• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kaj bomo počeli, ko nam ne bo treba voziti?

Družbe BTC in njeno hčerinsko podjetje AV Living Lab, DARS, AMZS in Avto-moto zveza Slovenije so vzpostavili slovenski ekosistem za razvoj samovozečih vozil. Daniel Avdagič, direktor AV Living Laba, vlogo partnerjev vidi v povezovanju različnih industrij in s tem vzpostavljanju ekosistema za razvoj rešitev za samovozeča vozila.

Daniel Avdagić, direktor družbe AV Living Lab.

Slovenija postaja raziskovalni center za razvoj avtonomne vožnje

Partnerji so se ob podpori Ministrstva za infrastrukturo RS odločili za sodelovanje, da bi območje Slovenije ponudili kot raziskovalni center za razvijanje avtonomne vožnje. V AV Living Lab bodo tako gradili partnerski ekosistem za razvoj rešitev in aplikacij, vzpostavljali digitalizacijo, snovali nove poslovne modele in oblike mobilnosti. Iskali bodo tudi rešitve na pomembno vprašanje, in sicer kaj bomo počeli, ko nam ne bo več treba držati volana v rokah.

Daniel Avdagič poudarja, da ekosistem AV Living Laba ne bo razvijal avtomobila kot produkta, temveč bo nudil živi učeči laboratorij za razvoj novih poslovnih modelov, storitev in rešitev. V praksi to pomeni, da sredi BTC-ja ne bodo testirali delovanja zavornih sistemov pri samovozečih vozilih, temveč bo poudarek na novih rešitvah. To so denimo komunikacija vozil z drugimi vozili, cestno infrastrukturo in napravami, objekti in ljudmi, nove storitve, aplikacije in vsebine za uporabo v vozilu ter urbani mobilnost. Pričakujejo, da bodo, skladno z napovedmi, evropski proizvajalci ponudili avtonomna vozila že v naslednjih treh, štirih letih.

Zakaj ste se odločili za vstop na področje razvoja avtonomnih vozil?

Družba BTC se je v več kot šestih desetletjih delovanja že večkrat preobrazila, od skladišč pa vse do inovativnega in unikatnega živega laboratorija z 21 milijoni obiskovalci letno. Takšno živo okolje, v katerem delujejo tudi številna inovativna podjetja, je idealno za razvoj novih poslovnih modelov. V družbah BTC in AV Living Lab smo pred začetkom sodelovanja pripravili študijo, v kateri smo ugotavljali prihodnje trende in tehnološke rešitve, ki bi jih lahko aplicirali na območju BTC City Ljubljana. Ugotovili smo, da je to okolje idealno za učenje samovozečih vozil, ki bodo v bližnji prihodnosti postala del našega vsakdana. Ko nam ne bo več treba držati volana, bomo imeli bistveno več časa za druge aktivnosti in tukaj vidimo našo priložnost za razvoj novih poslovnih modelov.

Napoved ste objavili v času, ko v tujini odmeva nesreča avtonomnega vozila s smrtnim izidom. Menite, da bo ta dogodek negativno vplival na nadaljnje raziskave?

Številni mednarodni strokovnjaki, kot je Lionel Robert, menijo, da ta nesrečen dogodek ne bo ustavil nadaljnjega razvoja tehnologije samovozečih vozil, bo pa pomembno vplival na izboljšanje varnostnih sistemov. V tem vidimo vzporednico z letalskim prometom, kjer je treba vsako nesrečo skrbno preučiti in vzpostaviti mehanizme, da se preprečijo tovrstni dogodki. Zato se strinjamo s komisarko Violeto Bulc, ki zagovarja evropski pogled, da se torej uvajanja tehnologij lotevamo bolj premišljeno in na prvo mesto postavimo varnost ljudi. Avtonomna vozila bodo v prihodnosti pomembno povečala varnost v prometu in ne nazadnje omogočila mobilnost vsem tistim, ki so danes odvisni od drugih, denimo starostnikom ali gibalno oviranim.

Kakšni so pogoji za razvoj avtonomnih vozil pri nas in kakšen potencial vidite v Sloveniji?

Slovenija je že danes močno vpeta v evropsko avtomobilsko industrijo in predstavlja pomemben del državnega BDP. Pohvalimo pa se lahko tudi z visoko tehnološkimi podjetji in start-upi. Našo vlogo vidimo v povezovanju različnih industrij in s tem vzpostavljanju ekosistema za razvoj rešitev za samovozeča vozila. Prepričani smo, da lahko s povezovanjem domačih in tujih partnerjev ter z unikatnim ekosistemom preobrazimo mobilnost v prihodnosti.

Ali smo Slovenci po vaših izkušnjah dovzetni za tovrstno tehnologijo?

V Sloveniji hitro sprejemamo nove tehnologije. To izkušnjo imamo s področja telekomunikacij, računalništva, v zadnjem času pa cvetijo inovativna zagonska podjetja in tehnologije veriženja podatkovnih blokov. Čeprav je še danes marsikdo ljubitelj vožnje, bo zaradi prednosti, ki jih bodo prinesla samovozeča vozila, z veseljem prepustil volan umetni inteligenci.