• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Spletna prodaja je dobra poslovna priložnost tudi za Pošto Slovenije

Pošta Slovenije je nedavno vzpostavila mrežo paketomatov, pismonoše opremlja z mobilnimi napravami in uvaja nove digitalne storitve. O prvih odzivih in spremembah, ki jih je prinesla spletna dostava pošiljk, smo povprašali Petro Mencigar Cvar, direktorico prodaje in razvoja Pošte Slovenije.

Petra Mencigar Cvar, direktorica prodaje in razvoja Pošte Slovenije. (Foto: Mediaspeed)

Pošta Slovenije je nedavno v Sloveniji uvedla mrežo 24 paketomatov. Kakšni so prvi odzivi uporabnikov?

Prvi uporabniki, ki so preizkusili delovanje paketomatov, so navdušeni. Sam postopek prevzema ali oddaje paketa je preprost in hiter. Uporabnike najbolj navdušuje možnost, da lahko paket prevzamejo, kadar koli jim ustreza. Pri tem se ne ozirajo na odpiralne čase pošt ali čakanje na pismonošo na naslovu.

Spletni velikan Amazon je marsikje po svetu spremenil način dostavljanja pošiljk, tudi kar zadeva samo hitrost dostavljanja. Tudi slovenski potrošniki si želimo čim hitrejše dostave pošiljk. Kako ste zaradi takšnih trendov prilagodili poslovanje Pošte Slovenije?

Pošta Slovenije je dnevno prisotna na vseh naslovih gospodinjstev in s širitvijo alternativnih dostavnih mest (kot so paketomati in prevzem na BS Petrol) še bolj krepimo svojo dostopnost, kar nameravamo spodbujati tudi v prihodnje. V naši sredini je čedalje več uporabnikov naših storitev, ki zahtevajo sodobne rešitve, te pa vedno bolj selimo v digitalni svet. Tako je naša komunikacija vedno bolj večkanalna, v več pojavnih oblikah, preko različnih sodobnih medijev. S svojo dostavno mrežo, fleksibilnimi možnostmi izbire dostave (k sosedu, na izbrano mesto) krepimo dostopnost za uporabnike, ki pa jo seveda omogoča naša infrastruktura, dva poštna logistična centra ter paketno pretovorne pošte, ki so sodobno opremljeni za učinkovito predelavo in usmerjanje pošiljk za celotno Slovenijo, tako da zagotavljamo dostavo paketov naslednji dan.

Predvsem pa moramo omeniti naše zavzete sodelavce v dostavi, pismonoše, ki jim stranke zaupajo in dnevno skrbijo za njihovo zadovoljstvo.

Pošta Slovenije ponuja tudi storitve Hitre pošte, ki omogočajo naslovniku, da pošiljko prejme že v nekaj urah po oddaji pošiljatelja.

Naše načrte bomo tudi v prihodnje usmerjali predvsem v razvoj kakovostne dostave in logističnih storitev, tudi v sodelovanju z našimi hčerinskimi družbami PS Logistika in Feniksšped. Zato spremljamo potrebe uporabnikov in sodelujemo v programih združenih poštnih operaterjev za enotno ponudbo storitev, ki zagotavlja učinkovito podporo spletni trgovini po vsem svetu.

Število nakupov preko spleta tudi v Sloveniji hitro narašča. Kolikšen delež pošiljk že dostavite samo zaradi spletnih trgovin?

Spletna prodaja vsekakor predstavlja dobro poslovno priložnost, na katero smo se v Pošti Slovenije skrbno pripravili. Prodaja preko spletnih trgovin se povečuje, vendar trend rasti ni takšen, kot ga beležijo v drugih državah Evropske unije. V celotnem segmentu B2C-dostave beležimo trenutno okoli 50 odstotkov paketnih pošiljk iz naslova spletne trgovine.

