• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Presenetljive ideje ohranjajo blagovno znamko pri življenju

Simon Schwaighofer je kreativni direktor Red Bull Creative, Red Bullove hišne agencije iz Salzburga. Zadnjih sedem let je odgovoren za korporativne projekte te energijske pijače, poleg tega pa redno predava na fakultetah in oglaševalskih festivalih. V ponedeljek, 25. maja, prihaja v Ljubljano, kjer bo na konferenci Najboljše iz sveta digitalnega marketinga (The Best of Global Digital Marketing) govoril o tem, kako Red Bull uporablja digitalni marketing za grajenje globalne blagovne znamke. Ob tej priložnosti smo mu zastavili nekaj vprašanj.

Simon Schwaighofer, kreativni direktor pri Red Bull Creative. (Foto: osebni arhiv)

Red Bull je znan po svojem marketingu preko dogodkov, kot je bil na primer slavni skok Felixa Baumgartnerja z roba vesolja. Toda pri tem pravzaprav ni neposrednega poziva k akciji ali prodaji. Kakšen je vaš pogled na to? Gre za povečevanje zavedanja o blagovni znamki in znamčenje, toda kako vse to vpliva na prodajo?

To nas pogosto sprašujejo. Če sem pošten, resnično ni neposredno povezano s prodajo. Cilj takšnih akcij je različne ljudi povezati z blagovno znamko. To je naša strategija, preko katere pridemo do potrošnikov. In nato upamo, da bodo vzljubili našo blagovno znamko in jo začeli kupovati, čemur bo torej sledil tudi prodajni učinek.

V eni od poslovnih revij je pisalo, da Red Bull pravzprav ni podjetje, ki proizvaja pijače, ter skrbi za zabavo, temveč da je podjetje za zabavne vsebine, ki proizvaja pijače. Je to dejansko pozicioniranje vašega podjetja?

Pravzaprav deluje v obeh smereh. Seveda ne moremo spregledati Red Bullove pločevinke, a dejstvo je, da mora biti blagovna znamka kreativna in odprtega duha. Presenetljive ideje ohranjajo blagovno znamko pri življenju. Zaradi nekaterih dogodkov bi lahko rekli, da je Red Bull podjetje za zabavne vsebine, toda hkrati imamo veliko projektov, pri katerih je v ospredju pijača. Gre torej za kombinacijo obojega. Imeti morate imidž in vizijo, ampak na koncu morate poskrbeti tudi za prodajo.

Kakšnim projektom se posvečate v okviru agencije Red Bull Creative?

Sodelujem pri nekaterih projektih, ki povezujejo analogni in digitalni svet. Na primer pri projektu »Red Bull Doodle Art«, globalnem umetniškem projektu na univerzah, kjer študente izzovemo, da med poukom ustvarjajo svoje najboljše »doodle«, čačke. Te skice so resnično navdihujoče. Kasneje vse njihove risbe zberemo, jih objavimo v spletni galeriji in na koncu se izberejo najboljše. Poleg tega organiziramo prave razstave povsod po svetu. Gre za analogen projekt, ki se aktivno širi po digitalnih in družbenih platformah. Letos bomo velik dogodek z razstavo del v ožjem izboru organizirali v Cape Townu v Južni Afriki.

Rad imam ideje, ki rastejo iz leta v leto, ker očitno delujejo. In »Red Bull Doodle Art« je dober primer tega.

Na splošno pa mi največji izziv predstavlja to, da pretežno delam za enega naročnika. Zdi se mi, da na ta način pomagam graditi cel nov svet, ki ima mnoge obraze, od umetniških razstav do ekstremnih športov.

 

Več informacij o konferenci The Best of Global Digital Marketing, ki bo 5. maja v GH Union v Ljubljani, najdete tu.