• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Usmerjenost k uporabniku prežema vse naše funkcije«

Vodenje digitalne agencije Renderspace je pred poldrugim letom prevzela Karmen Lužnik, ki je v tem času poskrbela za reorganizacijo poslovanja podjetja. V tem času se je okrepila tudi agencijska ekipa, ki vse več projektov izvaja za tuje naročnike. Povprašali smo jo po njenih dozdajšnjih izkušnjah in prihodnjih načrtih.

Foto: Marin Mešter

Renderspace zdaj vodite že leto in pol. Kaj bi lahko rekli o tem obdobju – čemu ste se posvečali v največji meri? Kako so vam pri tem koristile mednarodne izkušnje, ki ste jih pridobili pri svojem delu v Celtri?

Res je, na Renderspace sem se – po treh letih dela za Celtro – polna zagona vrnila konec 2015. Priznati moram, da je leto 2016 dobesedno odbrzelo mimo v luči celovite reorganizacije podjetja, ki podpira osredotočenost na (digitalno) uporabniško izkušnjo (CX) in je obenem nujen odgovor na spremembe na trgu, tako na strani potrošnikov kot tudi naročnikov. Poleg strateškega pristopa k digitalnemu marketingu smo se osredotočili na vedno pomembnejšo vlogo »digitala« pri podpori organizacijske rasti in razvoj s tem povezanih storitev.

Pri prehodu iz agencijskega v svetovalski model smo tako gradili na močnih, strokovnih temeljih skupine Pristop, obdržali najboljše gradnike Renderspacea in vse to nadgradili z novimi profili znanj, agilnim in izrazito v končnega kupca usmerjenim pristopom. Tako lahko našim partnerjem pomagamo na eni strani premostiti razkorak med digitalnim in fizičnim svetom ter na drugi strani boljše izkoristiti priložnosti, ki jih prinašajo obilje podatkov, nove tehnologije in v uporabnika usmerjen, vedno »on« svet.

Ob tem smo veliko vlagali v grajenje primerne ekipe, izboljšanje kulture … Prenovili smo poslovne prostore, med sodelavce sprejeli tudi takšne na štirih tačkah in zaokrožili celo zgodbo ne nazadnje z osvežitvijo lastne blagovne znamke, ki je v teh dneh ravno v fazi »roll-outa«.

Pri vsem zgoraj naštetem so izkušnje, pridobljene pri delovanju v mednarodnem – izrazito k strankam usmerjenem – okolju zagotovo odigrale zelo pomembno vlogo.

Reorganizirali ste tudi način vodenja in sodelovanja z naročniki. Ali lahko malce podrobnejše pojasnite, kako zdaj poteka proces dela z naročniki?

Trudimo se sodelovati s partnerji, ki se zavedajo pomembnosti digitalizacije organizacije interno in eksterno ter so pripravljeni vlagati v nove procese, tehnologijo in sisteme, tudi poslovne modele, s pomočjo katerih bodo bolj relevantni za novo generacijo strank (in zaposlenih) na hitro spreminjajočem trgu. Jasno, da bi jih lahko pri tem še bolj podprli, temu smo se morali tudi sami prilagoditi.

Stremimo k bistveno bolj agilnemu in učinkovitemu procesu dela, zato z naročnikom od začetka – skozi vse ključne faze do konca – sodeluje manjša multidisciplinarna ekipa, ki prepleta analitično, strateško, kreativno in tehnološko funkcijo. Skupaj identificiramo izzive, opredelimo cilje in KPI-je, določimo prioritete, faze in potek projekta. Gre za zelo kolaborativen proces z veliko stopnjo vzajemnega zaupanja, ki pa za resničen uspeh zahteva od naročnika dosti angažiranosti, odprtosti in razkritja potrebnih podatkov.

Stalno krepite tudi svojo ekipo. Kdo so danes ključni ljudje v agenciji in kateri strokovnjaki so se vam pridružili v zadnjem času?

Na mojo celotno ekipo sem resnično ponosna. Uspelo nam je ustvariti odlično mešanico senior strokovnjakov in izjemnih mladih talentov, ki s svojim znanjem, v prihodnost usmerjenim razmišljanjem, strastjo in iskreno predanostjo, tudi ko je najbolj naporno, pomagajo graditi uspešne zgodbe naših naročnikov. Ključen je praktično vsak posameznik.

Sicer se je Mitji Jerebu kot direktorica strategij lani pridružila Nataša Mithans, ki je prišla s Pristopovega oddelka poslovnega svetovanja, danes Indigo Consulting, še prej pa je delala v svetovalski hiši A. T. Kearney in na Poslovni šoli IEDC na Bledu vodila marketing in prodajo. Okrepili smo tudi njuno ekipo vodij projektov.

