• Facebook
  • Twitter
  • RSS

COVID-19: virus, ki lahko spodbudi e-trgovino. Ampak kako?

Ob poplavi informacij o širjenju virusa COVID-19 in slikah ljudi, ki plenijo trgovine, da se založijo s toaletnim papirjem, se podjetja pripravljajo na gospodarske posledice, ki jih je že moč občutiti. Med tem, ko se bo večina dejavnosti znašla v izjemno neljubi situaciji, pa karantene in omejitve gibanja prinašajo tudi nekatere nove priložnosti. Ljudje se bomo v prihodnjih tednih (morda mesecih) družili na Facebooku, Twitterju, Instagramu, TikToku. Vedno več bomo kupovali preko spletnih trgovin. E-commerce v kombinaciji z oglaševanjem na družbenih omrežjih je torej ena tistih formul, ki jih ni vredno zanemariti.

Foto: Pixabay

Napovedi, ki so postale realnost

Šele pred manj kot tednom dni se je omejevanje gibanja in zapiranje meja zdelo le oddaljena možnost, sedaj pa se je zaprla praktično celotna Evropa. Državljani bomo ostajali doma vsaj dva tedna, morda tudi cel mesec in še dlje, napovedi glede rasti spletnega nakupovanja pa se tako uresničujejo. Forbes pravi, da naj bi e-trgovina leta 2020 predstavljala 12% celotne prodaje na drobno. Z novo realnostjo pa prihajajo tudi nova pričakovanja, zlasti, ko se potrošniki navadijo nakupovanja na spletu ter začnejo zaupati spletnim trgovcem, tehnologija pa postane še bolj intuitivna in vseprisotna. Na Kitajskem je v sektorju FMCG potrošnja preko spleta rasla skoraj sedemkrat hitreje, kot v celotnem sektorju v letu 2019, je poročal The Drum.

Ni razloga za paniko: Nove priložnosti za blagovne znamke

Seveda niso vsi sektorji v spletnem nakupovanju deležni enakega razkošja v času gospodarskih motenj. Prav luksuzno blago in potovanja sta tisti kategoriji, za kateri se pričakuje, da bosta utrpeli največji upad v času prihajajočega ohlajevanja gospodarstva in napovedi McKinseyja kažejo, da se bo sektor turizma in potovanj ponovno zagnal šele ob koncu tretjega četrtletja ali celo v zadnjem četrtletju 2020. Potrošniška elektronika, polprevodniki, potrošniški izdelki in avtomobilska industrija pa naj bi se začeli pobirati že v (poznem) drugem četrtletju tega leta.

Kar zadeva e-trgovino bi morala podjetja na tem področju že zavihati rokave in se osredotočiti na to, da kar najbolje izkoristijo trenutno situacijo. Nekateri analitiki na Wall Streetu verjamejo, da bi lahko trenutna situacija pospešila rast spletnih trgovin tudi na srednji in daljši rok. To bi naj veljajo predvsem za vertikale FMCG/CPG, dostavo živil in naročanje tople hrane. Odpirajo se tudi priložnosti za nova področja e-trgovine. Na Kitajskem so namreč nekatera nepremičninska podjetja ponudila posebne popuste na izbrana stanovanja, če so jih stranke kupile preko spleta. V tednu dni so takšnih stanovanj prodali na tisoče.

Bodite verodostojni, bodite racionalni, bodite zmagovalec

Po krizi, ki je botrovala izbruhu SARSA leta 2003, so bili v Aziji največji zmagovalci kitajska podjetja na področju e-trgovine (kot sta JC.com in Alibaba). Na podlagi tovrstnih izkušenj iz preteklosti lahko podjetjem trenutnega časa ponudimo nekatere ključne nasvete:

  • Osredotočite se na potrošnika in ohranite optimizem. Podjetja morajo biti pripravljena na okrevanje gospodarstva, ko se bo to začelo. Potrošniki pričakujejo, da se bodo blagovne znamke obnašale odgovorno in delale v prid skupnosti ter varovale svoje zaposlene. Zato jasno pokažite, kako se vaše podjetje zoperstavlja trenutni situaciji in pomirite vaše stranke.

  • Prilagodite svoje komuniciranje s strankami, bodite verodostojni, jasno in realno sporočajte situacijo in časovnice dostave.

  • Opazujte spremembe v vedenju potrošnikov in se odzivajte na potrebe trga. Nove priložnosti se lahko pojavijo samo zato, ker se ljudje navadijo nakupovati preko spleta.

  • Prilagodite svoje tržne strategije. Bodite glasni in vidni na spletu, saj si boste tako postavili močne temelje za uspešno vrnitev na predkrizno raven poslovanja. Izberite pravo ravnovesje med performance kampanjami in krepitvijo vaše znamke na spletu in izkoristite prednosti, ki jih nudijo spletne platforme, kot so produkti Facebook, Twitter Ads, LinkedIn Ads itd.

Ko vsakodnevno življenje naložimo na splet, razmišljanja delimo na družbenih omrežjih in svoje bližnje slišimo preko WhatsAppa, Messengerja in Viberja, takrat lahko podjetja sentiment svojih strank tudi učinkovito spremljajo v digitalnem okolju. Najhitreje boste občutek dobili s spremljanjem Twitterja (#coronavirus, #COVID-19). Pomislite, kaj je primerno, da vaša blagovna znamka komunicira v tem trenutku. Poslušajte, kaj ljudje govorijo in odgovarjajte. Facebook predlaga, da za vaše stranke organizirate spletne dogodke in jim pripravite sezname z odgovori na pogosta vprašanja. Prav tako ne zanemarite vidika oglaševanja za mobilne platforme, saj naj bi naslednje desetletje zaznamovala mobilna preobrazba.

Osredotočite se na širjenje pozitivnih sporočil in ponujajte rešitve. Ne pozabite, da bo način, na katerega se boste danes spopadli s krizo, vplival na potrošnike v prihodnosti. Načrtujte svojo pot in strankam pojasnite, da vam je mar. Pokažite zanesljivo in pozitivno podobo svoje blagovne znamke. Prihodnost pripada pogumnim. In v tem primeru je morda e-trgovina pravkar dobila priložnost, da dokaže, da je najpogumnejša od vseh sektorjev.