• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Je vaša vsebinska strategija primerna za mobilne naprave?

Pred dvema letoma je več svetovnih uporabnikov dostopalo do spleta preko mobilnih telefonov kot preko namiznih naprav, v Sloveniji pa smo ta mejnik dosegli lanskega avgusta. Naj ugibam, tudi sami največkrat do spleta dostopate preko mobilnika, kajne? Zakaj torej svoje vsebinske strategije še vedno niste prilagodili mobilnim napravam? Da vam bo lažje, sem zbrala nekaj nasvetov, ki naj vam bodo v pomoč. Dela se lotite čim prej, ker z vsakim dnem odlašanja izgubljate pomemben del uporabnikov.

Foto: Pixabay

Kaj sploh je vsebinska strategija za mobilne naprave?

Ne gre zgolj za odzivnost oziroma »responsive design«, čeprav se velikokrat zmotno govori prav o tem. Odzivna spletna stran je seveda izjemnega pomena, vendar je le del celotne vsebinske strategije. Da bi bila učinkovita, pa moramo upoštevati vse načine, ki ločujejo uporabo mobilnih in namiznih naprav:

1. Format vsebine

Krajše je po navadi boljše, a naj vas to ne zavede. Ne podcenjujte svojih uporabnikov – če gre za kakovostno vsebino, bodo z veseljem prebrali daljše članke, predvsem če so zanje uporabni. Uporabite pa kratke odstavke in naslove, ki pritegnejo pozornost, tudi seznam najpomembnejših izsledkov ne bo odveč.

Skratka, vsebina naj bo berljiva:

  • uporabite pisavo velikosti vsaj 14;
  • uporabljajte kratke, eno do dve vrstici dolge odstavke;
  • v eni vrstici naj bo med 50 in 60 znakov;
  • barvni kontrast besedila in ozadja naj bo dobro premišljen, saj uporabniki vaše vsebine berejo tudi zunaj (slab kontrast lahko oteži branje).

2. Najpomembnejše informacije naj bodo na vrhu

Na mobilnih napravah ni veliko prostora, zato ga kar najbolje izkoristite. Da boste uporabnike pritegnili k branju, na začetku članka oziroma objave izpostavite najprivlačnejše in najpomembnejše informacije. Še bolje, če naredite navigacijski meni po vsebini. Tako bo uporabnik že s povezavami do glavnih naslovov hitreje prišel do želene informacije.

3. Pomembno vsebino prikažite slikovno

Da boste hitro dosegli klik na želeno vsebino, uporabite slikovni material, ki bo prepričal uporabnike. Zelo dobrodošlo je, da s sliko in kratkim podnaslovom poveste, o čem boste govorili, vendar pazite na ustrezno velikost slik.

4. Slike in videi naj se naložijo hitro

To je seveda pomembno tudi za namizne naprave, kar pa premalo upoštevamo. Slike naj ne bodo »pretežke« in prevelike, da se bodo hitro naložile in prilagodile velikosti zaslona. Če se ne bodo, bo zapustna stopnja precej visoka, tega pa ne želite, kajne? Pri videih bodite pozorni, da nimate nastavljenega samodejnega predvajanja z zvokom. Nihče si ne želi izpostavljati sredi pomembnega sestanka.

5. Navigacija po vsebini

Kot sem že omenila, boste uporabnikom najbolj olajšali obisk svoje spletne strani, če boste poskrbeli za smiselno navigacijo. Nekaj najpomembnejših nasvetov: 

  • Navigacija po vsebini naj bo kratka in pregledna, saj so mobilni zasloni majhni, pozornost uporabnika pa kratkotrajna.
  • Ne vstavljajte povezav na vsak del vsebine, izberite 4–8 najpomembnejših delov, ki jih uporabnik ne sme spregledati.
  • Na stran integrirajte iskalno polje, saj velika večina uporabnikov ne brska po »drop down« kategorijskem meniju. Iskalno polje je najhitrejša pot do želene vsebine, pazite pa, da bo delovala tako, kot mora.
  • Stran naj bo prijazna za dotik. V večini uporabniki mobilne naprave upravljamo z dotikom, medtem ko za namizne uporabljamo miško, ki je precej bolj točna. Za »tarčo« uporabite druge barve, drugačen dizajn, da se loči od preostalega, »neklikabilnega »dela vsebine.
  • Možnost »back to top« naj bo na voljo ves čas, ko je uporabnik na strani in prebira vašo vsebino. Možnost, da se vsak trenutek lahko vrne na vrh strani, je ena od pomembnejših funkcionalnosti dobre uporabniške izkušnje.

6. »Pop up« okna

Če želite znižati stopnjo zapustne stopnje, svojih uporabnikov ne boste nadlegovali s pojavnimi okni. Temu se boste sicer težko izognili, zato poskrbite, da pojavna okna ne zasedejo celega zaslona, da ne ovirajo navigacije po strain (lahko jih brez težav zaprete) in da se ne pojavljajo v pogostih intervalih. Pri intervalih predvsem pazite, da uporabnika, ki okno zapre, ne nadlegujete več oziroma to storite vsaj kak teden pozneje. Naj »Ne« res pomeni »Ne«.

Ali moram pripraviti dvojno vsebino – eno za mobilne in eno za namizne naprave?

Odgovor je preprost: »Da«. Ampak ker bi to terjalo veliko časa in večjo ekipo, se manjša podjetja za to v večini ne odločajo. Najbolj pomembno je, da svojo strategijo načrtujete z mislijo na vse naprave. Vsebina naj bo fleksibilna in strukturirana, ne da bi za to žrtvovali kakovost.

Svetujem pa, da pred pripravo strategije skličete sestanek, na katerem naj se ekipa, ki ima največ interakcije z vsebino in blagovno znamko, posveti modeliranju vsebine.

Modeliranje vsebine pomeni, da boste najprej pregledali vsebine, ki jih že imate na svoji spletni strani, in jim določili tip. Torej, ali gre za članek, blog, napovednik, podcast, e-novičnik, itd. Vsakemu tipu določite tudi elemente, ki jih vsebuje: fotografije, naslovnice, podnaslove, videe in drugo.

Cilj modeliranja je, da do potankosti poznate svojo spletno stran in da pri ustvarjanju nove strategije ne izgubite rdeče niti. Najbrž boste na koncu ugotovili, da v večini pripravljate dve vrsti vsebine, denimo informativne članke in zabavne aktualne novice. Ko boste končali, na tablo izrišite zemljevid tipa vsebin in določite, kaj jih povezuje. S pomočjo te vaje boste laže načrtovali in nadzorovali celotno strategijo, vizualna slika pa vam bo dala nove ideje.

Razmislite, v katero smer želite razvijati svojo spletno stran in kako bo vsebina povezana z vašo blagovno znamko.

Vsebinska strategija za mobilne naprave torej zahteva kar nekaj premisleka in sprememb, a končni rezultat bo vse to povrnil. Preden se je lotite, preučite svoje uporabnike in naredite pregled že objavljene vsebine. Ko boste implementirali spremembe, pa pozorno spremljajte analitiko in pozitiven učinek, ki ga boste deležni.

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.