Iz tujine se količine paketnih pošiljk povečujejo – v prvi polovici letošnjega leta beležimo 20-odstotno rast glede na enako obdobje lani. Prav tako beležimo v prvih šestih mesecih letošnjega leta tudi pri knjiženih pošiljkah v prispetju povečanje glede na enako lanskoletno obdobje, in sicer za 17 odstotkov. V obeh primerih (pri pismih in paketih) ocenjujemo, da predstavlja delež pošiljk iz naslova e-trgovine 60 odstotkov vseh pošiljk.

Tudi število spletnih trgovin v Sloveniji se povečuje. Kako jim v Pošti Slovenije olajšate njihovo delovanje – imate morda kakšne storitve namenjene le njim?

Vsekakor spremljamo stanje na trgu paketnih storitev in mednarodne trende na področju paketne dostave iz naslova e-prodaje. Temu primerno razvijamo dodatne storitve za pošiljatelje, izboljšujemo kakovost dostave in komunikacijo ob dostavi pošiljk z naslovniki, stalno izboljšujemo svoje sprejemne aplikacije in drugo tehnološko in informacijsko podporo ter vselej stremimo predvsem k večanju dodane vrednosti naših storitev in k večanju zadovoljstva naših strank – pošiljateljev, kakor tudi željam in potrebam naslovnikov.

Katere komunikacijske kanale v največji meri uporabljate pri nagovarjanju različnih ciljnih skupin?

Glavnino oglaševalskega kolača Pošta Slovenije tudi v letu 2016 namenja tiskanim in spletnim medijem ter televiziji, v manjši meri pa radiu, predvsem kot podporo ostalim kanalom komuniciranja.

Oglaševanje s pomočjo spleta in lastne spletne strani je seveda osnova za globalno najhitrejšo in najcenejšo promocijo podjetja. Splet je namreč odličen medij za oglaševanje, saj z uporabo fotografij in videoposnetkov ob ustreznem besedilu ter z možnostjo povezave na stran, kjer so posamezni produkti bolj natančno predstavljeni, omogoča jasnejšo predstavitev ponudbe, zaradi česar je oglaševani produkt bolj otipljiv in privlačen. Preko spleta lahko podjetje potencialne stranke hitro informira in seznani s svojo ponudbo. Spletno oglaševanje v veliki meri omogoča tudi kakovostnejšo segmentacijo ciljnih skupin kot drugi mediji.

Ocenjujemo, da je učinkovitost in možnost neposrednega merjenja prodajnih učinkov najpreglednejša prav z uporabo spletnih medijev (kliki in prikazi, ter prehod na povezano spletno mesto). Pošta Slovenije prav tako nadaljuje trženjske aktivnosti na družbenih omrežjih Facebook, LinkedIn in YouTube, kot vse bolj pomemben kanal in podpora drugim načrtovanim trženjskim kampanjam s prilagojenim tonom komuniciranja glede na izbrano družbeno omrežje in storitev. V tem segmentu bomo tudi v prihodnje še krepili svojo pojavnost.

Pošta Slovenije se v vedno večji meri pozicionira tudi kot ponudnik IT-storitev, pri čemer ste razvili lastno blagovno znamko PosiTa. Kaj ta storitev omogoča uporabnikom in katerim uporabnikom je predvsem namenjena?

Pošta Slovenije je prav gotovo vodilni ponudnik IT-rešitev v Sloveniji, kamor bomo tudi v prihodnje usmerjali svoje kapacitete. Informacijske storitve pa dopolnjujemo tudi z dejavnostjo našega hčerinskega podjetja APS+, ki je ponudnik storitev digitalizacije vhodne pošte.

