas je gnalo na pot, po kateri stopate danes?

Bila sem asistenka v marketingu in prodaji v nekem IT-podjetju. Tam sem poleg usvajanja marketinških znanj začela spoznavati tudi, kako deluje podjetje. To je bila resnično zanimiva izkušnja, ki mi še danes pride prav, ko s sestro vodiva svoje podjetje. Študirala sem ekonomijo in se drugih znanj priučila sproti.

Za konec mi povejte še, zakaj ste izbrali prav Špelo Linec? Katere so njene odlike in zakaj dobro sodelujete z njo?

Špela je nekako edinstvena znotraj naše ekipe, saj ima resnično poglobljeno znanje tako iz tekstopisja kot tudi oblikovanja. Takšnih ljudi ni veliko. Vidi skozi vizualno kot tudi skozi kontekstualno in vsebinsko prizmo. Osebnostno se je odlično vklopila v ekipo. Ona je ena tistih, s katerimi smo se takoj ujeli. K nam je prišla po priporočilu znanke, ki je delala z njo v neki drugi agenciji.

Torej bi lahko rekli, da ste Špelo »ukradli« drugi agenciji? Kako pa pri vas na Mediodromu zagotovite, da vam zaposleni ne »uidejo« drugam, da jih torej ne »ukrade« druga agencija?

Mislim, da je to drugi največji izziv kadrovanja. Prvi je najti, drugi pa obdržati pravo osebo. Z zaposlenimi gradimo dobre odnose. Veliko se pogovarjamo in povedo nam,  če jih vabijo v druge agencije ali podjetja. Če pride do takšne situacije, poskušamo najti takšno skupno rešitev, da smo vsi zadovoljni.

Sicer pa resnično skrbimo za dobro vzdušje. Seveda je dela veliko, a mi se trudimo, da se imamo dobro, da je energija v ekipi dobra. Zaposlenim omogočamo, da hodijo na izobraževanja, na festivale. Resnično se potrudimo, da gre čim večji del ekipe skupaj tja. Časa ni veliko, a sama poslušam svoj notranji občutek in se poskušam z zaposlenimi vedno pogovoriti, kadar začutim, da jih kaj teži.

Zanimivo, da denarja oziroma plače sploh niste omenili. Ta torej ni najbolj pomembna pri tem, da obdržite sodelavca?

Mislim, da ne. To je osnova. Ampak zadovoljstvo z delom in na delovnem mestu se mi zdi veliko bolj pomembno. Mislim, da pri nas nikoli ni dolgčas in da jih delo vedno privlači. Hkrati pa se imamo lepo.

Milena Jakovljević, solastnica in strateška direktorica v agenciji Mediodrom: »Želimo si, da imajo naši zaposleni občutek tako za pisanje kot tudi za oblikovanje, psihologijo potrošnikov; da vedo, kako se ljudje na spletu odzivajo, seveda pa je primarno razumevanje in znanje na področju digitalnih medijev.«

Špela, kaj ste si želeli postati kot otrok?

Takšne klasične stvari kot večina otrok. Učiteljica je bila nekje na vrhu seznama. Je pa res, da si že od malih nog ves čas nekaj izmišljujem (smeh). Že v času otroštva sem si velikokrat premislila glede tega, kaj si želim postati, ko odrastem, in to se kaže še danes, saj me zanima resnično veliko stvari. Ne bi mogla vztrajati v nekem monotonem poklicu. Mislim, da me prav zato privlačita svet oglaševanja in digitalno okolje. Nikoli mi ni dolgčas. Spremembe se dogajajo na vsakdanji ravni, poleg tega pa, kot je povedala Milena, pri delu združujem znanja oblikovanja, tekstopisja, psihologije in še česa.

Kako pa ste prišli do tu, kjer ste danes? Kaj bi svetovali študentu, ki si želi početi natanko to, kar počnete vi?

Vedno sem bila zelo komunikativna in sem sodelovala v raznih društvih. Že od srednje šole naprej sem se udeleževala tekmovanj, kjer je bilo treba kaj napisati ali ustvariti. V času študija sem se pridružila Študentski sekciji Društva za marketing. Vedno so me zanimali pisanje, kreativa in predvsem ljudje. Ne toliko neposreden stik z ljudmi, ampak bolj psihologija in odnosi.

