• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Pri nagovarjanju gostov moramo biti precej iznajdljivi«

V času zimskih počitnic, ko slovenska smučišča pritegnejo še več domačih obiskovalcev, smo Mitjo Škrabla, vodjo prodaje in marketinga zimsko-letnega turističnega centra Golte, vprašali, katera marketinška orodja uporabljajo za pritegovanje domačih in tujih gostov.

V čem so Golte drugačne od drugih smučarskih središč? Kaj je vaša največja konkurenčna prednost?

Leta 2010 smo z odprtjem hotela s štirimi zvezdicami na 1410 metrih nadmorske višine ponudili na trgu praktično najboljši hotel na smučišču v Sloveniji. Hotel je poseben, saj vas nihalka pripelje praktično v hotelsko sobo, kot Jamesa Bonda (smeh). Hotel je bil zasnovan za različne vrste gostov. Parom ob številnih aktivnostih v naravi ponujamo razvajanje v wellness centru. Družinam so na voljo raznoliki tereni za smučanje in šola smučanja, velikost centra pa je pravšnja, da se nihče ne more izgubiti. Poslovnim gostom ponujamo celotno infrastrukturo s konferenčno dvorano in spremljevalne aktivnosti ter programe. Za smuko ponujamo odlične pogoje na petnajstih kilometrih prog. Vsakega obiskovalca navduši razgled na Alpe, Savinjsko dolino in Pohorje.  Že šest let zapored smo najboljše smučišče v kategoriji srednje velikih ski centrov.  Delujemo skozi vse leto, še posebej velik potencial razvoja je v poletnih mesecih, ko ponujamo športne aktivnosti na prostem in povezujemo našo ponudbo s ponudbo celotne destinacije Savinjsko – Šaleške doline.

Katera marketinška orodja v največji meri uporabljate pri nagovarjanju gostov? Kako jih prepričate, da obiščejo prav Golte?

V naši dejavnost so proračuni relativno nizki, zato se redko kdaj lotimo večjih marketinških akcij. Žal nismo finančno tako močni, kot so smučarska središča v tujini. Pri nagovarjanju gostov moramo biti zato precej iznajdljivi. V največji meri se držimo pravila »dober glas seže v deveto vas«.

Goste delimo na dnevne obiskovalce, stacionarne goste in poslovne goste. Dnevni obiskovalci pozimi so smučarji, ki morajo biti zadovoljni s pogoji za smuko. Ti prinašajo največ denarja. Zanje pripravljamo raznolike dogodke in animacije in s tem ohranjamo stare in dobivamo nove obiskovalce. Poslužujemo se tudi oglaševanja s partnerji, kot so trgovine, bencinski servisi, druga podjetja in klubske ugodnosti. Uporabljamo družbena omrežja, imamo videokanal na YouTube, pošiljamo tedenske e-novičnike in podobno.

Stacionarni gostje so gostje, ki bivajo več kot dve noči v naših ali drugih kapacitetah in pridejo k nam smučat. Upravljamo bazo stalnih gostov, spodbujamo jih z ugodnostmi »first minute«, pred sezono se dogovorimo za oglaševanje preko turističnih agencij, pred vrhunci sezone pa izvedemo manjšo akcijo v digitalnih medijih, na televiziji in radiu ter v tiskanih medijih.

V tujini imamo razvejano mrežo agentov, ki promovirajo naš center preko svojih kanalov in skupaj z njimi izvajamo prodajno promocijske aktivnosti. Udeležujemo se turističnih borz, gostimo blogerje in novinarje, izvajamo študijske ture agentov, predstavljamo se na sejmih in individualnih predstavitvah. Sodelujemo v aktivnostih Slovenske turistične organizacije in združenja žičničarjev Slovenije.

Kako se prilagajate sezonskim nihanjem v povpraševanju?

V našem centru je zima še vedno glavna sezona. Prvi vrhunec predstavljajo božično-novoletni prazniki, drugi vrhunec pa slovenske šolske počitnice. V decembru gostimo veliko število poslovnih skupin, ki imajo novoletne zaključke in planske konference. Spomladi in jeseni ponujamo raznovrstne programe team buildinga. Programi temeljijo na aktivnostih v naravi, pohodništvu, kulinariki, kolesarjenju oziroma kompleksnejših vsebinah, ki jih izvajajo specializirane agencije. Gostom ponujamo tudi adrenalinski zipline, plezanje na 12 metrov visoki plezalni steni, supanje na akomulacijskem jezeru ali igranje eko mini golfa ob jezeru. Na brunaricah organiziramo tudi piknike v naravi. Obiskovalce vabimo v Alpski vrt ali na pohod do ugaslega ognjenika na Smrekovcu. Združujemo ponudbo destinacije v eno- ali večdnevne programe, s katerimi vabimo domače in tuje goste.

Koga nagovarjate v večji meri – goste, ki so vas že obiskali, ali poskušate bolj pritegniti nove goste, ki vašega smučarskega središča še ne poznajo?

Vsekakor si želimo stalnih gostov. Če se vrača, veš, da je zadovoljen s tvojo storitvijo. S pojavljanjem nove ponudbe na trgu, konkuriranjem s ceno, novimi prodajnimi kanali, kot so spletni portali, je tudi zelo zvestega gosta težko obdržati. Gost je zelo zahteven in ga je treba razvajati z majhnimi pozornostmi, vse večkrat pa tudi s ceno. Delež novih gostov se povečuje, saj smo se odločili aktivnejše delati na novih trgih in segmentih. Za nas so zanimivi germanski trgi, gosti iz regije Beneluks, obetamo pa si novih gostov iz Ukrajine in Rusije. Nikakor pa ne pozabimo na domačega gosta, ki je še vedno zvest domači ponudbi.

Katera je po vašem mnenju najboljša turistična kampanja (v tujini ali doma) zadnjega časa?

Dobrih kampanj v turizmu je veliko. Najbolj spremljam tiste, ki jih izvajajo destinacije s podobnim produktom, kot je naš. Celotna blagovna znamka I feel Slovenija, s stebri active, green in healthy, se je z aktivnim pristopom prijela doma in v tujini. Tudi mi v panogi smo jo sprejeli za svojo. Všeč so mi tudi kampanje Avstrijcev in Švicarjev, s katerimi vabijo v svoje hribe, na smučišča, na kulinariko. Od domačih turističnih podjetij je s svojo kampanjo najbolj učinkovita Postojnska jama.

Mitja Škrabl (Golte): »Gost je zelo zahteven in ga je treba razvajati z majhnimi pozornostmi, vse večkrat pa tudi s ceno.«