PosiTa so digitalne storitve Pošte Slovenije, ki na enem mestu združujejo storitve, ki jih uporabniki potrebujejo za učinkovito poslovanje. Namenjene so predvsem poslovnim uporabnikom, ki želijo svoje poslovanje poenostaviti s pomočjo tehnoloških rešitev. Digitalizacija poslovanja je namreč nujna za podjetja, ki želijo biti konkurenčna. Brez uporabe sodobnih informacijskih rešitev lahko poslovanje prehitro postane togo in s tem manj učinkovito. Digitalne rešitve PosiTa poenostavijo poslovanje in izboljšajo učinkovitost, hkrati pa po ugodni ceni, brez stroškov začetnih investicij, poslovnim uporabnikom nudijo celovit servis na področju digitalizacije svojega delovanja in celo najem potrebne računalniške opreme za svoje pisarne. Z našimi storitvami si je poslovanje poenostavilo že več kot 100.000 uporabnikov.

Slovenci pošiljamo vse manj pisem, vsaj če sodimo po porastu različnih načinov elektronske komunikacije. Nam lahko postrežete s kakšnim podatkom, za koliko se je v zadnjih letih zmanjšala količina pisemskih pošiljk, ki jih pošiljamo v Sloveniji?

Obseg poštnih storitev se v zadnjih nekaj letih zmanjšuje, spreminja se tudi struktura tovrstnih pošiljk, kar je posledica prehoda na e-poslovanje, spremembe zakonodaje, spremenjenih navad uporabnikov in konkurence na trgu poštnih storitev. Podobni trendi so prisotni tudi pri drugih poštnih operaterjih v EU in svetu. V Pošti Slovenije že od leta 2012 pospešeno izvajamo tako kratkoročne kot tudi dolgoročne ukrepe za izboljšanje poslovanja in stabilnost podjetja v prihodnje. Ocenjujemo, da bo pri nas v obdobju od leta 2014 do leta 2016 upad pisemskih storitev približno 15-odstoten.

Filatelija je bila včasih zelo priljubljen konjiček številnih Slovencev. Pošta Slovenije še zdaj izdaja priložnostne poštne znamke, na primer nazadnje znamko s Petrom Prevcem. Ali takšne znamke izdajate bolj zaradi tradicije ali pa so še vedno zaželene med zbiratelji?

Filatelija je med Slovenci še vedno zelo priljubljena in še vedno velja za najbolj razširjen konjiček. Pošta Slovenije letno izda med 35 in 40 priložnostnih poštnih znamk. Predloge za program izdaje priložnostnih poštnih znamk Pošta Slovenije preko javnih medijev zbira dve leti vnaprej, kar pomeni, da lahko motiv za izdajo znamke predlaga vsak državljan. Kot ste omenili, z znamkami obeležujemo tudi izjemne športne dosežke, kot so osvojitev zlatih olimpijskih medalj oziroma tako izjemnih dosežkov, kot jih je dosegel Peter Prevc v zadnji tekmovalni sezoni.

Kako vidite pošto prihodnosti?

Pošta Slovenije odpira nove kanale, preko katerih s svojimi storitvami prihaja do strank. Pismonoše opremlja z mobilnimi napravami, da bodo stranke pri njih lahko opravile vedno več storitev. Vedno več storitev je strankam na voljo tudi preko spleta. Tudi uporabnikom, ki obiskujejo pošte, želimo na enem mestu ponuditi širok spekter storitev; tako pri nas lahko že opravijo vrsto poštnih, bančnih, zavarovalnih in drugih storitev in s tem prihranijo svoj čas in denar. Prav tako je v pripravi tudi postavitev prve »PS točke«. Ta bo poleg sprejema in oddaje paketnih pošiljk omogočala še bančne in druge storitve, strankam pa bo predvidoma na voljo proti koncu leta v enem od večjih slovenskih mest. Takšne oblike zagotavljanja storitev strankam dopuščajo vedno večjo fleksibilnost pri izboru časa in kraja izvedbe storitve. Z novimi storitvami sledimo pričakovanjem naših uporabnikov in tudi lastnim ciljem, po katerih želimo Pošto Slovenije utrditi in ohraniti na mestu vodilnega izvajalca poštnih in logističnih storitev v Sloveniji.

Intervju je bil prvotno objavljen v septembrski številki (#423) Marketing magazina.