• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kreativni natečaji se morajo spremeniti!

Kreativne agencije se morajo naučiti reči »ne« naročnikom,meni David Wethey, ustanovitelj in predsednik svetovalnega podjetja Agency Assessments International iz Londona.

David Wethey, ustanovitelj londonskega svetovalnega podjetja Agency Assessments International. (Foto: Bojan Šverko)

Kreativne agencije se morajo naučiti reči »ne« naročnikom, ki jih vabijo na (pre)številne natečaje, od katerih nima koristi nobena stran, meni David Wethey, ustanovitelj in predsednik svetovalnega podjetja Agency Assessments International iz Londona, ki je predaval na današnjem dogodku Dobro jutro, oglaševalci! v organizaciji Slovenskega združenja oglaševalskih agencij (SZOA). Po njegovih besedah so natečaji predolgi, predragi, izkoriščevalski do agencij, poleg tega pa se na njih praviloma izbira kampanje in ne agencije, saj naročniki iščejo predvsem kreativne ideje.

Svoje trditve je podkrepil s statističnimi podatki iz Velike Britanije, kjer kreativne agencije potrošijo v povprečju 178 tisoč funtov (215 tisoč evrov) vsakič, ko sodelujejo pri velikem kreativnem natečaju. Kar 80 odstotkov zmagovalnih kreativnih rešitev ni nikoli uporabljenih, medtem ko prav nobena poražena ideja ni nikoli doživela svoje uresničitve, pa čeprav bi si to morda zaslužila. »To pomeni, da približno 93 odstotkov kreativnega dela agencij obleži v smeteh,« ponazarja Wethley.

Kot pravi Wethey, so se agencije znašle v precepu – na eni strani imajo močne naročnike, na drugi pa samozavestne potrošnike, ki so manj predvidljivi in je z njimi težje manipulirati. Čeprav je na svetu še vedno velikih uspešnih agencij in »vročih« butičnih agencij, ki svoje storitve prodajajo za veliko denarja, pa se preveč agencij žene za preskromnimi posli, naročniki pa jih vedno manj cenijo. Da bi se rešile iz te zanke, potrebujejo preobrazbo. »Svoje probleme rešujte, kot bi reševale naročnikove.

Največja priložnost za agencijo je, da sama sebi postane prvi naročnik. Namenite vsaj 50 odstotkov vašega časa polovice vaših največjih talentov doseganju svojih ciljev, iskanju priložnosti in reševanju vaših problemov. Postanite gonilna sila marketinških inovacij in komunikacij – ne pa le agencija, ki čaka na naročnikov klic. Predvsem pa zahtevajte plačilo za svoje delo!« kreativnim agencijam svetuje Wethey.

Wethey, ki zase pravi, da je eden redkih preživelih iz obdobja »mad manov«, oglaševalcev z avenije Madison, saj v oglaševanju deluje že 45 let, v svoji vlogi svetovalca oglaševalcem pomaga najti najprimernejšo agencijo. V zadnjih petindvajsetih je sodeloval z več kot sto naročniki in večino večjih agencij v več kot tridesetih državah po svetu. Lani je na podlagi svojih izkušenj v oglaševalskem svetu napisal knjigo o sprejemanju pravih odločitev z naslovom Decide (Odločite se).


Intervju z Davidom Wetheyjem, v katerem se nostalgično spominja zlatih časov oglaševalcev z avenije Madison, hkrati pa poziva agencije, naj se uprejo naročnikom in zahtevajo plačilo za svoje delo, ki so ga vložile v sodelovanje na kreativnih natečajih, boste lahko prebrali v marčevski številki Marketing magazina, ki izide konec februarja.