• Facebook
  • Twitter
  • RSS

5 »predsedniških« z Janjo Božič Marolt

Z Janjo Božič Marolt, predsednico Mediane, smo »secirali« raziskave javnega mnenja o kampanji za predsedniške volitve 2017. Zanimalo nas je, v kolikšni meri na javno mnenje vplivajo televizijska soočenja.

Janja Božič Marolt, predsednica Mediane.

Kako komentirate vmesne rezultate, kjer ima Borut Pahor dvakrat večji delež glasov kot prvi zasledovalec Marjan Šarec?

Rezultati se dnevno spreminjajo, ne skokovito, pa vendarle. Pahorjeva prednost je v zadnjih dneh še večja. Pahor dela na predsedniški kampanji šest let, Šarec nekaj mesecev. Pahor osebno privablja volivce po vsej Sloveniji, Šarec jih je do nedavno le v svoji občini. Ni presenetljivo, da ima Pahor veliko prednost pred Šarcem in vsemi drugimi.

Koliko na javno mnenje vplivajo soočenja? Kaj vpliva na največje »skoke« oziroma premike v priljubljenosti?

Tudi soočenja vplivajo. Izbira kandidatov nasploh. Prepričljivost in volja, ki jo kandidati izražajo. Všečnost v nastopih. (Ne)opredeljevanje do ključnih tem, ki zadevajo ljudstvo. Podpora voditeljev strank zlasti v primeru SDS, saj je Janša pri svojih volivcih, ki jih je pomembno veliko, izjemno vpliven. Pri veljakih manjših ali razdrobljenih strank, kot je trenutno SMC, je vpliv posledično manjši, še zlasti, če ne gre za odločno podporo z vrha.

Kje je največ neodločenih in kje najmanj neodločenih volivcev? Zakaj menite, da je tako?

Prav velikih razlik po regijah ni. Ta hip je največ neodločnih okrog Maribora in okrog Kranja, največ odločnih pa je na Goriškem. Razlogov ne poznam. Morda pa jih lahko iščemo v oceni, da še vedno oklevajo okrog podpore svojim lokalnim rojakom, kot sta Šiško in Šarec. Saj veste, ni pomembno, čigav je, samo da je naš.

Med velikim soočenjem kandidatov v petek, 20. oktobra, boste merili vmesne rezultate. Kolikšen zalogaj je to za raziskovalca?

Lahko je vsakemu mnenjskemu voditelju ali kvazipoznavalcem in vsevednim, ki so vedno pametni in radi povedo, kaj on misli, kdo bo zmagal, kaj misli, kdo je najboljši, kaj misli, kdo je najbolj prepričljiv. Lahko je tudi organizirati strankarsko klikanje ali tviteraško navijanje in tako »zbustati« svojega. No, največji izziv Mediane v pripravah na POP-ovo veliko soočenje pa je vse te »jaz mislim« prevesti v »mi vemo«. Zato že dlje časa snujemo reprezentativen vzorec volilnih upravičencev glede na razmerja v naših zadnjih javnomnenjskih raziskavah, v katerem bodo prepričljivost kandidatov ocenjevali vsi, od tistih, ki ta hip še niso odločeni, do podpornikov svojih kandidatov. Tu je Tjaša Slokar (odgovorna urednica informativnega in športnega programa Pop TV, op. p.) s svojo ekipo zmagovalka, ker hoče gledalcem odločno pokazati resnico.

Kdo bo zmagal?

Tisti, ki bo zbral več kot 50 odstotkov glasov. Prvič v zgodovini samostojne Slovenije ne bomo izvajali raziskave vzporednih volitev, na osnovi katere so mediji že ob 19. uri objavili točne rezultate.