Kot vodja razvoja – in občasen hišni didžej – se nam je iz TSmedie pridružil Urban Pfeifer. Ekipi za razvoj uporabniške izkušnje se je nazadnje pridružil povratnik na Renderspace in vrhunski UX-strateg Miha Ceglar. Rastoči ekipi vsebinskega marketinga, katere vodenje je pred kratkim zasluženo prevzela naša dolgoletna sodelavka in strokovnjakinja Tina Šubic Konda, pa se je ravno pridružila strateginja Julija Somrak.

Okolje, v katerem danes posluje vsako podjetje, če hoče preživeti in obstati, ni več lokalno, ampak mednarodno. Tudi Renderspace sodeluje z naročniki iz tujine. Katere od njih bi lahko izpostavili in kakšne projekte v največji meri izvajate zanje?

Med našimi tujimi naročniki in projekti bi mogoče izpostavila dva zelo raznolika primera. Prvi je podjetje, ki je ena največjih integriranih igralniških skupin na svetu, prisotna v petdesetih državah, z več kot 29.000 zaposlenimi, kjer sodelujemo tako z matičnim kot tudi s hčerinskimi podjetji, med drugim na področju razvoja in implementacije strategije blagovne znamke delodajalca (employer branding).

Drugi pa je VIEWS 2017, ekskluzivni dogodek, tako imenovani »unconference« oziroma nekonferenca, ki se je odvil na zasebnem otoku sira Richarda Bransona in za katerega smo v Renderspaceu razvili znamčenje in komunikacijsko strategijo, jo spravili v življenje on- inoffline ter poskrbeli za celostno visokokakovostno produkcijo.

Sašo Dimitrievski, eden od ustanoviteljev Renderspacea, je v lanskem intervjuju za MM poudaril, da še močneje razvijate oddelek za uporabniško izkušnjo, kar naj bi bila tudi vaša največja prednost pred drugimi kreativnimi agencijami pa tudi svetovalnimi hišami, ki se prav tako čedalje bolj posvečajo digitalni transformaciji svojih naročnikov. Kaj izrazita usmerjenost k uporabniku pomeni z vidika poslovanja vaše agencije – kako ste se temu prilagodili?

Usmerjenost k uporabniku je, kot je tudi Sašo poudaril, že zelo dolgo pomemben del Renderspaceovega DNK in, če poenostavim, danes prežema vse naše funkcije.

Na eni strani to pomeni, da poglobljeno razumevanje končnega uporabnika, njegovih potreb in poti napaja naše razmišljanje in razvoj rešitev, ki stremijo k izboljšanju izkušnje potrošnika na vseh digitalnih točkah. Ob tem seveda upoštevajo širši kontekst in učinkovito prispevajo k poslovnim uspehom naročnikov, s poudarkom na povečanju prodaje ter zadovoljstva in/ali zvestobe uporabnikov. Na drugi strani pa tudi to, da sodelujemo z naprednimi organizacijami, ki prepoznavajo poslovne priložnosti in prednosti tovrstnega pristopa ne le v teoriji, temveč tudi v praksi.

Renderspace ima digitalnost že v svojem genskem zapisu, saj je bil med prvimi digitalnimi agencijami v Sloveniji. Na kakšen način se »digitalno transformira« digitalna agencija oziroma drugače rečeno, v kakšno smer bo šel razvoj digitalnih agencij?

Menim, da ni enoznačnega odgovora, v kakšno smer bo šel razvoj digitalnih agencij. Na eni strani smo lahko globalno priča pospešeni rasti velikih svetovalskih hiš, ki kot za stavo kupujejo digitalne agencije, absorpciji agencij v velike holdinge, medijske hiše in tehnološka podjetja … Rojevajo se novi modeli, kot je Deloittovo svetovanje za digitalno kreativnost svetovanje, digital creative consultancy. Po drugi strani pa predvsem tiste neodvisne agencije, ki so osredotočene na inovacijo in/ali razvijajo svetovalske storitve in znajo prevesti razumevanje potrošnikov ter digitalnih kanalov v korist za naročnike, širše od samega marketinga, poročajo o rasti prihodkov in dobička.

Smo sredi zelo razburljivega obdobja velikih sprememb, hitre tehnološke rasti in čedalje večje kompleksnosti digitalnega ekosistema, ki vedno bolj kroji pričakovanja uporabnikov tudi v offline svetu. Naročniki se morajo prilagoditi stanju na trgu, kjer so uporabniki prevzeli krmilo in zahtevajo vedno bolj prilagojena, boljša, hitrejša in preprostejša izkustva – digitalne agencije pa smo v odlični poziciji, da jim pri tem pomagamo.

