• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Marko Kolbl, rekorder v vodenju medijskega podjetja

Marko Kolbl že dvajset let vodi Europlakat, vodilno podjetje na področju zunanjega oglaševanja v Sloveniji.

V času, ko smo ali pa imamo občutek, da je treba biti usmerjen le v prihodnost, se velja za trenutek ustaviti in pogledati v preteklost. Koliko direktorjev, menedžerjev in podjetnikov poznate, ki vodijo podjetja na dolgi rok? Kaj sploh je dolgi rok? Pet let? Deset? Petnajst? Dvajset let vsekakor. Prav toliko časa, od leta 1997 naprej (podjetju se je pridružil leta 1995) Marko Kolbl vodi Europlakat. Po naših podatkih ni človeka, ki bi medijsko-oglaševalsko podjetje vodil toliko časa. Od nosilca naziva »medijski menedžer leta«, ki mu je bil lani podeljen na SEMPL-u, smo želeli predvsem izvedeti, kaj je drugače, kako vzdrževati »poslovno kondicijo« in kaj bi svetoval mlajšim kolegom, ki se poslovnih poti šele lotevajo.

Pred dvajsetimi leti ste postali direktor Proreklam-Europlakata, ki se je pozneje preimenoval v današnji Europlakat. Bili ste mlajši od trideset let, podjetje je bilo v težavah … Kako se spomnite teh časov?

Moje imenovanje za direktorja je bilo povezano z lastniškimi spremembami v matični družbi Europlakat International. Novi lastniki so me za direktorja imenovali začasno, za tri mesece. V tem času pa naj bi za vodenje Europlakata poiskali nekoga, ki bi bil bolj primeren. Bil sem mlad, pa še iz Maribora. Ljubljane nisem poznal. Takrat ni bilo navigacije, interneta ali mobilnih telefonov. Po zemljevidu sem iskal ulice, kam moram na sestanke. Očitno pa sem v tistih treh mesecih prepričal lastnike, da mi lahko zaupajo. Dobro smo sodelovali in sčasoma so mi ponudili partnerstvo. Zame je bil to seveda velik izziv. Imel sem veliko energije, zelo veliko sem delal. Bili smo dobra ekipa in kmalu se je to pokazalo tudi na rezultatih.

Kako ste medijsko-oglaševalsko sceno v Sloveniji videli takrat? Se je do danes spremenilo veliko ali malo?

Pred dvajsetimi leti je bila oglaševalska industrija še precej v povojih. Bilo je le nekaj oglaševalskih agencij, zasebni mediji so se šele začeli vzpostavljati. Tudi zunanje oglaševanje se je šele dobro začelo razvijati, Europlakat je imel vsega skupaj nekaj sto plakatov. Oglaševalci so se držali klasičnega oglaševanja in so oglaševali predvsem na televiziji, v časopisih in na Valu 202. Le redki oglaševalci so takrat razmišljali o zunanjem oglaševanju. Ko sem prevzel vodenje Europlakata, smo si morali najprej zgraditi mrežo površin. V tistih časih sem imel v avtu vedno par škornjev, ker smo si s kmeti ogledovali možne lokacije. Takrat smo razumeli zunanje oglaševanje kot postavljanje mobilnih panojev po travnikih. Danes pa govorimo o urbani opremi, ki jo oblikujejo priznani arhitekti. Danes ima zunanje oglaševanje svojo valuto in je na pragu tehnološke revolucije, ki jo prinaša digitalizacija. Digitalizira se tako oglas oziroma sporočilo kot tudi nosilec oglasa, ki z vgrajeno tehnologijo omogoča interakcijo z mimoidočimi.

Kako pomembno je po vašem mnenju stabilno vodstvo za uspeh podjetja?

Najprej potrebuješ stabilno lastništvo, da imaš lahko stabilno vodstvo. Stabilno vodstvo pa je prednost za podjetje, dokler razmišlja o novih poslih in razvoju. Če vodstvo zaspi, lahko predstavlja zavoro razvoju. Pomembno je, da se vzpostavi zaupanje med lastniki in vodstvom. Sam sem imel to srečo, da so mi lastniki zaupali. Sprejeli so me za partnerja in v vseh dvajsetih letih sem bil jaz tisti, ki je z ekipo v Sloveniji postavljal in izvajal strategijo. Na srečo je bila naša strategija pravilna, imeli smo dobre rezultate, zato smo imeli tudi ves čas podporo lastnikov. 

Nasvet mladim energičnim podjetnikom in menedžerjem, ki bi radi uspeli … Naj se lotijo svojega podjetja ali se odločijo za upravljanje podjetja za druge?

Sem podjetnik, zato se sam vidim v tej prvi vlogi. Sem zagovornik podjetništva, torej da vložiš svoj denar v posel, v katerega verjameš. To je povezano z mojo poslovno potjo. Ko sem se podajal v posel, je veljalo, da lahko nekaj več denarja zaslužiš v svojem podjetju, seveda pod pogojem, da si uspešen. Takrat pri nas skorajda ni bilo menedžerjev, kot jih poznamo danes, torej visoko izobraženih in usposobljenih gospodarstvenikov, ki so za svoje dobro delo lahko tudi zelo dobro nagrajeni. Lahko si podjetnik ali menedžer, pomembno je, da rad opravljaš svoje delo in se dobro spoznaš na posel. V obeh primerih moraš v uspeh vložiti veliko energije, časa in truda.

Kako ohranjati motivacijo in kondicijo?

Če se podjetje razvija in imaš vedno nove ideje za posel, motivacija ni problem. Poslovno kondicijo pa razumem predvsem tako, da ostajaš mlad v glavi. 

Kaj bi naredili drugače, če bi se poti lotili še enkrat?

Kar zadeva Europlakat, bi šel po isti poti. Kar pa zadeva radijske postaje, bi se težko odločil. Gotovo bi v kakšnem drugem poslu z enakim vložkom denarja in energije dosegel boljši donos. Vprašanje pa je, ali bi ob tem občutil tudi takšno zadovoljstvo, kot ga doživljam s poslom v medijih.