Mene je življenje samo pripeljalo do sem, kjer sem danes. Ne bom rekla, da sem vedno vedela, kaj hočem postati, še zdaj včasih tega ne vem (smeh).

Mislim, da je mreženje zelo pomembno. Moraš se nekako predstaviti. Sama sem sicer bolj »teta iz ozadja« (smeh). Nisem tekmovalna, nisem aktivna na svojih osebnih družbenih omrežjih, sem pa skorajda 24 ur na dan prisotna na skoraj vseh službenih digitalnih kanalih.

Na svoji dosedanji poslovni poti ste zamenjali že kar nekaj delodajalcev. Kako jih prepričate?

Menim, da delo najbolje pokaže, kakšen je človek. Zagotovila za uspešno sodelovanje, tudi če se dobro ujameš na razgovoru, ni. Vsakdanjik potem pokaže, iz kakšnega testa smo in kako se ujamemo.

Sicer pa se ob prijavi na delovno mesto vedno res dobro pripravim na razgovor. V moji naravi je, da vse, kar delam, naredim 100-odstotno. Zato ob pripravi prezentacije za razgovor za delo sedim toliko časa, da sem 100-odstotno zadovoljna. Na razgovoru pa potem energija in navdušenje naredita svoje. Prepričana sem, da se čuti, kakšen človek si, če se popolnoma prepustiš. To se mi zdi tudi najpomembneje, ko prvič srečaš potencialnega bodočega delodajalca, da si to, kar si.

Kariero v oglaševanju ste začeli pred približno sedmimi leti. Kako se je digitalni medijski prostor spremenil od takrat in kako držite korak z njim?

Joj, vse se je spremenilo. Če pogledam nazaj, težko verjamem, da je minilo »samo« sedem let. Pri nas v digitalnem svetu se spremembe dogajajo na dnevni ravni. Sledim pa jim lahko samo s pomočjo sodelavcev. Sam nikakor ne moreš slediti vsemu, zato je res pomembna dobra ekipa, ki med seboj sodeluje in deli znanje. Pri nas v agenciji tudi večkrat pripravimo kakšno manjše izobraževanje, na katerem sodelavci delijo svoje znanje z drugimi. Pa tudi sicer, ko nekdo nekaj novega, zanimivega prebere ali vidi, to običajno deli s preostalimi.

 

Kdaj pa je bilo po vašem mnenju bolj zanimivo? Takrat, ko je bilo vse še bolj novo, ali danes, ko so digitalni mediji razviti in je možnosti in priložnosti ogromno?

Zanimivo vprašanje. Nikoli nisem razmišljala o tem. Ne spomnim se, kako sem takrat na začetku razmišljala. Ampak zagotovo mi je bilo vse izredno zanimivo, ker je bilo vse novo. Je pa bilo takrat težko najti primere ali odgovore v Sloveniji, tako da sem se večkrat spraševala, ali stvari delam prav. Danes pa imamo ogromno primerov dobre prakse, imamo statistiko, standardi so postavljeni in je tudi zato zanimivo, saj v vsakem trenutku veš, kje si in ali dosegaš zastavljene cilje.

Se vam zdi, da je digitalni svet že na vrhuncu ali lahko pričakujemo še veliko več? Kakšna so vaša pričakovanja v naslednjih letih?

Prepričana sem, da so možnosti neskončne. Zdaj je v porastu predvsem uporaba virtualne in obogatene resničnosti. Po drugi strani pa bomo videli, kaj bo prinesla nedavna afera s Facebookom in ali bo prišlo do večjih sprememb ali ne.

Kje pa se vidite v prihodnje? Kakšni so vaši cilji in želje?

Prepričana sem, da bom ostala v svetu digitalnega oglaševanja, ker mi ta ponuja veliko svobode, tako pri delu kot tudi kreativnosti. Vse, kar potrebuješ, sta spletna povezava in računalnik, in potem so možnosti neskončne. Kaj točno bom počela, pa ne vem. Si pa od nekdaj želim svojo spletno trgovino z oblikovalskimi izdelki in morda celo s kakšnimi svojimi deli.