Kot lahko vidimo na različnih dogodkih po svetu, ljudi še vedno navdušujejo nove napredne tehnologije, od virtualne resničnosti do samovozečih vozil in čedalje pametnejših naprav, ki bodo usmerjale naše domove. Kako po vaših opažanjih razvoj tehnologije sprejemamo Slovenci? In pa po drugi strani vaši naročniki – ali uporabljajo najnovejša tehnološka spoznanja in rešitve, da se približajo svojim ciljnim kupcem?

Po mojih izkušnjah smo Slovenci zelo odprti za tehnološki razvoj, ki ga ne le spremljamo, z navdušenjem preizkušamo in uporabljamo, temveč k njemu tudi aktivno prispevamo. Lokalno in globalno, o čemer priča kar nekaj uspešnih tehnoloških podjetij, ki izvirajo iz Slovenije.

Slovenski naročniki, s katerimi imamo izkušnje v Renderspaceu, veliko vlagajo v razumevanje svojih kupcev in radi preizkušajo najnovejše tehnološke rešitve. Največjo spremembo vidim v postopnem prehodu iz izkoriščanja najnovejših tehnologij kot orodje za privlačne, enkratne aktivacije z omejenim dosegom, v grajenje dolgoročnih marketinških platform za vpletenost (marketing engagement platform), ki omogočajo ciljano dostavo pravih izkustev, pravemu kupcu, ob pravi priložnosti. Tako se dolgoročno skozi vsako interakcijo bogatijo podatki o stranki, ki naročniku zagotavljajo kontinuirano izboljševanje izkustva uporabnika, preprostejši razvoj novih produktov in storitev ter ne nazadnje vedno dobrodošlo optimizacijo potrebnih resursov.

Ali lahko morda navedete primer kreativne digitalne rešitve, ki ste jo razvili za podjetje na slovenskem trgu in bi se zlahka merilo s tistimi na digitalno še naprednejših trgih?

Ob Telekomovi seriji dogodkov, kjer smo s pomočjo virtualne resničnosti povezali digitalno s fizičnim in uporabnike popeljali v Telekomov dom prihodnosti ter nadgradnji letošnjega filmskega festivala LIFFe 2016 s programom 360-stopinjskega filma, bi mogoče omenila še projekt InstaCockta, ki je potekal v treh državah sočasno in kjer so lahko uporabniki preko interaktivnih svetlobnih vitrin in tabličnih računalnikov posneli selfie in doživeli instantno slavo na LED-zaslonih. In vsekanalni komunikacijski ekosistem, prilagojen ključnim ciljnim skupinam, s katerimi lahko komuniciramo v realnem času in vzpostavimo dvosmerno komunikacijo – večletni projekt v okviru pomladitve blagovne znamke Donat MG smo pripravili v tesnem sodelovanju s Pristopom, zanj pa je ekipa Donata letos prejela zlato nagrado Effie.

Sicer pa, če govoriva o kreativnih rešitvah, ne morem mimo vrhunskega dela ekipe Renderspacea na že prej omenjenem dogodku VIEWS 2017, ki je rezultat izjemne vizije Mihe in Maje Mikek in je sredi januarja tri dni gostil 90 izbranih gostov: ustvarjalcev digitalne prihodnosti, umetnikov in vplivnežev na otoku sira Richarda Bransona na Karibih. V zgolj dveh mesecih in pol smo razvili znamčenje in komunikacijsko strategijo, prenesli oboje uspešno v življenje ne le na digitalnih kanalih, kot so spletna stran, e-novičniki, družbena omrežja in mobilna aplikacija, temveč tudi v fizični obliki čudovitih, visokokakovostnih materialov – od ročno izdelanih transparentnih kuvert, oznamčenih usnjenih detajlov do okrasnih blazin in torb. V sodelovanju z dvema kanadskima umetnikoma smo poskrbeli tudi za znamčenje na samem dogodku. Vodenje projekta je zahtevalo koordinacijo več ekip v treh časovnih pasovih, ob čemer je dejstvo, da se dogodek dogaja na zasebnem otoku, predstavljalo še prav poseben logističen izziv.

Kateri največji izzivi vas kot direktorico Renderspacea še čakajo v letošnjem in morda naslednjem letu?

Letošnje leto bo še naprej v znamenju optimizacije procesov dela tako interno kot tudi s partnerji, saj imamo tukaj še dovolj prostora za izboljšavo. Ob tem pa bomo seveda zelo osredotočeni tudi na nadaljnji razvoj novih produktov in storitev ter odpiranja novih poslovnih priložnosti znotraj in zunaj domačih meja. Največji izziv? Da se z ekipo ob vsem tem ne pozabimo tudi zabavati. :)