• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako je Zadrga sprožila nov slovenski spletni trend – »prevcanje«

Vsi, ki redno spremljate dogajanje na družbenih omrežjih, zagotovo niste spregledali viralnega fenomena, fotografij, na katerih se uporabniki slikajo v telemark položaju na čim bolj nenavadnih lokacijah, vse skupaj pa označijo z oznako #prevcanje. Zamisel o prevcanju je nastala v oglaševalski agenciji Zadrga, kjer so na ta način pospremili izjemne uspehe našega skakalnega junaka Petra Prevca in tudi njegovega mlajšega brata Domna. Kako so spodbudili viralno širjenje tega fenomena, smo vprašali Zadrginega tekstopisca Zmaga Žnidaršiča.

Zmago Žnidaršič, tekstopisec v agenciji Zadrga.

Kako ste v agenciji Zadrga prišli do ideje o »prevcanju«? 

Zamisel o prevcanju je nastala ob spremljanju novoletne skakalne turneje in medijski evforiji, ki se je stopnjevala s prav vsakim skokom oziroma pristankom. Pred zadnjo postajo turneje so tako vladali optimalni pogoji za kakšno gverilsko akcijo. Imeli smo vseslovenskega junaka, veliko število gorečih navijačev in medijsko pozornost. Da je splet dojemljiv za nenavadne ideje, pa tako in tako vidimo iz dneva v dan.

V tem kontekstu ni prevcanje nič drugega kot načrtovan poskus sprožitve slovenskega spletnega trenda. Nekaj časa se je »plankalo«, nato z dojko držalo svinčnik, polivalo z ledeno vodo ... Zakaj ne bi ljudje tudi prevcali?

Kako ste spodbudili tako hitro širjenje in posnemanje »prevcanja«? 

Vse skupaj se je začelo s petimi objavljenimi fotografijami na strani Zadrge na Facebooku, ki smo jih naredili na poti na malico. Na naš poziv/izziv so se najprej odzvali predvsem lokalni posamezniki ter mediji (Večer, Radio City …), kmalu pa so sledili še drugi. Kasneje smo na Facebooku stopili v stik še z navijaškima skupinama bratov Prevc in nekaj drugimi navijaškimi skupinami, jih prosili za delitev objave in seveda sodelovanje. 

Preko osebnih profilov na Twitterju je akcijo zasledil tudi igralec Tadej Toš. S pomočjo njegove objave in predvsem njegovega števila sledilcev je akcija dobila novo dimenzijo. Od minimalnega začetnega »pusha« zdaj raste in se razvija po svoje.   

Imate morda podatke, koliko ljudi je sodelovalo s svojimi slikami in koliko jih je zajela »prevcomanija« v kakršni koli obliki?

Seveda je .glede na obseg »gibanja« statistika zelo okvirna. Koliko je dejanskih objav na tematiko, ne moremo vedeti natančno, saj je veliko objav tudi zasebnih oziroma skritih, prav tako so orodja, ki ponujajo statistiko, le delno relevantna. Tako je torej zaznanih javnih objav na oznako (#) prevcanje okoli 200 (objave na Facebooku, Twitterju in Instagramu), je pa zato veliko več všečkov, deljenj in ogledov posameznih objav, ki so »prevcanje« ponesli po vsej Sloveniji.

Izraženo v športnem žargonu si je posamično zmago s svojim »skokom« in približno 10.500 všečki za objavo na Facebooku zagotovil prav Tadej Toš. Naša izvirna objava je prejela nekaj več kot 1050 všečkov, prav tako smo na naši strani na Facebooku dosegli 15-odstotno rast sledilcev.

Zanimivo je »prevcanje« opazovati tudi na Googlu. Nam je Google sprva ponujal še alternativno iskalno besedo »mislite pecanje«, danes najde že približno 26.500 zadetkov pod to besedo.

Ste morda poskušali na kakršen koli način vključiti tudi samega Petra Prevca? Ali pa vsaj dobili njegov odziv na novi spletni trend?

Petra neposredno nismo dosegli, niti targetirali. Navsezadnje akcija tudi ni namenjena njemu, ampak navijačem. Smo pa zasledili, da so ga novinarji že spraševali o noven nacionalnem športu – prevcanju. Bi pa bila lepa gesta, če bi Peter v Planici z velikim kristalnim globusom zaprevcal skupaj z gledalci. Če bodo ti še lahko držali ravnotežje, seveda. ;)   

Kako bi podvig ocenili z vidika vaše agencije – ali je šlo bolj za nekaj, kar vam je v veselje, ali pa imate od tega tudi kakšne druge koristi?

Čeprav je šlo v prvi vrsti za zabavo, prav takšne spontane akcije pokažejo tudi, da ima agencija občutek in »know how« ustvariti relevantne vsebine za družbena omrežja. In to praktično iz nič. Prav tako so Zadrgo omenili že v marsikaterem članku, kar tudi nekaj šteje.     

Vse se je začelo z objavo na Facebookovi strani agencije Zadrga ...
... in nadaljevalo s prevcanjem Tadeja Toša.
Tudi mediji prevcajo.
Prevcal je tudi voditelj Sveta na Kanalu A Gregor Trebušak.
Primer prevcanja.
Primer prevcanja.
Primer prevcanja.
Primer prevcanja.
Zmago Žnidaršič, tekstopisec v agenciji Zadrga.