Vas kaj privlači tujina, veliki tuji trgi, ali v Sloveniji vidite dovolj izzivov?

Mislim, da imamo v Sloveniji dovolj novih izzivov. Ampak nikoli ne reci nikoli velikim priložnostim. Za zdaj sicer o tujini še ne razmišljam, mogoče pa kdaj bom.

V sklopu agencije ste prejeli že kar veliko nagrad. Kako pomembne so za vas osebno?

V agenciji smo jih res nanizali že kar nekaj, ampak to je bilo vse še v času, preden sem se pridružila ekipi, zato si za te nagrade ne morem lastiti zaslug. Grem pa jutri na tekmovanje mladih kreativcev na SOF in bomo videli, kako se bom odrezala. Moram pa povedati, da sama sploh nisem tekmovalna, kar je morda za nekoga iz oglaševanja malce nenavadno. Veliko bolj cenim sodelovanje. Nagrade so sicer neka zunanja potrditev, to, da drugi opazijo, da smo dobri. Ampak meni osebno veliko več pomenita notranja samozavest in zaupanje vase. Vem pa, da se je v naši stroki kdaj pa kdaj treba tudi izpostaviti, da te drugi lažje opazijo.

Katera nagrada bi vam trenutno največ pomenila?

Zmagati na natečaju mladih kreativcev in zastopati Slovenijo na festivalu Kanski levi bi bilo seveda nekaj izjemnega. Na splošno pa mi več pomenijo nagrade s festivalov, ki so posvečeni zgolj digitalnemu svetu. Mislim, da je tam več tiste prave konkurence, ki pokaže pravo sliko.

Intervju delava v času, ko ne moreva mimo evropske uredbe za varstvo podatkov GDPR. Se je s sodelavci bojite?

Obvladamo je še ne, a bojimo se je tudi ne. V našem poslu se spremembe res dogajajo na dnevni ravni. Zato smo nekako navajeni, da se moramo ves čas prilagajati, vedno iskati nove načine in prepričana sem, da se bomo tudi tej uredbi prilagodili in našili dobre nove načine. Seveda se veliko izobražujemo na tem področju. Od začetka bo gotovo nekoliko težko, a prepričana sem, da bomo našli načine, kako se ji prilagoditi.

Kateri del posla imate sicer najrajši in kaj vas najbolj navdušuje?

Obožujem oblikovanje. To je moj najljubši del poklica. Če imam le čas, me vedno znova vleče k oblikovanju. Na koncu potem včasih ugotovim, da več časa namenim oblikovanju kot čemu drugemu.

Glede na to, da vaš naziv ni oblikovalka, kako na to »vmešavanje« v oblikovanje gledajo vaši oblikovalski kolegi?

Ne vem. Jaz samo poskušam pomagati (smeh). Seveda ne mislim, da sem oblikovalka, je pa to smer, ki me res veseli. Mislim, da imam pravi občutek in bi ga rada razvijala še naprej.

V spletni predstavitvi agencije imate zapisano, da ste digitalna agencija, ki uporablja domišljijo. Od kje vi črpate to domišljijo in kako napolnite kreativne baterije?

Potovanja so gotovo že takšna klasika, da sploh ne vem, če bi jih omenila. Ampak je res. Sicer pa me najbolj navdihujejo ljudje. Moj najljubši »odklop« je, da se usedem na Prešernov spomenik na trgu v Ljubljani, jem sladoled in opazujem ljudi. Interakcije med ljudmi me zelo navdušujejo. Nekdo nekaj reče ali naredi in v trenutku dobim idejo oziroma se mi nekaj razjasni. Ljudje mi predstavljajo neskončen navdih.

Špela Linec, vodja projektov v Mediodromu: »Prepričana sem, da bom ostala v svetu digitalnega oglaševanja, ker mi ta ponuja veliko svobode, tako pri delu kot tudi kreativnosti. Vse, kar potrebuješ, sta spletna povezava in računalnik, in potem so možnosti neskončne.«

Članek je bil prvotno objavljen v aprilski, 443. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]